Multikopterit.net keskusteluforum

Miksun kikottimet

Aloittaja Miksu, joulukuu 18, 2015, 12:26:08 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ELFerret

Eikös tuo nyt kuulosta sille, ettei acc kalibrointi ole ihan onnistunut...?

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla


Miksu

#106
Tuli tossa ainaki se huomattua ku lensi tolla goproolla et se paino pitää saada lähemmäs runkoa (se törrötti vähän liikaa) ja sit se runko pitää olla enemmän tasapainossa (se gopro teki siit tosi etupainosen) ja sit jos ne fpv vermeet painaa suunnilleen yhtä paljon ku toi gopro yksistään ni sit tarttee lisää potkuu meinaa ei toi menny mihkää toi goproo pääl  ;D ;D Johtu ehkä siit et etumoottorit joutus sit aika koville siel mut silti se ei jaksanu mennä enää silleen sulavan kevyesti ku ilman kameraa.

Lainaus käyttäjältä: Frettum - elokuu 18, 2016, 08:01:19 IP
Eikös tuo nyt kuulosta sille, ettei acc kalibrointi ole ihan onnistunut...?

No siltähän se kuullostais mut kyl se on kalibroitu ainaki tasasella pöydällä niin et ne luvut on lähes tulkoon nollassa.

Mun pöytä antaa sellaset tulokset ku Pitch -0.2 ja roll 0.3 ja se rullaa kyl sinne taka vasempaan siihen malliin ku molemmat ois about -15.0

Certi

Jos sä niitä itsevakavoivia tiloja käytät, ota vatupassi ja vedä sillä se kopteri suoraan kun nollaat sen kiihtyvyysanturin,..

Miksu

#108
Lainaus käyttäjältä: Certi - elokuu 19, 2016, 09:42:40 AP
Jos sä niitä itsevakavoivia tiloja käytät, ota vatupassi ja vedä sillä se kopteri suoraan kun nollaat sen kiihtyvyysanturin,..

No toistaseks käytän niitä mut ois kyl tarkotus opetella lentää ilmanki :) Saa ensin vähä ajatust siit et miten nää kontrollit toimii millonki ni voisin kuvitella et se on helpompaa sit myöhemmin harjotella lentää ilman sitä. Nyt se kuitenki levelaa aina jos tulee sellanen ou shit fiilis ni ei mee juttuja rikki niin helposti.

Petsku

Lainaus käyttäjältä: Miksu - elokuu 19, 2016, 04:55:06 IP
Lainaus käyttäjältä: Certi - elokuu 19, 2016, 09:42:40 AP
Jos sä niitä itsevakavoivia tiloja käytät, ota vatupassi ja vedä sillä se kopteri suoraan kun nollaat sen kiihtyvyysanturin,..

No toistaseks käytän niitä mut ois kyl tarkotus opetella lentää ilmanki :) Saa ensin vähä ajatust siit et miten nää kontrollit toimii millonki ni voisin kuvitella et se on helpompaa sit myöhemmin harjotella lentää ilman sitä. Nyt se kuitenki levelaa aina jos tulee sellanen ou shit fiilis ni ei mee juttuja rikki niin helposti.

Helpointa on jättää ne vakauttavat kokonaan pois ja suoraan lentää ilman niitä. Kerron omasta kokemuksesta, oli pirun vaikea päästä irti niistä ja saada taas aivot tajuamaan että sitä pitää koko ajan ohjata eikä voi pelastaa sitä päästämällä tikusta irti.

Welho

Täysin samaa mieltä Petskun kans. Mä alotin kans tyhmyyksissäni avustetuilla modeilla ja oli todella vaikea vaihtaa acroon kun kuitenkin täysin eri sillä lentää. Vaikka nyt tuntuu helpolta sillä level modella alottaa niin tuut kiroaan vielä joku päivä sitä kun et heti alottanu acrolla.

Ronnie

Itse opettelin lentää cleanflight levelillä ja sitten siirryin betaflight ja siinä ei toimi autolevel hyvin niin opettelin acron ja en ole katunut. Pari lento kertaa kesti niin tottui acroon "airmode"

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Ronnie - elokuu 19, 2016, 07:25:43 IP
Itse opettelin lentää cleanflight levelillä ja sitten siirryin betaflight ja siinä ei toimi autolevel hyvin niin opettelin acron ja en ole katunut. Pari lento kertaa kesti niin tottui acroon "airmode"

Jep. Ja kannattaa muistaa et LOS lentäminen on oikeasti vaikeaa. Jos tarkoitus on alkaa lentää FPV:nä, ei muuta kun kamat tilaten ja kiinni. Ohjaaminen on tavallaan helpompaa kun oikea on aina oikea ja vasen vasen. Moni pro kuski on aika onnettomia LOS lentäjiä...
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Miksu

Lainaus käyttäjältä: MikeK - elokuu 19, 2016, 08:20:48 IP
Lainaus käyttäjältä: Ronnie - elokuu 19, 2016, 07:25:43 IP
Itse opettelin lentää cleanflight levelillä ja sitten siirryin betaflight ja siinä ei toimi autolevel hyvin niin opettelin acron ja en ole katunut. Pari lento kertaa kesti niin tottui acroon "airmode"

Jep. Ja kannattaa muistaa et LOS lentäminen on oikeasti vaikeaa. Jos tarkoitus on alkaa lentää FPV:nä, ei muuta kun kamat tilaten ja kiinni. Ohjaaminen on tavallaan helpompaa kun oikea on aina oikea ja vasen vasen. Moni pro kuski on aika onnettomia LOS lentäjiä...

Joo no tota mä oon kans miettiny et se FPV lentäminen on varmaan tosi paljon helpompaa kun se kopteri on aina menossa pois päin susta, tai siis ne kontrollit pysyy aina samoina. Ja yks syy kans miks oon nyt lennelly tolla leveli modella on se et ku se kopteri ei oo balanssissa eikä muutenkaan oikeen säädöissä. Sit kans ku en oo koskaan lentäny mitään ennen tätä 250 quadia ni toi vehje on suht ärhäkkä tolleen ensimmäiseks lentäväks härveliks. Ja sit se et levelaus moodissa ei oo mahollista heittää volttia et jos sählään jotain ni se ei koskaan käänny ylös alasin se kopteri. Mut pitänee nyt varmaan ruveta kattomaan sitä fpv gearia ja sit opettelee lentämään ilman tota auto levelausta.

Ootteko muuten nyt sitä mieltä noista fpv jutuista et se digitaalinen tulee korvaamaan ton analogisen muutaman vuoden sisällä kokonaan. Koska mitä nyt hiukan noit videoit kattelin ni se digitaalisen lähetin on ainaki kauhee möykky, kai se tohon 250 viel mahtuu mut 180 alkaa olee sit jo muutenki niin tiukka paketti et siihen en usko sen kyl menevän enää. Ja sit tosiaan tarvii olla aina se vastaanotin jonku tripodin päässä pystyssä ja siitä signaalistakin ne jotain muistaakseni mainitsi et ei niin vahva esteitten läpi ku analoginen (jollen ihan väärin muista).

Petsku

Lainaus käyttäjältä: Miksu - elokuu 20, 2016, 08:48:19 IP
Lainaus käyttäjältä: MikeK - elokuu 19, 2016, 08:20:48 IP
Lainaus käyttäjältä: Ronnie - elokuu 19, 2016, 07:25:43 IP
Itse opettelin lentää cleanflight levelillä ja sitten siirryin betaflight ja siinä ei toimi autolevel hyvin niin opettelin acron ja en ole katunut. Pari lento kertaa kesti niin tottui acroon "airmode"

Jep. Ja kannattaa muistaa et LOS lentäminen on oikeasti vaikeaa. Jos tarkoitus on alkaa lentää FPV:nä, ei muuta kun kamat tilaten ja kiinni. Ohjaaminen on tavallaan helpompaa kun oikea on aina oikea ja vasen vasen. Moni pro kuski on aika onnettomia LOS lentäjiä...

Joo no tota mä oon kans miettiny et se FPV lentäminen on varmaan tosi paljon helpompaa kun se kopteri on aina menossa pois päin susta, tai siis ne kontrollit pysyy aina samoina. Ja yks syy kans miks oon nyt lennelly tolla leveli modella on se et ku se kopteri ei oo balanssissa eikä muutenkaan oikeen säädöissä. Sit kans ku en oo koskaan lentäny mitään ennen tätä 250 quadia ni toi vehje on suht ärhäkkä tolleen ensimmäiseks lentäväks härveliks. Ja sit se et levelaus moodissa ei oo mahollista heittää volttia et jos sählään jotain ni se ei koskaan käänny ylös alasin se kopteri. Mut pitänee nyt varmaan ruveta kattomaan sitä fpv gearia ja sit opettelee lentämään ilman tota auto levelausta.

Ootteko muuten nyt sitä mieltä noista fpv jutuista et se digitaalinen tulee korvaamaan ton analogisen muutaman vuoden sisällä kokonaan. Koska mitä nyt hiukan noit videoit kattelin ni se digitaalisen lähetin on ainaki kauhee möykky, kai se tohon 250 viel mahtuu mut 180 alkaa olee sit jo muutenki niin tiukka paketti et siihen en usko sen kyl menevän enää. Ja sit tosiaan tarvii olla aina se vastaanotin jonku tripodin päässä pystyssä ja siitä signaalistakin ne jotain muistaakseni mainitsi et ei niin vahva esteitten läpi ku analoginen (jollen ihan väärin muista).

Ei taida ihan lähiaikoina tulla semmosta diki vehjettä mikä olis hinnaltaan kilpailukykynen nykyisten analogi vehkeiden kanssa. Ja tosiaan koko on iso miinus noissa. Eikä ne kestä ihan hirveesti esteitäkään kopterin ja vastaanottimen väliin.

Et osta vaan ihan suosiolla ne analogi vehkeet.

Miksu

Lainaus käyttäjältä: Petsku - elokuu 20, 2016, 11:26:40 IP
Ei taida ihan lähiaikoina tulla semmosta diki vehjettä mikä olis hinnaltaan kilpailukykynen nykyisten analogi vehkeiden kanssa. Ja tosiaan koko on iso miinus noissa. Eikä ne kestä ihan hirveesti esteitäkään kopterin ja vastaanottimen väliin.

