Multikopterit.net keskusteluforum

Throttle up switch

Aloittaja Nemo, marraskuu 29, 2015, 04:40:41 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nemo

Itselle mankan konffaus tuntuu olevan edelleen ehkä harrastuksen hämärin osa-alue. ::)

Miten toteutetaan järkevästi kytkin, jolla saa annettua n.15% kaasua ilman että kytkin vaikuttaa kaasutikun käyrään? Yritin tehdä kaasukanavaan miksauksen johon mappasin yhden kytkimen, mutta se sitten sotki itse tikun kaasukäyrän.

Käytössä siis openTx

VilleN

Mitä fc:tä käytät? Cleanflightissa/betaflightissa kun laitat motor stopin pois käytöstä,  niin motit lähtee käyntiin kun armaat ja pyörii aina kun kopteri on armattu.

Voin kyllä illemmalla kirjoittaa ohjeen tuohon idle up vivun konffaamiseenkin jos ei joku kerkeä ensin, en ulkoa muista eikä ole mankka käsillä tällä hetkellä :)

Oikosulkumies

Mää tekisin sen loogisella funktiolla, eli teet loogisen funktion mihin määrittelet, että ku kaasu signaali on pienempi kuin -70 ja nappi X asennossa Y niin logiikka on päällä, sitte special funktiosta CH override ja arvoksi tuo -70.

ja tuo -70 koska se signaalihan menee -100 - 100 ja 200*0,15=30

En nyt jaksa kaivella omaa radiota esille, mutta noin mää sen tekisin. Ellet halua että se ois nollassa sen 15% ja sitte siitä ylöspäin menis se käppyrä 100% asti. On seki helppo toteuttaa. Mutta sitä varten pitäs kaivaa tarzani esille  ;)
Väri väriin ja loput yhteen

Nemo

Naze+bf on käytössä, mut haluaisin jostain syystä ton kytkimen, en vaan tykkää tosta et moottorit pyörii aina armattaessa. Tuolla kytkimellä sitä vois käyttää aina halutessaan.

Tarve tuollaiselle kytkimelle tuli jostain syystä kun vaihdoin betaflightiin. Joskus kun kunnolla kikkailee ja vetäsee vahingossa kaasun liian pienelle niin kontrolli häviää. Sama kun joskus tarvii nopeesti vähentää korkeutta niin liian pieni kaasu aiheuttaa tilanteita. Tolla voi olla jotain tekemistä pid_at_min_throttle jutun kanssa mistä on paljon puhuttu, mutta toi kytkin vois olla silti ihan käyttökelpoinen. :)

Oikosulkumies

Noh, ku oli tässä tylsää niin katoinpa miten tuon sais tehtyä taranikseen (openTx tässäki tietty on) niin, että ku kääntää kytkintä niin se kaasukäyrä lähtee 15%:sta.

Mutta tosiaan jos ei halunnu modifioida kaasu käyrää niin menee noilla edellisillä ohjeilla. (no hitto kirjottaa ne nyt tähän alle)
looginen funktio:
L*   a<x     THR     -70     (throttleup switch päällä)
Sitte special funktioon tuolle loogiselle funktiolle tehdän se CH override -70. Testasin toimivaksi itellä.

sitte kaasukäyrää muuttamalla:
valitaan inputista kaasukanava, valitaan insert after. Switchiin laitetaan se throttle up asento, offsetiksi 15 ja weightiksi 85. Sitte mennään siihen alkuperäseen käpyrään ja valitaan siihen switchiksi se ei throttleup asento.
Avot, toimii.

Kummallakaan ohjeella se ei sitte disarmaa jos on throttleup päällä.

Väri väriin ja loput yhteen

Nemo

Kiitti, kokeilen tätä jossain vaihees. :)