Multikopterit.net keskusteluforum

zapsterin paja

Aloittaja zapster, kesäkuu 24, 2014, 08:27:28 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

zapster

Noni, selvishän seki miksei ne mallit mee takasin.
Uus firmis on m64 ja radio on m128, mallit on otettu vanhasta 128:sta ja ei siis pudonnu sen takia uuteen firmikseen.
Ilmeisesti tota FrSky telemetria firmistä ei oo 128 versiolle, ainakaan äkkiseltään en löytäny.

Petsku

Opentx:n antaa ainakin vaihtoehdoks ton frskyn telemetrian.

zapster

Nyt on opentx mankassa ja näyttäs toimivan, siihen sai noi eepen mallimuistinki tuotua. Miten hemmetissä saa mikseistä poistettua miksin?!? Ihmettelin kanavien järjestystä ja sinne ilmesty miksi mutta en saa sitä millään pois.

zapster

Lyhyt menu, joka valitsee koko rivin, pitkä exit, joka poistaa valitun rivin. Ompas hankala verrattuna er9x:n jossa pitkä menu toi esiin valikon mistä sai valittua suoraan delete tai edit tai copy yms.

zapster

6S akuista tuli 4S akkuja. Nätisti sai purettua, ei ollut kennot liimattu toisiinsa. Ensi hätään vedin teippiä ympärille kun ei noin isoa kutistesukkaa löydy.

zapster

Piru kun pitää olla huono näissä akku hommissa.
Otanko ny 1550mah vai 2200mah genssit miniin?!? Painoeroa on 50gr ja hinnassa 2€.
Petskulla on ilmeisesti noi 1550mah ja lentoaikaa 7-8min?

Petsku

50g on paljon näin pienissä, 1550 vaan kehiin :) tai sit Rhinot höpökunkulta, painaa pikkasen vähemmän ku 1550 gensit ja potkii ainaki aluks samallalailla :) Ja juu se on siinä 7-8min välissä riippuen kaasun asennosta :)

zapster

#22
Aika samoissa näyttää olevan painon ja mittojen suhteen:
1550 25C gens
1550 25C rhino


2200 25C gens
2200 25C rhino


Hinnassa rhino voittaa mennen tullen mutta luotan ehkä enemmän genssiin :)

Petsku

Genssi


ja rhino ;)


On kumminki niin paljon halvempi että pari ostin itelle noita rhinoja. Jos tuntuu hyvälle niin saatan ostaa uudestaan. MikeK:lla noita on enemmän käytössä.

Mut Gensit on ainaki toimiva ratkasu.

MikeK

Ei mulla ole kuin kaks Rhinoa, mut onhan noilla tullut lennettyä. Ei mitään eroa genssiin.

Rhino 129g
Genssi 148g

Rhinoja saa 2,4kpl yhden genssin hinnalla ;) Ja suosittelen 1550mAh. 2200mAh akkua kokeilin omassa ja onhan se raskaampi lentää. Mun mielestä noiden pitäis lentää vaan sen 5 minsaa. Siitä yli ja alkaa heittämään vaan kaikkea typerää ja saa vaihdella potkureita ;)
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Xen

Jos 5min riittäs nii miksi laittaa turhaa painoa kyytiin?  ::)

Genssin 1200/3s/40c ois luultavasti aika soma tuohon kokoluokkaan http://multikopterit.mycashflow.fi/product/344/gens-ace-1200mah-111v-40c-3s1p-b-40c-1200-3s1p

Mulla on noita 1200-kennoja 6s-akuissa ja ovat kyllä hyviä. Kestää antaa lämää eikä pullistele.

Rhino on toki halpa mutta jos yhden akun tarvii, genssin saa about samaan hintaan ku laskee postit mukaan. Isommat akut HK:lla on yleensä tasalaatuisempaa, pienissä on turhan paljon heittoa. Hyvällä säkällä saa kunnollista, paskalla roskiskamaa suoraan kun kennojen IR:t harittaa.

Nurffe

Lainaus käyttäjältä: Xen - kesäkuu 30, 2014, 01:43:12 IP

Genssin 1200/3s/40c ois luultavasti aika soma tuohon kokoluokkaan http://multikopterit.mycashflow.fi/product/344/gens-ace-1200mah-111v-40c-3s1p-b-40c-1200-3s1p


Tuo on semmoinen pitkula, että harvemmin mahtuu minin kyytiin järkevästi. 105mm pituutta ja jos esim mobius pitää vielä jonon jatkoksi saada yläkannelle niin todella tiukkaa tekee.. Varsinkin jos ei halua roikuttaa antennia perästä vaan tuoda sen reiästä levyn läpi. Tietenkin ainahan voi pidentää rungon kokoa mutta mutta...

MikeK

Mielummin ottaa 7-8 minsaan pystyvän ja lentää alle sen. Ei tarvii ihan tyhjäksi imeä joka kerta. Mut koko on kans tärkeää. Rhino on vähän lituskaisempi kun genssi. Ja jos verrataan laatua, mulla on yks genssi räjähtänyt ja toisesta pimeni yks kenno. Muut akut ovat hk:ta ja ei mitään ongelmia.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Petsku

7-8 minsaa mulla 3,50V kenno jännitteillä. Ja lennon jälkeen se on sen 10,50V Noilla rajoilla oon noita kaikkia lentäny.

zapster

Uuh, töh pauver. On se mukavaa ku on kunnon laturi :)