Multikopterit.net keskusteluforum

Turnigy 9XR Pro kysymyksiä

Aloittaja bk_t, maaliskuu 13, 2016, 12:46:40 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

bk_t

Eli skenaario on seuraava.
-Radio Turing 9XR Pro (vakio ersky softa)
-Moduli Frsky XJT
-FC CC3D
-Vastari Frsky X8R


Muutama kysymys:
Onko eroa jos bindaa modulin kautta vai radion valikon kautta?
Miten saan telemetrian näkyviin radiossa? (Se telemetria kaapeli on kytkettynä)
Miten saan Failsafen niin että jos yhteys katkee niin moottorit sammuu?

Sitten jatkokysymys:
Myös Naze32 (full) missä on d4r-ii kiinni. Siinä saan RSSI lukemat näkyviin, mutta virran varausta en. Ja sama homma Failsafen kassa..Onnistuisikohan tämä jollain kikalla?

Kiitollinen jos joku osaa vääntää rautalangasta, tuo 9XR on uusi kokemus minulle, vaikka aika paljon samaa kuin taraniksessa.

E: Failsafe hommat ratkaistu, nyt vielä telemetriat kun saisi niin bueno!

robofly

Telemetriaan liittyen pitää varmistaa. Onko jännitteen näyttö toiminut aikaisemmin joillain toisella setupilla?
Mitä kautta jännitteen mittaus tulee, NAZEn kautta vai esim Frsky Lipo sensorista?

bk_t

Sekä että. Naze ja d4r-ii. X8r liposensori.

Sent from my SM-G925F using Tapatalk


robofly

Lainaus käyttäjältä: bk_t - maaliskuu 21, 2016, 11:40:04 AP
Sekä että. Naze ja d4r-ii. X8r liposensori.

Hetkinen, onko nyt nimet menneet sekaisin. X8R on vastaanotin ei liposensori.
Jos sulla on FLVSS käytössä, sitä ei voi yhdistää  D4R-II, koska D-sarjan vastareissa ei ole smart porttia.

Voisitko vielä kerran selvittää mitä laitteita setupissa on?


bk_t

Lainaus käyttäjältä: robofly - maaliskuu 21, 2016, 12:25:53 IP
Lainaus käyttäjältä: bk_t - maaliskuu 21, 2016, 11:40:04 AP
Sekä että. Naze ja d4r-ii. X8r liposensori.

Hetkinen, onko nyt nimet menneet sekaisin. X8R on vastaanotin ei liposensori.
Jos sulla on FLVSS käytössä, sitä ei voi yhdistää  D4R-II, koska D-sarjan vastareissa ei ole smart porttia.

Voisitko vielä kerran selvittää mitä laitteita setupissa on?

Siis selvennyksenä vastarina kaksi kopua missä a)d4r-11 ja FC Naze. B)Vastarina x8r ja siihen kytketty FLVSS

robofly

Lainaus käyttäjältä: bk_t - maaliskuu 22, 2016, 08:49:28 AP
Siis selvennyksenä vastarina kaksi kopua missä a)d4r-11 ja FC Naze. B)Vastarina x8r ja siihen kytketty FLVSS

No nyt selvis.
A) tapauksessa, akusta johto suoraan nazen jännitemittauspinneihin. Cleanflight (baseflight, betaflight) Configuration välilehdellä (x)Telemetry päälle ja Ports välilehdellä FrSky päälle (muistaakseni) 1 portiin. d4r-ii vastarista sarjaportista (vihreä) RX/TX piuha nazen telemetria pinniin. Joissakin Cleanflight versiossa telemetria toimii vasta kun FC on armattu.

B) En omista itse X-sarjaa, mutta kavereilla on. Käsittääkseni tämä ei vaadi mitään conffausta, kunhan johdot on kiinni kaiken pitäisi toimia.

Oikosulkumies

Joo, x-sarja +s-port telemetriat on ns naps ja kops laitteita. eli piuha kiinni ja pelittää. Uusilla openTXllä  pitää vaan sitte skannata ne telemetria morkulat että ne löytyy ja pitää tehdä telemetria miksaus että löytyy se alin kenno, toisaalta mahdollisuus on myös saada jokaisen kennon erillistieto näkyviin radiosta. Taraniksen vakio softalla voi vaan valita ne telemetria morkulat.
Väri väriin ja loput yhteen

Vertti83

Topiikin aihetta sivuten, mahtaakohan joku osata suoraa sanoa saako, ja mahdollisesti miten saa, 9XR Pro ohjaimeen koodattua hälytyksen joka menee päälle kun kopterissa akun jännite laskee alle tietyn jännitetason..?

