Multikopterit.net keskusteluforum

Naze 32 / Baseflight ym.

Aloittaja varis, kesäkuu 24, 2014, 08:40:47 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

varis

Yaw adjustment oli näemmä asetettu 0:aan kun tota toista ongelmaa oli yritetty selvittää :p

varis

Aika hämärää tuon toiminta - siis tämä erityisesti ihmetyttää, miksi pitää ilmeisesti bindata uudestaan, että saa armauksen toimimaan?

Meneekö radio sekaisin? Vaikuttaako bindaaminen edes mitenkään siihen mitä tapahtuu FC:ssä?

Ideoita mitä ton kanssa pitäisi tehdä? D8R-II+ joka on varalla vaatisi flashayksen että PPM olis tuettu. Ja tohon vaadittas sarjakaapeli...

Petsku

#287
Lainaus käyttäjältä: varis - toukokuu 20, 2015, 08:20:18 IP
Aika hämärää tuon toiminta - siis tämä erityisesti ihmetyttää, miksi pitää ilmeisesti bindata uudestaan, että saa armauksen toimimaan?

Meneekö radio sekaisin? Vaikuttaako bindaaminen edes mitenkään siihen mitä tapahtuu FC:ssä?

Ideoita mitä ton kanssa pitäisi tehdä? D8R-II+ joka on varalla vaatisi flashayksen että PPM olis tuettu. Ja tohon vaadittas sarjakaapeli...

Onhan sulla ne end pointit laitettu kuntoon? Ei alle 1000 eikä yli 2000 Configuraattorista katottuna. Jos ei niin mankasta säätämään, samoin katso onko mid point 1500.

Jos ei oo sopivia piuhoja vastarin flashaamiseen niin sen tekeminen ei muistaakseni ollu vaikeeta. Toinen vaihtis on että laitat sen pwm:nä kiinni Like Old School ;)

mikkox9x

Lainaus käyttäjältä: Petsku - toukokuu 20, 2015, 08:26:13 IP
Lainaus käyttäjältä: varis - toukokuu 20, 2015, 08:20:18 IP
Aika hämärää tuon toiminta - siis tämä erityisesti ihmetyttää, miksi pitää ilmeisesti bindata uudestaan, että saa armauksen toimimaan?

Meneekö radio sekaisin? Vaikuttaako bindaaminen edes mitenkään siihen mitä tapahtuu FC:ssä?

Ideoita mitä ton kanssa pitäisi tehdä? D8R-II+ joka on varalla vaatisi flashayksen että PPM olis tuettu. Ja tohon vaadittas sarjakaapeli...

Onhan sulla ne end pointit laitettu kuntoon? Ei alle 1000 eikä yli 2000 Configuraattorista katottuna. Jos ei niin mankasta säätämään, samoin katso onko mid point 1500.

Jos ei oo sopivia piuhoja vastarin flashaamiseen niin sen tekeminen ei muistaakseni ollu vaikeeta. Toinen vaihtis on että laitat sen pwm:nä kiinni Like Old School ;)

Miten muuten kun säädetään nuo end poitit joka tatille kohdilleen, niin kummasta tuo mid pointti kannattaa/pitää Taraniksessa säätää kohdalleen, subtrimmistä vai PPM Center -kohdasta? Sitten siinä on vielä se subtrim mode kohta.

varis

#289
Koelentoyritys ja vaikutti siltä että lauta olis 180 astetta väärinpäin - eli vähintään ohjaus eteen ja taakse oli väärinpäin. Koitin lentää sitten väärin päin, mutta heti kun laite otti vähän ilmaa tapahtuikin mielenkiintoisia:

Tuo ei ottanut yhtään korkeutta, eikä suostunut tulemaan alaskaan, itse asiassa ei näyttänyt reagoivan mitenkään lentäjän inputtiin. Lentopaikka oli valittu huolella ja koneen matka päättyi puskan juureen 3-4m päähän, moottorit päällä ja kesti hetken aikaa ennen kuin suostui lopettamaan jurnuttamisen - taisi lopulta sitten disarmata automaattisesti.

Diagnoosiksi tuosta keksin lähinnä sen, että vastari ei ota kunnolla signaalia lähettimestä, ja sen default-failsafe meni päälle heti ilmassa. Tämä radio joutaa vaihtoon tai korkeintaan johonkin maavekottimeen jos saadaan testattua toimivaksi jossain vaiheessa. D8 sitten old skoolina kiinni varmaan joskus viikonloppuna tms, nyt tilanne se että potkureita on kokonaisia settejä tasan yksi.