Et osta vaan ihan suosiolla ne analogi vehkeet.

Aattelin lähinnä sitä et kannattaako noihin analogi vehkeisiin sijottaa useempi satanen rahaa vai mennääks ihan sillä halvimman luokan kokoonpanolla siinä toivossa et vuoden tai kahden päästä siirtyis sit digitaalisiin vehkeisiin? Et näätteks te kokeneemmat harrastajat et noilla analogisilla vehkeillä ois tulevaisuus vielä nii ku yli kahden vuoden päästä kun noi digitaaliset vermeet rupee kehittymään ja myöskin hinnat rupee laskemaan?

Samppa

#116
Tässä genressä on kehitys mennyt eteenpäin niin huimasti jo reilun puolen vuoden aikana mitä itse on aktiivisemmin harrastanut että kahden vuoden päähän on vaikea ennustaa.  8) Kamerasysteemit on oikeastaan ainoa jotka ei tänä aikana ole mitenkään erityisemmin kehittyneet. Jos nyt alkaa vastaava kehitys sillä puolella, niin vuoden päästä voi olla jo vaikka ja mitä tarjolla. Mutta jos kahdeksi vuodeksi on ostamassa systeemeitä, niin sama kai se on ostaa kunnolliset analogivermeet. Lasit on ehkä tärkein ja arvokkainkin komponentti noissa fpv- laitteissa. Hommaa sellaset lasit joissa hyvä kuvanlaatu ja hdmi- tulo, niin voit niitä ehkä käyttää sitten mahdollisen digivastarinkin kanssa.

Miksu

Mut uskot kuitenki että digitaaliset vehkeet kehittyy täs vuoden parin sisällä niin et niit voi oikeesti käyttää 250 ja pienemmissä fpv koptereissa. Tällä hetkellähän toi lähetin on ihan jäätävän kokonen ja paino/hyötysuhde on varmasti ihan perseellään. Sen lisäks et kopterin on pysyttävä aika pitkälti losissa koska signaalin heikko läpäisy kyky. Tosin suomen lakihan taitaa nykyisellään jopa kieltää muualla kuin losissa lentämisen?

MikeK

Todellakaan ei kannata jäädä odottamaan mitään digi vehkeitä. Tulee joskus jos tulee. Lähetin on pari kymppiä ja siihen kamera 20-30 päälle. Ne ehtii rikkomaan ja uusia ostelemaan moneen kertaa ennenkuin tulee järkevän hintaisia digejä. Varsinkin digejä jotka olis integroituna laseihin. Erillistä vastaanotinta en enää kantele messissä.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Miksu

Äsken ku kävin lentämässä ni tuntu kuin se kopteri ei enää kippais muuta ku vähän taaksepäin (johtuen varmaan siitä ettei akkua tasapainota mikään siellä keulassa) mut ei kipannu enää taka vasempaan. Säädin niitä minimi ja maksimi juttuja sieltä blhelin softasta ja kalibroin myöski kaikki noparit uudelleen. Kalibroin myöskin betaflightista acc uudelleen "tasasemmalla" pöydällä. Vieläkään ei vatupassin kupla kyl jääny keskelle mut oli se jo lähempänä.

Tällä kertaa lentelin eka kertaa nurmikon päällä ja nyt huomio kaikki ketkä luette ehkä näitä keskusteluja joskus vuosien päästä ettekä vielä oo alottanu harrastusta ni älkää helvetissä lentäkö missään hiekkakentillä nii ku mä tein ;D ;D Viisi kierrosta propelleja tuhonneena voin lämpimästi suositella tota nurtsia kaikille vastaalkaville lentäjille ;D Kyl siit joku tais sanookki täällä et mee nurtsille hyvä mies lentää mut jääräpää ku on ni minkäs teet. Tänään tuli kans kokeiltua sitä acro modea ja hetken leijailun jälkeen se homma päätty aina katolleen sinne pitkään nurtsiin ;D Veikkaan et harjottelen ensin sillä levelaavalla moodilla lentää sitä kopteria kunnolla losissa et komennot on hallussa oli se kopteri sit miten päin hyvänsä ja sit koitan opetella lentää sillä acrolla. Meinaa ku nyt jos nokka on mua kohti ni se on iha sama mikä moodi siellä on päällä ni se päätyy alle 10 sekunnissa tonttiin.

Ja mikä tossa acro moodissa on se juttu, tai ku niitä levelaavia moodeja on kaks, on se joka ei anna tehdä voltteja ja sit on se mikä antaa tehdä voltteja. Ni onks se acro vaan nii ku sellanen et koska se on niistä kaikkein vaikein lentää ni jos et osaa sitä ni oot menny sieltä missä aita on matalin ja oot pelkkä tuhnu ;D Vai onks siin joku juju et miksei kukaan lennä autolevelillä? Muutakin ku se et jos kalibroit sun masinas vinolla pöydällä ni sun autolevelis ei toimi...