Multikopterit.net keskusteluforum

Minien potkurit

Aloittaja Welho, lokakuu 28, 2015, 10:09:37 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Welho

Tuli mieleen että vois olla hyvä kasata potkurit samaan ketjuun mitä porukka käyttää ja on käyttänyt, mitkä on hyviä ja mitkä ei ole. Samoin tänne vois nakata tietoa markkinoille tulevista uusista ja yleensäkin näihin tarkoitetuista potkureista vaikka ei olisikaan kokemusta.

Elikkäs itellä nyt tän kesän aikana ollu käytössä:
GF 5030 näillä kyllä opetteli lentämään. Kesti hyvin paiskomista millon mihinki esteeseen.

GF 5045BN muuten hyvät mut katkeaa helposti. Liian kovaa muovia.

DAL 5045BN Nämä tällähetkellä käytössä. Saman näköiset kuin GF mut paljon kestävämmät kun ovat joustavampaa materiaalia. Näitä voi kyl suositella.

FC 5045 X 3 Nämä on ollu tähän asti parhaat lentää mutta erittäin heikkoja. Lähes joka torppi ja vähintään yksi aina rikki. Katkeaa aina juuresta. Silti näitä tulossa lisää kun ovat vaan niin hyvät lentää.

VilleN


Tässä kuva kolmesta DAL 5045 bullnose propellista, kaikki on Surveilzonelta.

Vihreä ja oranssi ovat lähes identtiset. Muovi tuntuu kaikissa samalta, oranssit on valoa vasten lähes läpikuultavaa. Punaisen kärki on aavistuksen eri mallinen ja malli on sama kuin GF 5045 bn propelleissa. Lavan kiinnitys napaan on punaisissa jämärempi kuin oranssissa ja vihreässä. 2 sarjaa vihreitä kesti minulla käytännössä elokuun puolestavälistä eiliseen asti, jäljellä on 4 ehjää, muttei luonnollisesti täyttä sarjaa. Todella lujia propelleja.

Gemfan 5030 propelleja meni minulla parissa päivässä useampi sarja.

MikeK

Punainen taitaa olla v2 bullnose. Tuli vähän pyöreämpi kärki niihin.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

VilleN

Näin veikkaan myös. Ääni on punaisissa huomattavasti v1 sivistyneempi, nup vihreät kuulostaa siltä että kaikista moottoreista on laakerit sökönä ;D

Certi

Gemfanin 5x4,5" "bullnoset" toimii tosi hyvin, kestää ja katkeaa kun Dalit vääntyisi. Dalien vääntymistä kun ei silmällä huomaa, tekee se potkureista pahoja ja huonoja. Nää vääntyneet aiheuttaa vaikka mitä häikkää joten valinta on ehdottomasti noi gemfanit. GF:n potkureissa paras bang-for-the-buck. HQ:n kolmilapaisia 5x4" potkureita voisi kanssa testata, mutta ne menee niin herkästi rikki ja on kalliita.

VilleN

Mitä häikkää tuo vääntyminen aiheuttaa, muuta kuin mahdollisesti heikentyneen kestävyyden? Ainakin itsellä on pelanneet hyvin ja aina olen huomannut jos on lapa vääntynyt niin että se menoa haittaisi. Sitten tilanteen mukaan joko vääntänyt suoraksi tai nakannut roskiin.

Certi

Lainaus käyttäjältä: VilleN - lokakuu 29, 2015, 12:25:50 AP
Mitä häikkää tuo vääntyminen aiheuttaa, muuta kuin mahdollisesti heikentyneen kestävyyden? Ainakin itsellä on pelanneet hyvin ja aina olen huomannut jos on lapa vääntynyt niin että se menoa haittaisi. Sitten tilanteen mukaan joko vääntänyt suoraksi tai nakannut roskiin.
Kun on FC säädetty herkäksi (eikä tarvitse olla edes tiukat PIDit), niin noi värinät ja tärinät aiheuttaa kaikenlaista sotkua. Mutta jos et huomaa eroa, niin lentele vaan   ;D

mörökölli

Mistä noita kunnollisia saa?
Joutuuko vinkauttamaan korttia ulkomaille vai löytyykö Suomesta. Tähän asti menty vanhan sillikaupan potkureilla.

