Multikopterit.net keskusteluforum

Flight Controllerin valinta (MultiWii, Naze32, DJI..)

Aloittaja trosendahl, heinäkuu 12, 2014, 01:31:30 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Certi

Toivottavasti toimii  :-X Nuo kloonilevyt on tunnettuja toimimattomuudestaan...

rotomoto

Toimi ihan hyvin. CC3D ei kuitenkaan saanut minulta hyväksyntää joten myin sen pois.
Nyt keskityn Naze Afro miniin ja DJI Lite V2 :seen.

IleFPV

Mikäs siinä CC3D:ssä ei miellyttänyt?
Ihan uteliaisuudesta kysyn ku ei usein tule vastaan niitä ketkä ei oo pitäny siitä :)
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

rotomoto

Lainaus käyttäjältä: IL3 - helmikuu 04, 2015, 11:13:50 IP
Mikäs siinä CC3D:ssä ei miellyttänyt?
Ihan uteliaisuudesta kysyn ku ei usein tule vastaan niitä ketkä ei oo pitäny siitä :)
Ongelma on usean FC hallinta yksillä omilla aivoilla samaan aikaan. Menee pasmat sekasin ..Ja tulee hallinta virheita kun joikainen FC kontrolloidaan eri tavalla. Hyvänä esimerkkinä vahan aikaa sitten unohdin kuinka NAZA armataan :-)

CC3D itsessään toimi hyvin ja varmaan hieno peli.

..Käytössä on tällä hetkellä vain 3kpl Naze ja 3kpl Naza ohjaimia.

jasakuva

Onkos kokemuksia Pixhawk -ohjaimista? Itellä tällä hetkellä isommassa kopterissa Naza V2 ja minissä Multiwii. Nyt alkoi tuon Nazan tilalle kiinnostamaan vähän monipuolisempi säädin ja varmaan myös ongelmien kerjääminen, mutta tuommoista kattelin: http://www.ebay.co.uk/itm/UK-Pixhawk-PX4-2-4-6-32bit-Flight-Controller-Led-NEO-M8N-GPS-PPM-OSD-3DR-433Mhz-/361263432502?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item541cfa8336. Tokihan tuo ei välttämättä ole laadultaan samaa luokkaa kuin suoraan 3DR:ltä tilattuna, mutta on tuo hintakin vähän eri.

kylmis72

Täs yritin firmistä ajaa pixhawkiin ja ilmoitti: error no response from board?! Sanokaas viisaamat mikä mättää?


Sent from my iPhone using Tapatalk

sjobbe

#21
Pixhawk on yksi parhaista FCistä mitä markkinoilla on. Prosessori on F4 mikä tietääkseni löytyy vain OpenPilot Revosta. Muissa on F3 (SP3) tai F1 (Naze32). Parasta Pixhawkissa on ominaisudet kuten autotune, missionit, komponenttien kahdennukset, datalog muistikortille ym...

Kunhan cleanflight saa lisää ominaisuuksia niin monet muut FCt alkaa kilpailemaan pixhawkin kanssa mutta toistaiseksi APM:Copter (ja Mission Planner) on muita softia huomattavasti edellä.

Ainoa miinus mielestäni on sen hinta. Fyysinen koko saattoi olla ongelma mutta nykyään pixahkistakin löytyy pienempiä versioita (klooneja).

rotomoto

Tätä säiettä kun lukeen niin aikaimoinen takinkäätäjä olen....Nyt on kaikki ohjaimet vain CC3D ...
vrt..helmikuun postia

MikeK

Mulla on nykyään Nazea, CC3D:tä ja Atomia, mut kaikissa pyörii Betaflight :D
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

sjobbe

#24
Tässä mielipiteeni millä FC:llä kannattaa mennä:

Kamera-alusta gimbalilla: Pixhawk
Racing quad: Seriously Pro F3 (Deluxe)
Racing quad budjetilla: CC3D (mini/nano/normi, minkä halvimmalla löytää)

Naze on varmaan myös jees (ei kokemusta). CC3D siitä syystä että voi valita haluaako käyttää OpenPilot vai Cleanflight (tai vastaavaa) softaa ja CC3D toimii S.bus kikkailematta ja on Nazea halvempi.

VilleN

Lainaus käyttäjältä: MikeK - syyskuu 22, 2015, 09:43:00 IP
Mulla on nykyään Nazea, CC3D:tä ja Atomia, mut kaikissa pyörii Betaflight :D

Miten tuo Betaflight eroaa Cleanflightista? Mulla on Naze ja siinä on alusta asti ollut Cf. Itse tykkään nazesta kun siihen pääsen kännykällä sisään vaikka keskellä metsää ;)

MikeK



Lainaus käyttäjältä: VilleN - syyskuu 25, 2015, 10:44:02 AP
Miten tuo Betaflight eroaa Cleanflightista? Mulla on Naze ja siinä on alusta asti ollut Cf. Itse tykkään nazesta kun siihen pääsen kännykällä sisään vaikka keskellä metsää ;)
Lentää paremmin. Flipit ja rollit on smootimpia. CF koodista on ruuvattu kovaan Acro lentämiseen tarkoitettu forkki. Tällä hetkellä lähes kaikki top kuskit vannoo Betaflightin nimeen, paitsi Metal Danny, joka lentää vieläkin 1.7 versiolla CF:stä :D
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

VilleN

Lainaus käyttäjältä: MikeK - syyskuu 25, 2015, 11:57:53 AP


Lainaus käyttäjältä: VilleN - syyskuu 25, 2015, 10:44:02 AP
Miten tuo Betaflight eroaa Cleanflightista? Mulla on Naze ja siinä on alusta asti ollut Cf. Itse tykkään nazesta kun siihen pääsen kännykällä sisään vaikka keskellä metsää ;)
Lentää paremmin. Flipit ja rollit on smootimpia. CF koodista on ruuvattu kovaan Acro lentämiseen tarkoitettu forkki. Tällä hetkellä lähes kaikki top kuskit vannoo Betaflightin nimeen, paitsi Metal Danny, joka lentää vieläkin 1.7 versiolla CF:stä :D

Okei, tämähän tietää päivitys hommia! :D

Divi

Lainaus käyttäjältä: MikeK - syyskuu 25, 2015, 11:57:53 AP
Tällä hetkellä lähes kaikki top kuskit vannoo Betaflightin nimeen, paitsi Metal Danny, joka lentää vieläkin 1.7 versiolla CF:stä :D
Ei enää.. :D

https://www.youtube.com/watch?v=Bb8QBH1SZR4

Tekis vähä mieli kokeilla Betaa, mutta noinkohan se toimii AfroMinissä? Vaatiiko nuo uudet pid loopit ja muut eron tekevät featuret F3 prossun vai kannattaako mun kokeilla tuota? AfroMinin kaverina mulla on SN20A:t BLHelillä, oneshot125, damping light.

MikeK

"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"