Telemetriat toimii ja voltit näkyy ohjaimen ruudulla oikein, tarvisi siis vain saada tuosta hälytys aikaiseksi kun jänöt laskee liian alas.
Kopterissa on Naze 32 FC ja FrSky d4r-ii vastaanotin, sikäli jos noilla on suuremmin merkitystä homman toteuttamisessa...


- S

robofly

Lainaus käyttäjältä: Vertti83 - maaliskuu 23, 2016, 04:16:36 IP
Topiikin aihetta sivuten, mahtaakohan joku osata suoraa sanoa saako, ja mahdollisesti miten saa, 9XR Pro ohjaimeen koodattua hälytyksen joka menee päälle kun kopterissa akun jännite laskee alle tietyn jännitetason..?

Yllätys ei osaa sanoa ihan suoraan, mutta aika lähelle kuitenkin.
Mulla on 9X ja er9sky. Itse tein hälytyksen logic switchin avulla.

Logic switches
L1 v<val Cvlt 3.5

Sitten vaan Alarms sivulla valitaan lähteeksi L1 ja haluttu hälytystyyppi perään.
Cvlt on kennokohtainen jännite joka on keskiarvo, se lasketaan Ctot arvosta joka on kokonaisjännite.

bk_t

Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - maaliskuu 22, 2016, 12:30:36 IP
Joo, x-sarja +s-port telemetriat on ns naps ja kops laitteita. eli piuha kiinni ja pelittää. Uusilla openTXllä  pitää vaan sitte skannata ne telemetria morkulat että ne löytyy ja pitää tehdä telemetria miksaus että löytyy se alin kenno, toisaalta mahdollisuus on myös saada jokaisen kennon erillistieto näkyviin radiosta. Taraniksen vakio softalla voi vaan valita ne telemetria morkulat.

No tässä homma on se että ei toimi. RSSI kyllä mutta ei voltit. Softana on ersky9x, pitääkö vaihtaa opentx? ja mitä tämä käytänössä tarkoittaa "Uusilla openTXllä  pitää vaan sitte skannata ne telemetria morkulat että ne löytyy ja pitää tehdä telemetria miksaus että löytyy se alin kenno, toisaalta mahdollisuus on myös saada jokaisen kennon erillistieto näkyviin radiosta."

Oikosulkumies

Lainaus käyttäjältä: bk_t - maaliskuu 26, 2016, 10:07:38 AP
Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - maaliskuu 22, 2016, 12:30:36 IP
Joo, x-sarja +s-port telemetriat on ns naps ja kops laitteita. eli piuha kiinni ja pelittää. Uusilla openTXllä  pitää vaan sitte skannata ne telemetria morkulat että ne löytyy ja pitää tehdä telemetria miksaus että löytyy se alin kenno, toisaalta mahdollisuus on myös saada jokaisen kennon erillistieto näkyviin radiosta. Taraniksen vakio softalla voi vaan valita ne telemetria morkulat.

No tässä homma on se että ei toimi. RSSI kyllä mutta ei voltit. Softana on ersky9x, pitääkö vaihtaa opentx? ja mitä tämä käytänössä tarkoittaa "Uusilla openTXllä  pitää vaan sitte skannata ne telemetria morkulat että ne löytyy ja pitää tehdä telemetria miksaus että löytyy se alin kenno, toisaalta mahdollisuus on myös saada jokaisen kennon erillistieto näkyviin radiosta."
Ite asiassa nuo kokemukset on taraniksesta.
Mutta jos oletetaan että opentx softalla se käyttöliittymä ois samanalainen niin tuossa uudessa openTXn softassa telemetrian ja sensoreiden alla on discover new sensors, joka käytännössä poimii etsinnän hetkellä aktiiviset anturit.

