Multikopterit.net keskusteluforum

Tiedetäänkö täälläkään - SJ4000?

Aloittaja Walkera qrx350, toukokuu 10, 2016, 08:43:30 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Walkera qrx350

SJ4000 kamerasta. Mitkä asetukset siihen on laitettava, jotta toimisi FPV-kamerana.
Johdot olevinaan tiedän, vihreä ja valkea av-johdot, mutta ei toimi niillä. Taisinpa kerran kokeilla jokaista johtoa ihan erikseen, mutta ei onnistunut.

Olen vain kuullut toiselta palstalta, että myös kamerasta tulisi säätää asetuksia, mutta mitä/mitkä?
Vai onko tämä kamera muuten vain niin vaikea tapaus......?

Iiro95


MikeK

"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Walkera qrx350

On TV-out ollut kytkettynä, mutta kun sen laittaa päälle, häviää kuva kameran näytöstä. Liekö se normaalia? Ei auta myöskään, jos vaihtaa NTSC:n PAL:ksi.

Ja tästä kuvassa http://aijaa.com/iG45bp näkyy ne kaksi johtoa, jotka olen kytkenyt kameraan eli valk. ja vihreä.

Toisessa http://aijaa.com/PUQESl näkyy se pistoke, johon olen johdot työntänyt - onkohan sekään oikea?

Se on tuossa oikeanpuoleinen, josta kamera yleensä liitetään tietokoneeseen. Toinen pistoke on vähän oudompi mulle.

Iiro95

Ainakin sj5000 kokeilin laittaa tv out niin kuva häviää eli luulen että on normaalia ;D

MikeK

Yleensä valkoinen on video. Ja sit tarvitsee maan, eli tuon mustan. Vihreä on kaiken järjen mukaan ääni.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Walkera qrx350

Kyllä se vaan lapset näyttää vahvasti siltä, että JOHTO on väärä! Mobius kameralla on ihan sama juttu, eli se johto, mikä tulee kameran mukana ja jolla puretaan videot tietokoneeseen ja ladataan kameran akku täyteen, EI OLE se johto, jolla saadaan videosignaali!

Tuossa vertailin mobiuksen johtoja ja ihan samanlaisilta nekin näyttävät, mutta eipäs vain toisella saa videolinkkiä, vaikka ihan oikein on kytketty. Siitä toisesta ei lähde molemmista miinuksista johdot, vaan ainoastaan toisesta miinuksesta ja se ei  näköjään riitä.

Toisesta johdosta, millä videosignaali tulee, on molemmat miinusjohdot yhdistetty jo siellä mötikän sisällä.

Melko varmasti sama homma on myös SJ4000 kameran johdoissa.

Nurffe

Nojuu vout piuha mobiuksessa on ainakin hieman erilainen. sj4000 en ole tutustunut



Ja video aiheesta

https://www.youtube.com/watch?v=u9uD3X6-ndQ
(no tuossa nyt säädetään jotain reguakin)

mikkox9x

Lainaus käyttäjältä: Walkera qrx350 - toukokuu 13, 2016, 12:40:31 AP
Kyllä se vaan lapset näyttää vahvasti siltä, että JOHTO on väärä! Mobius kameralla on ihan sama juttu, eli se johto, mikä tulee kameran mukana ja jolla puretaan videot tietokoneeseen ja ladataan kameran akku täyteen, EI OLE se johto, jolla saadaan videosignaali!

Tuossa vertailin mobiuksen johtoja ja ihan samanlaisilta nekin näyttävät, mutta eipäs vain toisella saa videolinkkiä, vaikka ihan oikein on kytketty. Siitä toisesta ei lähde molemmista miinuksista johdot, vaan ainoastaan toisesta miinuksesta ja se ei  näköjään riitä.

Toisesta johdosta, millä videosignaali tulee, on molemmat miinusjohdot yhdistetty jo siellä mötikän sisällä.

Melko varmasti sama homma on myös SJ4000 kameran johdoissa.

Ootko siis leikkonut jotain perus mini USB-piuhaa? Niissä voi olla kyllä värit miten sattuu, enkä luottais satunnaisiin kiinanpiuhoihin muutenkaa ilman, että niihin on selkeesti merkattu mikä on mikäkin. Tai tarkistat, että johdot menee varmasti oikein ja kytket siten. Hommaa vaan joku ihan tuoho sj4000-kameraan tarkoitettu piuha niin on varmmimmin oikein.

Walkera qrx350

Juu, perusjohtoja ne oli kummassakin kamerassa, mutta mobiukselle ostin ihan vartavasten videosignaalia lähettävän johdon ja se toimii.

SJ4000:kin pitäisi näköjään ostaa samanlainen.

Mobiuksenkin saa nykyisin walkeran gimbaaliin kiinni (youtubessakin pari videota), mutta ongelmia tuotti juuri se johto! Se jää ikävästi gimbaalin rungon tielle, eikä näin ollen pääse liikkumaan vapaasti.

SJ4000 toimii gimbaalissa sekin sellaisenaan, mutta se johto vaan puuttuu.....

Murgo

Mobiuksessa piti muistaakseni olla pari pinniä yydistetty että antaa videota ulos, olisiko tuossa sama homma?

Walkera qrx350

Minun nähdäkseni on. Eli ne maajohdot on mobiuksella yhdistetty ja ilmeisesti tässä SJ4000 kameran FPV-johdossa pitäisi samoin.