Multikopterit.net keskusteluforum

Mini-Tricopter (RCexplorer.se)

Aloittaja jstjern, helmikuu 01, 2016, 11:30:39 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jstjern

Terve,

En löytänyt vastaavaa säiettä, niin tässäpä uusi.

Eilen pääsin uusimmalla triflight (naze32) firmiksellä testaamaan Davidin suunnittelemaa mini-tricopter (http://rcexplorer.se/product/minitricopter-kit/). En ole multiguru, mutta todella jämäkkä ohjaus kaikilta osin, ja onnistuin jopa välttämään torpin kun tilataju meni hetkeksi, sillä että hanaa ja horizon moodi päälle. Hieno kopteri kaiken kaikkiaan. Hobbykinging 12V BEC syöttää suoraan 400mW 1,32G Vtx ja kameraa, kun muu laite syö 1800 4s lipoa suoraan kuormasta. Kätevää onkin että David on runkolevyn ja piirilevyn yhdistänyt, niin naze on suoraan rungossa - erillisboksia ei tarvitse. Kun vielä valitsi Multiplex vastarista SRXL moodin, niin saa yhdellä servopiuhalla kaikki kanavat ohjaimeen, ihan kuin s.bus ja muut vastaavat digiväylät.

Luvattiin 160km/h tehdaslaitteilla. En ole mitannut, mutta vauhtia on riittävästi minulle tässä vaiheessa.

Onko Suomessa muita vastaavia kuinka paljon? https://www.zeemaps.com/map?group=1277739 mukaan olisi minun lisäksi 6kpl. Kokemuksia?

Jonas

lauka

Miten on Triflight toiminut?

Odottelen tässä kelejä että pääsisi taas lentelemään ja kehittämään firmistä eteenpäin.

jstjern

Enkä tiennytkään että lauka on suomalainen. Mahtavaa!
En ole tosiaan kokenut multikopulennättäjä vaikka useampi vuosi kiinteäsiipisillä liidokeilla kisatasolla kyllä kokemusta, joten kommenttini sitä vastaan.
Ulkona olen ehtinyt niin vähän lennättää että voin vain todeta että toimii.
Vedin sunnuntaina urheiluhallin sisällä sisä-FPV:tä joitain lentoja, enimmäkseen seuraten lattiaviivoja mahdollisimman tarkasti, ja tarkasti reagoi - ei yhtään glitchä missään vaiheessa. Enimmäkseen stabiloinnilla sisällä, mutta myös ACRO-moodilla yhden lennon.
Suurin haasteeni näyttää olevan olla lentämättä sivuluisussa; osoittaako kamera suoraan eteen, tuli heti mieleel. Tuntuu siltä että suoraan lentäminen hitaasti on hyvin, hyvin haastavaa lasien kautta. LOS lennätys menee ihan odotetusti, eli haasteeni lienee juuri käsi-silmä-koordinaatiossa FPV laseilla.

Ei siis mitään valittamista, mutten ole myöskään pushannut laitteistoa mitenkään. Kelien parantuessa jatkan harjoitteluja.
Missäpäin vaikutat? Itse asun Espoossa.
Jonas