Multikopterit.net keskusteluforum

OHJELMAA MULTIKOPTEREISTA

Aloittaja Waxwing, helmikuu 17, 2016, 01:09:20 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Waxwing

Tänään 17.2.2016 ohjelma multikoptereista:

TV1 Prisma Studio klo 20 "Tuleeko lelusta vakoiluväline?"
Taunu

"Sillä varmuudella, minkä täydellinen tietämättömyys asiasta antaa"

Oikosulkumies

Tuo otsikko jo aiheuttaa jo "lievää" ärsytystä. Plus ylen journalismi alkaa olla melko roskaa.
Väri väriin ja loput yhteen

MikeK

Kaikkihan me lennetään vaan naapurin ikkunan takana...
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Jufee

Ylen uutisointi on aina ollut yhtä rienaavaa ja taas toisaalta ylistävää. Riippuen että miten he näkevät ja kokevat.
Paskajournalismiin päin kääntynyt, eli raflaavat otsikot ytimekkäin sanoin ja sisältö täyttä huttua. Sitähän se on tänäpäivänä.

VilleN

Lainaus käyttäjältä: Jufee - helmikuu 17, 2016, 02:40:56 IP
Ylen uutisointi on aina ollut yhtä rienaavaa ja taas toisaalta ylistävää. Riippuen että miten he näkevät ja kokevat.
Paskajournalismiin päin kääntynyt, eli raflaavat otsikot ytimekkäin sanoin ja sisältö täyttä huttua. Sitähän se on tänäpäivänä.

Sitä sillä Yleverolla saa useamman kanavan täydeltä :D

hukkis

Tulipahan tuo katsottua. Lähinnä ottaa pannuun. DRONEDRONEDRONEDRONE. Mun makuun tuossa ohjelmassa ei ollu mitään järkevää. Minä en omista ainoatakaan dronea. Lennokkeja kaikki.

sape

Lainaus käyttäjältä: hukkis - helmikuu 17, 2016, 09:06:42 IP
Tulipahan tuo katsottua. Lähinnä ottaa pannuun. DRONEDRONEDRONEDRONE. Mun makuun tuossa ohjelmassa ei ollu mitään järkevää. Minä en omista ainoatakaan dronea. Lennokkeja kaikki.
Mun mielestä oli ihan asiallisesti käsitelty asiaa ja enemmän keskityttiin mahdollisuuksiin kuin niihin negatiivisiin asioihin. Pitää ehkä muistaa että kohdeyleisö ei ole ensisijaisesti alan harrastajat vaan kaikki muut 


Samppa

Minäkin katsoin pätkän ja siellä joku filosofiaopiskelija tms. puhui selffiekepeistä. En löytänyt yhteyttä multikoptereihin ja lopetin katselun...

Waxwing

Lainaus käyttäjältä: Samppa - helmikuu 17, 2016, 09:32:53 IP
Minäkin katsoin pätkän ja siellä joku filosofiaopiskelija tms. puhui selffiekepeistä. En löytänyt yhteyttä multikoptereihin ja lopetin katselun...

Myöhästyit alusta, asia esillä ensimmäiset 10 minuuttia.
Ohjelmassa ei juuri ollut mitään uutta.
"Lennokit" ja "Dronet" tarkoittavat nykyään(kin) näissä ohjelmissa samaa asiaa - yhdessä ja erikseen esitettynä.
Taunu

"Sillä varmuudella, minkä täydellinen tietämättömyys asiasta antaa"

hukkis

Lainaus käyttäjältä: sape - helmikuu 17, 2016, 09:10:06 IP
Lainaus käyttäjältä: hukkis - helmikuu 17, 2016, 09:06:42 IP
Tulipahan tuo katsottua. Lähinnä ottaa pannuun. DRONEDRONEDRONEDRONE. Mun makuun tuossa ohjelmassa ei ollu mitään järkevää. Minä en omista ainoatakaan dronea. Lennokkeja kaikki.
Mun mielestä oli ihan asiallisesti käsitelty asiaa ja enemmän keskityttiin mahdollisuuksiin kuin niihin negatiivisiin asioihin. Pitää ehkä muistaa että kohdeyleisö ei ole ensisijaisesti alan harrastajat vaan kaikki muut
Tässä on vain se ongelma, että tulee se dronekauhu joka jenkkilässä on nähty. Haulikolla ammutaan kaikki alas. "Terroristitit hyökkää"

HeiQQ

Lainaus käyttäjältä: hukkis - helmikuu 17, 2016, 10:07:33 IP
Lainaus käyttäjältä: sape - helmikuu 17, 2016, 09:10:06 IP
Lainaus käyttäjältä: hukkis - helmikuu 17, 2016, 09:06:42 IP
Tulipahan tuo katsottua. Lähinnä ottaa pannuun. DRONEDRONEDRONEDRONE. Mun makuun tuossa ohjelmassa ei ollu mitään järkevää. Minä en omista ainoatakaan dronea. Lennokkeja kaikki.
Mun mielestä oli ihan asiallisesti käsitelty asiaa ja enemmän keskityttiin mahdollisuuksiin kuin niihin negatiivisiin asioihin. Pitää ehkä muistaa että kohdeyleisö ei ole ensisijaisesti alan harrastajat vaan kaikki muut
Tässä on vain se ongelma, että tulee se dronekauhu joka jenkkilässä on nähty. Haulikolla ammutaan kaikki alas. "Terroristitit hyökkää"
Rotor Riotilla oli muuten hyvä video ko. aiheesta. Tosissaan saivat yrittää kun charpu, steele, finalglideaus ja ummagawd jallitti polliiseja ja muita lainvalvojia. Lopulta kyllä tuli kaikki neljä vortexiabalas mutta Chadin lentämä otti aika huolella osumaa, neljä kutia ja oli kuitenkin neljä ampujaa. Kertoo jtn vehkeiden nopeudesta ja toisaalta kestävyydestä. Normaalioloissa todella hankalaa ampua..Mut siis joo hölmöä hommaa,  vaan silti ihan viihdyttävää ja myös ainakin jossain määrin informatiivista.

Täytyt toivoa että tänne ei tule tuo dronekauhu ja aletaan meidän multeja haukoilla sun muilla verkoilla kalastelemaan.Hyviä välineitä ammattilaisillekin ja hauskoja harrastajille niin olisi kurja jos kielletään ennakkoluulojen myötä ;p
Tuu jo alas sieltä puusta...
Team MR2 FPV Ninjas
Tiny Whoop!!

hukkis

Tuossa ohjelmassahan oli joku "asiantuntija" joka sanoi, että suomessa on ensimmäiset säännöt tehty. VÄÄÄRIN! Kyllähän muutamassa eu maassa on periaatteessa koko touhu kielletty. Ei kovin kaukana ole suomessakaan täyskielto.

flygari

#13
Tästähän sen voi katsoa jälkikäteen: http://areena.yle.fi/1-3142132?autoplay=true


Mielestäni ihan asiallinen, toimittajien näkökulmasta tehty ohjelmanosa.

jinx

No joo. Alku oli ihan asiallista, vaikkakin aika kevyttä. Mutta oli pakko sitten lopetaa pätkä siihen ajatukseen, että "dronella" voi toimittaa vaikka pommin melkein mihin vaan, enää ei aidat suojaa... ::)
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV