Multikopterit.net keskusteluforum

Pakkasestako ongelma videolinkissä?

Aloittaja taski, helmikuu 01, 2016, 10:18:57 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

taski

FR632 ja Eachine ET25 lähetin. Immersionin antennit sekä Finnsky helix (kaikki RHCP). Onko muilla ollut ongelmia pakkasen kanssa? Muutakaan en keksi; kotona kaikki pelaa hyvin, mutta kentällä kuva pätkii pahemman kerran. Radio päällä tai ei, saa sama juttu. Eka kerralla (-19) kuva vääristyi ja hävisi noin vartin jälkeen, eilen pikkupakkasessa pätki alusta lähtien. Kotona kaikki pelaa taas virheettömästi. Otanta on kieltämättä pieni, mutta muuttujia vähän.

Welho

Vääristyykö kuva aina ja onko kuvassa mitään tunnistettava mitä kameran edessä on?

Itellä ollu vähän vastaavaa ja kuvaan tuli "vuoristo" värit meni omituseksi ja mitään ei saanu selvää. Syy tähän oli kun lensin pihalla ja vaihdoin akun lämpimässä sisällä niin kopterin pintaan kondensoi vettä ja samoin kameran kuvapäähän. Sisällä kuva oli vielä hyvä muuta kun vei ulos ja kondensoitunut vesi jääty kuvapäähän kuvasta ei enää saanut mitään selvää.
Tähän auttaa ainoastaan et kopteri on pihalla niin kauan ku lentää.

taski

#2
Se vääristyminen tapahtui kerran, -19 asteessa 15-20 min jälkeen. En saanut toistettua ilmiötä testaamalla kovien pakkasten aikaan.

Muuten kuva pätkii, eli mustaa ruutua näyttää, välillä hetken aikaa hyvä kuva. Siinä ei esiinny mitään vääristymistä, on-off-tyyppinen ilmiö. Jos videosignaali häviää etäisyyden/katveen/antennin vuoksi, tuo näyttö normaalisti vetää lumisateelle ja muutaman sekunnin jälkeen blue screeniin. Siitä ei siis ole kyse.

Edit: testasin silloin pakkasten aikaan viemällä ensin kopun parvekkeelle (-25C) vajaaksi puoleksi tunniksi ja tarkkailin kuvaa samalla. Seuraavaksi aromipesä partsille ja kopteri sisälle, reilu 20 min eikä mitään häiriöitä kummassakaan tapauksessa. Ehkä se vaan säikähtää noita kenttäoloja? ;D

Kokeilen viikoloppuna vanhalla vtx:llä. Ehkä se tästä selkiytyy.

Oikosulkumies

olipa sitä itelläki ongelmaa kovilla pakkasilla. kaiketi kiinalainen elektroniikka ei oikein tykkää kylmästä. Mulla joku palikka runno läpi niin pahaa häiriötä (kaiketi noparit?) että ei oikein pystyny lentämään. ja mulla häiriö oli melkein kokonaan mustaa ja se tuli ja meni. loppuunsa se sitte puolen akun verran toimi niin ei menny päivä ihan perseelleen.
Väri väriin ja loput yhteen

ELFerret

Muistelen ainakin kiinan lähettimissä nähneeni käyttölämpötilaksi max -10°C

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla


taski

Sunnuntaina ei ollut pakkasta kuin muutama aste, ja on nuo muut vermeet kylmemmässäkin toimineet. Kotioloissa ei moottoreiden käyttö tms. vaikuta kuvaan, ja vääntelin ja kääntelin johtoja ja osia josko jossain olisi huono liitos. Ei siltäkään vaikuta.

Tuo on ihan totaalimustaa, joko-tai. Mutta kuten sanottu, viikonloppuna viisastuu (mahdollisesti), kun kokeilen toisella vtx:llä. Ja vaihtokamera mukaan myös. Jos ei noista jompi kumpi vaikuta, niin silloinhan vian on oltava FR632:ssa. Jää nähtäväksi.

jinx

Mulla Zenmusen kanssa oli myös ongelmaa videolinkin kanssa pakkasella. Kun komponentit jäähtyi sopivasti pakkaselle, lopetti HDMI kytkentä kuvan lähettämisen kamerasta. OSD:n tiedot näkyi videolla, mutta muuten valkoista. Ensimmäinen akku meni hyvin, jos otti koneen lämpimästä autosta, laittoi virrat päälle ja antoi vasta sitten jäähtyä. Toista akkua ei yli muutaman asteen pakkasella pystynyt enää lentämään videon kanssa.

Eli pakkanen voi hyvin vaikuttaa.
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

taski

Eipä tuo enää toistunut kentälläkään. Ainoat muutokset taajuuden vaihto ja pigtailin dumppaaminen. Ei pätkinyt, ehkä 200-250 m päässä kävin ja lähes virheetön kuva kaiken aikaa. Ja pakkasta 6-7 astetta.

Oikosulkumies

Itte asiassa mulla alko nuo omat ongelmat kun vaihdoin taajuutta. Hmmm, interesting.
Väri väriin ja loput yhteen