Multikopterit.net keskusteluforum

Flight Controllerin valinta (MultiWii, Naze32, DJI..)

Aloittaja trosendahl, heinäkuu 12, 2014, 01:31:30 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Iiro95

Osaisko joku suositella mun hexaan jotain hyvää fc:tä. kuvauskäyttöön tulee ainaski ni se gps ois kiva löytyä nyt mulla on naze32 mut se saa siirtyä toiseen kopteriin, Mikä vois olla semmonen hyvä tommoseen perus kuvaamiseen/ lentelyyn, ja ehkä se toiminto ois kans kiva et kopteri pystyis ite palata kotipisteeseen jos tulee tarvetta semmoselle :)

Raimondon

Hei,

Samaa pähkäillään täälläkin,uuteen x525 guad kuvauskopteriin olen FC:tä hankkimassa. Ilmeisesti tuttu Naza M Lite /V2 ,tai sitten APM 2.x. Glonas satelliittien tuki olisi varmaan hyvä olla ...??
Onkohan APM vielä nykyäänkin  liian buginen tai muuten hankala saada säätöihin kuten ketjussa edellä kerrottiin...??

SiB77

Onhan siinä APM:ssä autotune. Napsauta päälle ja kopteri vatkaa tovin ja PID:t on säädetty. Helppo homma. Ja jos GPS vastaanotin osaa Glonassin GPS:n lisäksi niin aika hyvä setti jo siinä.

Toinen on Naza V1 ja päivittää V2:ksi. Siihenkin saa yhteensopivan GPS + Glonass murkulan.

Raimondon

Lainaus käyttäjältä: SiB77 - marraskuu 07, 2015, 09:28:03 AP
Onhan siinä APM:ssä autotune. Napsauta päälle ja kopteri vatkaa tovin ja PID:t on säädetty. Helppo homma. Ja jos GPS vastaanotin osaa Glonassin GPS:n lisäksi niin aika hyvä setti jo siinä.

Toinen on Naza V1 ja päivittää V2:ksi. Siihenkin saa yhteensopivan GPS + Glonass murkulan.

Asia selvä joo,se oli noin vuoden vanhaa tietoa jossa kerrottiin APM:n "bugisuudesta ja siitä johtuvista ongelmista lennossa".
Gepsivastaanotin tietty ratkaisee glonas yhteensopivuuden,kait siitä jotain hyötyäkin olisi.
Saattapi vaaka kääntyä Naza m litestä APM:n suuntaan...?

Kosa

Onko eri fc:ten välillä miten paljon luotettavuus eroja?
Nazalla saa joka paikasta lukea flyaway tapauksia, ja itsellekkin muutama tapahtunut. Mutta mites esimerkiksi revolla tai pixhawkilla?
Itsellä ainakin oli gps:än sisällä johdoista eristeet hiertynyt auki, että mahdollinen syy häiriöihin, joten pitäis katsoa saisiko johtoa lyhennettyä ja juotettua uudestaan...
Tai tilata uus gps, tai laitettava koko fc vaihtoon, ehdotuksia?
Tai ensimmäiseksi pitäisi testata toimiiko koko naza (v2), sai edellisessä flyawayssa semmoisen osuman että liittimin välissä olevat muovit sinkoili irti...

Ves@

Ihmettelen kyllä hieman noita Fly a Way tapauksia, muutaman vuoden oon käyttäny Dji:n tuotteita, eikä kertaakaan ole mihinkään karannut,
tietty oma tikkujen heiluttelu on erikseen.
Ja Dji:tä on sentään ollut monenlaisessa sovelluksessa 450 quadista 1540mm heksaan  :)
Go4: 40632km
DjiFly: 6444km
Autel: 2055km

FIN-RP-5836XXX

-Phantom 4 Pro, Mavic 2 Pro/Zoom, Pro/Platinium,
-Mavic 3, Air 2, Air 2s, Air, Mini, Mini2, Mini 3 Pro, Spark, Inspire1, Dji Fpv, Dji Avata
-Autel Evo Lite+ , Evo Nano +
-1000mm Octo, 900mm Y6, 1540mm Heksa
-PowerEgg