Sitte jos on tuo kennokohtainen morkula ja haluu siitä tietoja niin pitää lisätä uusi laskennallinen tieto, sieltä sitten tyypiksi kenno ja lähteeksi cells ja sieltä voi sitten valita haluatko jännitetiedon kennosta 1,2,3,4,5 vai 6 vai haluatko matalimman kennon jännitetiedon (oli siellä myös vaihtoehdot kennojen eroille, korkeimmalle kennon jännitteelle ja jotain muutakin.
Mutta vähän virheellisesti huutelin taraniksesta tänne alunperin.
Väri väriin ja loput yhteen

Vertti83

Lainaus käyttäjältä: robofly - maaliskuu 24, 2016, 09:58:53 AP
Lainaus käyttäjältä: Vertti83 - maaliskuu 23, 2016, 04:16:36 IP
Topiikin aihetta sivuten, mahtaakohan joku osata suoraa sanoa saako, ja mahdollisesti miten saa, 9XR Pro ohjaimeen koodattua hälytyksen joka menee päälle kun kopterissa akun jännite laskee alle tietyn jännitetason..?

Yllätys ei osaa sanoa ihan suoraan, mutta aika lähelle kuitenkin.
Mulla on 9X ja er9sky. Itse tein hälytyksen logic switchin avulla.

Logic switches
L1 v<val Cvlt 3.5

Sitten vaan Alarms sivulla valitaan lähteeksi L1 ja haluttu hälytystyyppi perään.
Cvlt on kennokohtainen jännite joka on keskiarvo, se lasketaan Ctot arvosta joka on kokonaisjännite.

Oolrait, tämä vaikuttaisi toimivalta, tai ainakin tuollaisen sai konffattua raadioon, mutta en oo vielä kerinnyt kopterin kanssa testaamaan minkälaisen hälytyksen se mahtaa rääkäistä ilmoille. Kiitoksia!

bk_t

Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - maaliskuu 30, 2016, 06:17:11 IP
Lainaus käyttäjältä: bk_t - maaliskuu 26, 2016, 10:07:38 AP
Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - maaliskuu 22, 2016, 12:30:36 IP
Joo, x-sarja +s-port telemetriat on ns naps ja kops laitteita. eli piuha kiinni ja pelittää. Uusilla openTXllä  pitää vaan sitte skannata ne telemetria morkulat että ne löytyy ja pitää tehdä telemetria miksaus että löytyy se alin kenno, toisaalta mahdollisuus on myös saada jokaisen kennon erillistieto näkyviin radiosta. Taraniksen vakio softalla voi vaan valita ne telemetria morkulat.

No tässä homma on se että ei toimi. RSSI kyllä mutta ei voltit. Softana on ersky9x, pitääkö vaihtaa opentx? ja mitä tämä käytänössä tarkoittaa "Uusilla openTXllä  pitää vaan sitte skannata ne telemetria morkulat että ne löytyy ja pitää tehdä telemetria miksaus että löytyy se alin kenno, toisaalta mahdollisuus on myös saada jokaisen kennon erillistieto näkyviin radiosta."
Ite asiassa nuo kokemukset on taraniksesta.
Mutta jos oletetaan että opentx softalla se käyttöliittymä ois samanalainen niin tuossa uudessa openTXn softassa telemetrian ja sensoreiden alla on discover new sensors, joka käytännössä poimii etsinnän hetkellä aktiiviset anturit.

Sitte jos on tuo kennokohtainen morkula ja haluu siitä tietoja niin pitää lisätä uusi laskennallinen tieto, sieltä sitten tyypiksi kenno ja lähteeksi cells ja sieltä voi sitten valita haluatko jännitetiedon kennosta 1,2,3,4,5 vai 6 vai haluatko matalimman kennon jännitetiedon (oli siellä myös vaihtoehdot kennojen eroille, korkeimmalle kennon jännitteelle ja jotain muutakin.
Mutta vähän virheellisesti huutelin taraniksesta tänne alunperin.

Ersky9X on softa, aika samanlainen kuin opentx, mutta ei ihan. Discover sensors ei tosiaan löydy. En oikeen hiffaa nyt mikä on ongelmana tässä setupissa...RSSI ok, mutta voltit ei. Joku hemmetin täppä jossain kohtaa pakko olla minkä on jäänyt huomaamatta...

bk_t

Ongelma ratkaistu, oli niin simppeliä kun että telemetria valikon kohdalla piti vain määrittä mitä halutaam näytölle...eli batt (radion), cvolt (yksittäinen kenno), RSSI ja ctot (koko akku). Ja sitten Rx Voltage: 13.2v

Nyt toimii ainkain X8R/FLVSS yhdistelmän kanssa. Nazea en ole vielä päässyt testaa kun telakalla viime torpin jälkeen....

Tässä vielä kattava linkki :https://www.reddit.com/r/Multicopter/comments/38pkk7/howto_telemetry_with_a_9xr_pro_d4rii_djt_and/