Multikopterit.net keskusteluforum

Naze 32 / Baseflight ym.

Aloittaja varis, kesäkuu 24, 2014, 08:40:47 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika Lukumies

#480
Vika löytyikin receiver modessa, ppm käyttäessä täppi pitikin olla (RX parallel pwm) eikä (RX PPM):ssä. Muistaakseni tappelin saman asian kanssa jo OP aikana. ;D Mutta edelleen sbus:lla ei saa yhteyttä, vaikka täppi nyt olisikin oikeassa kohtaa (sbus) ja tallennettu. Se täppi on siitä hävinnyt kun liittää kortin uudestaan koneeseen.

Tämän videon mukaan yritetty sbussia viritellä. https://www.youtube.com/watch?v=DfOFXokhPLU
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Mika Lukumies

#481
Palaa käämit kohta Nazen kanssa. Mikä vikana kun valitsen serial receiver valikosta SBUS, niin rebootingia vaan pukkaa tulemaan? FC päivitetty uusimpaan versioon.

Edit: Vika löytyi. Portit oli persiillään
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Vertti83

Tötöilin jotakin Naze32 rev5 firmispäivityksen kanssa, tai ensimmäisellä kerralla file ei mennyt perille ja tyhmyyksissäni nyppäsin USB piuhan irti josko siitä tokenisi. No, ei toennut ja nyt ei saa enää yhteyttä. Tai ilmeisesti USB sarjaportti toimii kyllä kun windows reagoi siihen kun piuhan laittaa kiinni, mutta itse prossuun ei saa yhteyttä.

Mahtaako tuo olla sitten tiili vai voiko tuota vielä jollakin koittaa elvyttää..?

Petsku

Lainaus käyttäjältä: Vertti83 - maaliskuu 07, 2017, 12:02:53 IP
Tötöilin jotakin Naze32 rev5 firmispäivityksen kanssa, tai ensimmäisellä kerralla file ei mennyt perille ja tyhmyyksissäni nyppäsin USB piuhan irti josko siitä tokenisi. No, ei toennut ja nyt ei saa enää yhteyttä. Tai ilmeisesti USB sarjaportti toimii kyllä kun windows reagoi siihen kun piuhan laittaa kiinni, mutta itse prossuun ei saa yhteyttä.

Mahtaako tuo olla sitten tiili vai voiko tuota vielä jollakin koittaa elvyttää..?
Jos ei näy comporttia configuraattorissa niin olisko tästä apua
https://youtu.be/jlSavSej8YY

Vertti83

Nojoo, lähtihän se toimimaan, onneksi tuli kysyttyä ennen Tilaa -napiin painallusta  ;D

Jotakin outoa tuossa kuitenkin on, tai en tiedä loppuuko vaan joiku tai muisti tms. kesken, kun betaflight 3.1.x versiot kyllä menevät sisään, mutta ei saa yhteyttä Cleanflight configuratorilla. Configuraattori kyllä tunnistaa laudan ja näkee siellä oikean firmisversion, mutta homma tyssää ao. virheilmoon... 3.0.1 versiolla homma skulaa normaalisti. En tiedä, en nyt sinänsä tarvi uusinta versiota, ihan hyvin tuo nykyinenkin toimii, mutta olisi mukava tietää mitävarten nuo uusimmat ei futaa. Kyseessä siis Naze32 rev.5 FC. Onko ideoita mistä voisi moinen johtua..?


mörökölli

Cleanflightin konfiguraattoril konffataan cleanflightia, Betaflightia konffitaan taas betaflightin konfiguraattoril, löytyy https://chrome.google.com/webstore/detail/betaflight-configurator/kdaghagfopacdngbohiknlhcocjccjao

Vertti83

Lainaus käyttäjältä: mörökölli - maaliskuu 08, 2017, 06:56:03 AP
Cleanflightin konfiguraattoril konffataan cleanflightia, Betaflightia konffitaan taas betaflightin konfiguraattoril, löytyy https://chrome.google.com/webstore/detail/betaflight-configurator/kdaghagfopacdngbohiknlhcocjccjao

Noniin, tämähän selventääkin... kiitoksia.  ::)

pjullwe

Oisko antaa nöösille vinkkiä ku koittanu yhistää acro naze32:sta tietokoneesee. Ajurit oon asentanu koneesee, mutta ne ei näy laitehallinnassa (kone win10) ja nazeen ei syty valon valoa kun kytkee usbilla koneesee. Ainaki viittä eri piuhaa oon testannu et siit en usko olevan kiinni :). Onkoha kuollu kapistus?

Petsku

Syttyykö valot jos annat 5v lautaan motti pinneihin? Jos ei niin roskiin ja uutta parempaa lautaa kaupasta.

Lähetetty minun SM-G928F laitteesta Tapatalkilla


pjullwe

Noniih nyt sytty valot! Tänks vinkistä, vielä ku sais ton tietokoneen ymmärtämään jotenki tota :).

Murgo

#490
Oletko kokeillut eri portteihin koneessa? Tosin jos edes valot eivät syty niin taitaa olla jotain vikaa kortissa/sen liittimessä.

pjullwe

Oon kokeillu juu, eikä mitää oo sanonu tähä mennes micro usb-kytkennällä. Toisella koneella kokeilin kans eikä mikää valo syttyny. Pitäsköhä se kysellä eurorc:ltä että onko tämmöstä vikaa näis ollu..