VilleN

#8
Lainaus käyttäjältä: Certi - lokakuu 29, 2015, 12:43:08 AP
Kun on FC säädetty herkäksi (eikä tarvitse olla edes tiukat PIDit), niin noi värinät ja tärinät aiheuttaa kaikenlaista sotkua. Mutta jos et huomaa eroa, niin lentele vaan   ;D

Eipä mulla ainakaan ole tähän mennessä ollut häikkää, ehkä se on sitten ollut tuuria. Kerran jäi sentin pätkä potkurista lötköpötkön kylkeen, sen huomasi ;D

edit: tasapainottaako porukka muuten minien propelleja? Itse en ole vasta kuin muutaman propellin käyttänyt tasapainotustelineessä testin vuoksi.

Certi

Lainaus käyttäjältä: mörökölli - lokakuu 29, 2015, 09:10:27 AP
Mistä noita kunnollisia saa?
Joutuuko vinkauttamaan korttia ulkomaille vai löytyykö Suomesta. Tähän asti menty vanhan sillikaupan potkureilla.
Tuolta olen omani tilannut:
http://www.banggood.com/buy/gemfan.html

Welho

Kuvassa mitä ite oon nyt käyttäny
Musta GF 5045BN
Punainen DAL 5045BN
Kolmilapainen FC 5045

Nemo

Noissa DAL:ssa on se huono puoli, että kun ei meinaa katketa niin isompi tälli käy sitten moottorien päälle. Varsinkin pienemmissä koneissa olevat 2mm shaftit on kovilla. HQ:t anto periks sen verran helposti että vääntömomentti ei ehtinyt siirtyä kelloihin asti.

Mut on ne silti kivoja kun voi melko surutta laskea aikamoiseen risukkoon ja oksat luovuttaa ennenkuin ropsit. :)

MikeK

Niin... Hiilaripotkureiden käyttämisen moni lopetti, kun kuulemma käy laakereiden sekä akselin päälle. Ja nyt on sit vaan eri matskusta olevat potkurit, jotka ei hajoa millään. Ja nyt ne laakerit ja akselit ei hajoa? ;)
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

mikkox9x

#13
Onko noi 5045 bullnose DAL:t sun muut kestävämpiä kuin 5040 DAL:it? Mulla ei ainakaan ole ollu ongelmia, etteikö sais jälkimmäisiä rikottua. Menevät melko helppoon rikki jos vetää katolleen jonnekki risukkoon ja murtuvat kerrasta tai lähtee palasia. Kuitenkin ehkä kestää hieman paremmin ku perus Gemfanit eikä jää pakin pohjalle lojumaan kun menevät kerrasta rikki.

Millasilla huiskilla porukka on DYS be1806 motteja ja sn20a nopareita 4s:n kans rääkännyt? Oon noita 5040 DAL:ja testannut ja ei kyllä pahemmin osat lämpene. Kuvittelisin, että potkua on enemmän vai onko ihan kuvitelmaa, kun muistan jokun maininneen, että ei olisi sen enempää nostetta kuin perus 5030 Gemfaneissa? Ainakin lentoaika lyhenee minuutilla  ;D. Aika raskaan oloset ne on ja kiekat tippuu 4s:kin. 3s:llä melkeen tiputtaa vaan kulkua 5030 Gemfaneihin verrattuna, ku taas Gemfanin 5045 bullnoset toimii ilosesti.

Saako noi vehkeet helposti sulatettua perus 5030 Gemfanita jyrkemmillä huiskilla 4s:n kans? Ois tossa DAL 5045 bullnoseja, muttei varmaan kannata testata ::).

Oikosulkumies

Mulla on minissä ollu nyt käytössä DAL 6040 v2. ne on kestäny jotain 30 akullista ja ei tunnu hajoovan millään. ainaki ne on saanu kunnolla runtua ja kipeetä.. Compilation video tulee ku jaksas muokkailla.
Väri väriin ja loput yhteen