Multikopterit.net keskusteluforum

P1 lentolaitteet

Aloittaja Parkk1n, joulukuu 19, 2015, 09:15:07 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Parkk1n

Kai se tänne pakko on jo jotain runoilla.

Eli aloitin kopteriharrastuksen tammikuussa 2015, hetken mielijohteesta, kun näin Kirkkonummen ilotulitusta kuvaamassa jonkun phanttomin tapaisen kopun.
Tästä innostuneena, selailin netistä ko laitteita, ja olin jo aika lähellä ostaa phantom 2.
Vieläkin kauhulla noita hetkiä muistelen, lopputulos olisi tod näk löytynyt tuolta kadonneitten osastolta...

No, löysin netistä käytetyn Dji450, valmis setti Futen 7 kanavaisella mankalla, akuilla ja laturilla.

Hetken tuolla lennelleenä, ajattelin että jotain suurempaa on hankittava. Kolusin netistä mielestäni itselleni sopivan sky-hero 6:n.
Tämän kasasin itse, ensin kokeilin laitetta Nazalla, ja jäljempänä siirryin käyttämään pixhawkkia suurempien ominaisuuksen toivossa.
Kopteria oli tarkoitus käyttää töissä, kiinteän polttovälin kameran kanssa ortokuvaukseen. Muutama testikartoitus tuolla tehtiin ihan onnistuneestikin :D

Missionplanneri ei vaan yksinkertaiselle käyttäjälle ole ehkä ihanteellisin, joten käyttö jäi aika vähälle.

Kun päivittäin lueskelin jotain aiheeseen liittyvää, bongasin valtavasti kehuja Taraniksesta, sellainen oli saatava...
No, sellainen tuli plussa mallina maailmalta aika nopeasti, ja hyvähän tuo on ollut, hetkeäkään en ole futtea taraniksen tulon jälkeen käyttänyt.

En tiedä miksi, mutta ajattelin tuohon aikaan, ettei minit ja fpv ole mun juttu. Katselin kuitenkin tuubista videoita ja lueskelin juttuja minien rakentamisesta.
Päätin kuitenkin tilata emaxin night hawk-setin kiinasta, noi minithän kun ei maksa juuri mitään. Koko setti maksoi ehkä 600 €, laseineen, kaikkineen.
Kasauksen ja testilentojen jälkeen unohtui aika nopeasti iso-kopu hyllyyn.

Sittemmin on joutunut hankkimaan erinäisiä mineihin liittyviä komponentteja pitkin maailmaa joillain tuhansilla euroilla...
Lentäviä minejä tällä hetkellä on 3, runkoja 11 ja muutama on maailmalta vielä tulossa. Motteja esceineen juuri lahjoitin 8 pois, vielä kai noita parikymmentä jäi hyllyä täyttämään.
Vastareita, kameroita ja flightcontrollereita on lähes joka runkoon.
3D printtereistä on toinen menossa, ihan must-juttu mineilyyn.

Uusimpana herätteenä tuli hankittua fpv siipi, hk:n go discover. Tähänkin kaikki osat olemassa ja joulun pyhinä sään salliessa maiden.

Kuvia lisään jos/kun jaksan etsiä.

Opetuksena omasta aloituksesta voisi poimia, että kun aloittaa suoraan mineistä ja jättää Dji kokeilut väliin, säästää silläkin jonkun tonnin  ;D






Parkk1n

#1
Täytynee tännekin lisäillä jotain kuvia laitteista.
XBR:n canopyllä olevia maltycross 2 on pari kasattu aika identtisillä kokoonpanoilla, ainoana erona motit. Toisessa emaxin 2205 2600kv ja toisessa 2205 2550kv dyssit.


Sisällä tilaa vaikka ja kuinka!



MRM Switchbladeja on kanssa pari, nekin lähes samoilla setupeilla.
Nämä molemmat huolii myös 6S akut, aiheuttaa vain hetkellisen WAU-ilmiön...



Seuraavaksi kasaukseen joutuu itse piirrelty versio



Kaikissa fc:nä revo raceflightillä, esceinä cicadaa.
Akkuina Bolt LiHv 4 ja 6S.