Multikopterit.net keskusteluforum

Moduulit ja eu vs. non-eu

Aloittaja bk_t, helmikuu 14, 2016, 01:22:17 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

bk_t

Mites noi frsky modulit oikein toimii eu ja non-eu vastareiden kanssa? Itsellä non-eu vastareita ja frsky xjt suomesta ostettu ja hyvin pelaa. Toimiiko kumpikin vastari malli modulin kanssa, vai mikä? Mihin oikein kaikkeen tämä eu vs non-eu roska vaikuttaa? Vastarit ja radio ja muu?

Sent from my SM-G925F using Tapatalk


proffa84

mitään en oo kokeillu ristiin, mut seuraavassa käsityksessä olen:

XJT/taranis(sisäinen XJT siis), non-eu toimii ennen 2015 valmistettujen D-, X-, ja LR-vastareiden kanssa ennen tuota aikaa. Ihan alkuvaiheen ensimmäiset 2015 EU taranikset toimii myös noiden vanhojen kanssa vaikka pitäisi olla ns. LBT(oliskohan aika lähelle "listening before transmitting" tuon merkitys) elikkä kuuntelee liikennettä ennen kun alkaa lähettelemään mitään. Uudemmissa XJT/taranis(vissiin keväällä tai syksyllä 2015 viimeistään, ei mitään hajua) pitäisi olla eu-firmis mikä pitää olla sama sekä vastarissa että lähettimessä jolloin D- ja LR-sarja putos pois. Joulukuussa 2015 tuli uusin LBF-firmis joka toi tuen LR-sarjalle taas takaisin.

Tämä on siis jäänyt mun ymmärrykseen, olen myös saattanut sekoittaa ja hämmentää asioita, mutta korjatkoon fiksummat.

Ekana kävisi mielessä, että onkohan ollut tuo sun oma lähetin jotain vanhaa varastoa eikä olisikaan EU-firmiksellä(vai lukeeko jossain nurkassa EU)?

Waxwing

Lainaus käyttäjältä: proffa84 - helmikuu 14, 2016, 01:48:19 IP
mitään en oo kokeillu ristiin, mut seuraavassa käsityksessä olen:

XJT/taranis(sisäinen XJT siis), non-eu toimii ennen 2015 valmistettujen D-, X-, ja LR-vastareiden kanssa ennen tuota aikaa. Ihan alkuvaiheen ensimmäiset 2015 EU taranikset toimii myös noiden vanhojen kanssa vaikka pitäisi olla ns. LBT(oliskohan aika lähelle "listening before transmitting" tuon merkitys) elikkä kuuntelee liikennettä ennen kun alkaa lähettelemään mitään. Uudemmissa XJT/taranis(vissiin keväällä tai syksyllä 2015 viimeistään, ei mitään hajua) pitäisi olla eu-firmis mikä pitää olla sama sekä vastarissa että lähettimessä jolloin D- ja LR-sarja putos pois. Joulukuussa 2015 tuli uusin LBF-firmis joka toi tuen LR-sarjalle taas takaisin.

Tämä on siis jäänyt mun ymmärrykseen, olen myös saattanut sekoittaa ja hämmentää asioita, mutta korjatkoon fiksummat.

Ekana kävisi mielessä, että onkohan ollut tuo sun oma lähetin jotain vanhaa varastoa eikä olisikaan EU-firmiksellä(vai lukeeko jossain nurkassa EU)?

Pääpiirteittäin tilanne on noin.
Aika sekavaa kuitenkin mikä minkäkin kanssa toimii tai ei.

Ostin Plussan juuri viime Joulun alla. Modulikotelossa on mm. maininta "EU".
Vaihdoin sisäiseen moduliin FrSkyn "OpenTX-tehdasversion tilalle OpenTX 2.0.19:n.
Päivityksen jälkeen ei ensin näkynyt D8-vaihtoehtoa, ainoastaan XJT  D16.
Kun vei "kursorin" XJT:n päälle ja painoi Enteriä, niin jopa tuli D8:kin näkyviin.
Hyvin bindasi ja toimii ainakin D4R II:een??!
En kyllä viitsi protestoida tästä. ;)

Ostin myös kaksi ulkoista XJT-modulia, toisen keväällä 2015 Suomesta ja toisen tammikuussa 2016 Englannista.
Molemmissa on nyt OpenTX 2.0.19 ja molempien kanssa voi käyttää  D4R II:a!!?
En rupea protestoimaan tästäkään. ;D
Taunu

"Sillä varmuudella, minkä täydellinen tietämättömyys asiasta antaa"

IleFPV

Jos en väärin muista niin toi ETSI2015 höpötys ei koske D-sarjan vastareita, kuten D4R-II.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

Waxwing

Lainaus käyttäjältä: IL3 - helmikuu 17, 2016, 09:05:21 AP
Jos en väärin muista niin toi ETSI2015 höpötys ei koske D-sarjan vastareita, kuten D4R-II.

Siltä osin koskee, että FrSky jätti (joutui jättämään?) pois D-vastareiden tuen firmistensä päivittyessä ETSI- versioiksi.
Siis D8 tila ei ollut enää valittavissa (itse ominaisuus kyllä oli olemassa silloinkin).
Viimeisessä (31.12.2015) päivityksessä näyttää taas olevan valittavissa.
Taunu

"Sillä varmuudella, minkä täydellinen tietämättömyys asiasta antaa"