Multikopterit.net keskusteluforum

Jalopeenon vispilät

Aloittaja Dr.Jalopeno, joulukuu 14, 2015, 12:07:38 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Dr.Jalopeno

Emax250 menikin kokonaan uusiksi kun surkea mallikohtainen PDB alkoi virtoja pätkimään.

Tollainen projekti:
Emax 2204 II cooling series moottorit.
Emax 20A Nanot (125 OS support )
Iso PDB levy 12/5V bec ja yksi säädettävä
Laitan tuohon kuitenkin suuresti vihaamani Naze32 (abusemark). Muut pistinkin jo kiertoon kun hermo meni :)
Piuhat vielä katkomatta kun osat esim. moottorit purettu toisesta laitteesta. Taidan jättää liittimet pois ja pistää juottamalla kiinni.




Dr.Jalopeno

#31
FC läpyskä vaihtui tollaiseen. CleanFlight ei jostain syystä flässäämisen jälkeenkään toimi tossa kunnolla. Tai siis ohjelmassa näyttää että kaikki saisi kohdalleen, mutta ei vaan herää esc:t henkiin. Flässäys BaseFlight:ssa (versio 06.01.2015...)  ja kaikki toimii asetusten väsäämisen jälkeen. No kai siihen joku syy on että valmistaja BaseFlight:a tohon suosittelee...

Pinnit juottelin levylle kyllä ihan omasta päästä. Tossa toimii hyvin noin että esc lähdöt väärällä puolella levyä ja samoin piipparin ja Vbat pinnit. En halunnu mitään sojottamaan ylös päin, enkä varsinkaan sivulle niin pistin vastarin pinnit tolleen. Pinnit purin sellaisesta 2 rivisestä niin sai ton mutka vähän korkeemmalle... Toiseen kokeilin että juotin piuhat suoraan levylle mutta johan oli yksi karva ihan rispaantunut parin lennon ja säätö-purkukeikan jälkeen.






Dr.Jalopeno

Testilento kunnossa. Tänään kokeilemaan miten lentää ja sitten viimeistely ja FPV romppeet kyytiin... Siis jos yhtenä kappaleena vielä :)


MikeK

Mä ottaisin noi moottorien kääntöpalat pois. Etupotkurit jättää takapotkureille turbulenssia ja haittaa yawin käyttäytymistä. Kun testailin tollasia, niin voimakkaasti "jarruttaen" sai koko minin vaappumaan. Mutkassa yaw ei tuntunut pitävän ja teki aika oudon tuntuista lentämisestä. Eli noista on enemmän haittaa kuin hyötyä.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Dr.Jalopeno

Lainaus käyttäjältä: MikeK - tammikuu 16, 2016, 02:35:35 IP
Mä ottaisin noi moottorien kääntöpalat pois. Etupotkurit jättää takapotkureille turbulenssia ja haittaa yawin käyttäytymistä. Kun testailin tollasia, niin voimakkaasti "jarruttaen" sai koko minin vaappumaan. Mutkassa yaw ei tuntunut pitävän ja teki aika oudon tuntuista lentämisestä. Eli noista on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Testimielessä noi tohon tälläsin. Vähän samanlaisia havaintoja tein mitä nyt tarkeni 22 asteen pakkasessa testailla. Suoraan kyl menee kovaa mutta yaw vähän tahmean oloista...

reinoh

Antennit menee putkureihin! Saa olla tosi jöötiä että kestää olla noin lähellä rupelin imua!

MikeK

Lainaus käyttäjältä: reinoh - tammikuu 16, 2016, 05:42:14 IP
Antennit menee putkureihin! Saa olla tosi jöötiä että kestää olla noin lähellä rupelin imua!
Kyllä nippari pystyssä pysyy.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

reinoh

Lainaus käyttäjältä: MikeK - tammikuu 16, 2016, 05:55:02 IP
Lainaus käyttäjältä: reinoh - tammikuu 16, 2016, 05:42:14 IP
Antennit menee putkureihin! Saa olla tosi jöötiä että kestää olla noin lähellä rupelin imua!
Kyllä nippari pystyssä pysyy.

Asia kunnossa, mulla oli tolleen ja imi potkureihin ku pisti hanaa kunnolla.

sape

laita lyhyemmät nipparit ja kutistesukka koko matkalle niin jäykistyy

Dr.Jalopeno

Kyllä ne antennit siinä tolleenkin näyttää pysyvän, mutta onhan toi keskeneräinen vielä muutenkin.
Inhottavan pitkät noi Devo RX707 antennit ja ne paksummat möykyt vielä siel loppupäässä.  Saattaa kyllä olla että vaihtuu nää lelukopterien radiot ja vastarit toiseen merkkiin...

IleFPV

Mä voisin lyhyellä kokemuksella kehua FrSky:ta.

Radio (mulla Taranis, mutta tsekkaa myös uusi Horus) toimii mainiosti ja vastarit on suhteellisen halpoja ja fiksun oloisia.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

Dr.Jalopeno

#41
Lainaus käyttäjältä: IL3 - tammikuu 17, 2016, 02:22:47 AP
Mä voisin lyhyellä kokemuksella kehua FrSky:ta.

Radio (mulla Taranis, mutta tsekkaa myös uusi Horus) toimii mainiosti ja vastarit on suhteellisen halpoja ja fiksun oloisia.

Taranis X9D plus /  X8R combo tilattu :)
Alkaa vaan sitten se opettelu ja säätäminen.
Kokemuksia kun ei ole näistä nykyistä oikeestaan kun Devoista. 8S, 12E jne. Sitten tietty nää kuvauskopterien ( Yuneec ja DJI ) omat läpyskät tullu tutuiksi.

Samppa

#42
X8R on aika iso. Varmaan kantsii het hankkia X4R-SB vastariksi miniin. Ja tee kantamatestit huolella ennen kuin pidemmälle lennät, tää Taraniksen (uudempien plus EU mallien) laatu ei ainakaan itseäni vakuuta  ;) Tosin FRsky lupaa, että tuo uusin EU LBT firmis parantaa luotettavuutta ja kantamaa selkeästi. Suosittelen OpenTX 2.1.x asentamista ja radiomoduulin ja vastareiden päivittämistä uusimmalla EU LBT firmiksellä.

VilleN

Täältä myös ääni x4r-sb:lle. Ei x8r:ssäkään mitään vikaa ole, vähän kolhon kokoinen vain. X4r-sb:stä kun kolvaa pinnit irti ja servojohdon sbus-porttiin, niin on pieni ;) Omalle kohdalle ei ole osunut yhteys/kantamaongelmia, joten niihin en ota kantaa.

Dr.Jalopeno

Näyttää aika suolta noi Taranis ohjeet ja päivitykset osaamattoman silmiin. No onneksi on aikaa tutkia ja ihmetellä. Päivityksiäkin näyttää olevan miljoona eri versiota. On EU:tai ja Non EU:ta. Ota näistä nyt sitten tolkkua :)

Jätän Devo vehkeitä sen verran kasaan että pääsee kelien salliessa lentämäänkin...