Lainaus käyttäjältä: Petsku - toukokuu 20, 2015, 08:26:13 IP
Onhan sulla ne end pointit laitettu kuntoon? Ei alle 1000 eikä yli 2000 Configuraattorista katottuna. Jos ei niin mankasta säätämään, samoin katso onko mid point 1500.

Kaasussa mitä GUI näyttää tais ääripään arvot olla jotain 995 ja 2015. Mitä tuolla on vaikutusta jos arvot on yli?

Toisaalta jos kaikki johtuis siitä että on väärää säätöä mankassa niin mankan arvojen pitäisi sitten aina näkyä Receiver-kohdassa.

Affen

Eihän sulla ole mitään telemetrioita uart1:ssä kun se on sulla koneessa kiinni? Mankan servomonitorissa kaikki kanavat liikkuu normaalisti? Valittuna oikea kanavajärjestys nazeen?

kylmis72

Onko kellään kokemusta linkin jutusta?

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=231564375742


Sent from my iPhone using Tapatalk

varis

Lainaus käyttäjältä: Affen - toukokuu 20, 2015, 09:38:29 IP
Eihän sulla ole mitään telemetrioita uart1:ssä kun se on sulla koneessa kiinni?

Pelkästään on USB noitten perusjuttujen lisäksi kiinni FC:ssä.

Nyt vaihdettu radio D8R-II+:aan, punainen valo palaa siinä sen merkiksi että olis yhteys, mitään ei näy Receiver-tabissa.

9XR:stä otin protokollaksi DSM2.

rotomoto

Kaksi kysymystä:
onko kukaan saanut Frsky X8R SBUS vastarin toimimaan ?
Käytätkö BARO a ollenkaan missään lentotilassa ?

Petsku

#294
Lainaus käyttäjältä: rotomoto - toukokuu 24, 2015, 07:31:44 IP
Kaksi kysymystä:
onko kukaan saanut Frsky X8R SBUS vastarin toimimaan ?
Käytätkö BARO a ollenkaan missään lentotilassa ?

Lukase tosta https://github.com/cleanflight/cleanflight/blob/master/docs/Rx.md

Koskee siis cleanflightiä, ei basea.

Antinen

Voiko cleanflight configuraattorista mitata laudan värinöitä mitenkään luotettavasti? Antaakos sensors välilehden gyro-arvot esimerkiksi luotettavaa dataa jos about leijuntakaasulla pitää kädessä ja katsoo millä välillä arvot heilahtelee? Itsellä tuntuisi melko paljon kopteri tärisevän kädessä, ja gyron arvot heiluu välillä -30/30. Osaako kukaan sanoa onko hyvä vaiko huono?

varis

Lainaus käyttäjältä: rotomoto - toukokuu 24, 2015, 07:31:44 IP
Käytätkö BARO a ollenkaan missään lentotilassa ?

Baro+mag-tilaa tullut hieman kokeiltua discopron kanssa. Tuntui että se on vähemmän vakaa (ehkä baro pitäs suojata paremmin ilmavirralta). Kopu ottaa satunnaisesti noin metrin ylös tai alas, ja tuntui satunnaisesti kääntyvän sivusuunnassa.

varis

#297
Onkohan näitä ihmisillä nurkissa ylimääräisiä (perus acroversio tarpeen)? Vai tilaisiko kakkoskappaleen, kun näyttäis siltä että seuraava steppi olisi kokeilla jos tuo nykyinen FC onkin viallinen lauta.

EDIT: Voisikohan tuo olla joku härö baseflightin bugi (lautaa käännetty.. ym)... cleanflight vois olla kokeilun arvoinen?

rotomoto

#298
Lainaus käyttäjältä: varis - toukokuu 24, 2015, 10:40:59 IP
Lainaus käyttäjältä: rotomoto - toukokuu 24, 2015, 07:31:44 IP
Käytätkö BARO a ollenkaan missään lentotilassa ?

Baro+mag-tilaa tullut hieman kokeiltua discopron kanssa. Tuntui että se on vähemmän vakaa (ehkä baro pitäs suojata paremmin ilmavirralta). Kopu ottaa satunnaisesti noin metrin ylös tai alas, ja tuntui satunnaisesti kääntyvän sivusuunnassa.
TIL /
Baro on turhake Acro ja Horizon ja manuaali moodissa. GPS tukena sitä voi käyttää. Oon ihan turhaa säätäny PIDjä 3 vuotta. BARO se on joka pomppii vaikka kuinka sitä peittelisi.

varis

Oliskohan baron miksaus softassa turhan aggressiivinen, eli Timecopin pitäis antaa sille pienempi painoarvo tai ottaa jotain pitemmän ajan keskiarvoa. Yleensä se ei kyllä pompi edestakaisin.