Multikopterit.net keskusteluforum

Potkurisuojukset

Aloittaja varis, heinäkuu 17, 2014, 11:28:05 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

varis

Mistä saisi laadukkaat suojapussit potkureille? Vai maksaako nää sen verran paljon enemmän kuin potkurit, ettei kannata käyttää? Toistaiseksi on tarvetta vain 9-10" ropelleissa, eikä noikaan oo vielä hiilikuitua tms. Graupnerit varmaan hintavimmat mitä löytyy omasta hyllystä nyt.

Petsku

Mitä niillä tekee?? Tietenki jos on jotku t-motorin 400 potkurit mitkä on vaan kattomista varten niin sit ymmärrän suojapussin. Mutta ihan noissa alkuperäsissä muovipussukoissa noi kaikki on ollu. Minin porkurit pakin pohjalla irrallaan.

taski

Suojapussi? Kätevämpiä ehkä olisi solumuovisen putkieristeen pätkät, jos sopivaa saa käsiinsä. Helppo tökätä lapojen suojaksi potkurin paikallaan ollessakin; suojaa potkuria ja ympäristöä kuljettaessa ja muuten käsitellessä.

Joustavasta solumuovista voi tehdä itse: ohutta levyä kääräisee tötterölle ja teippiä päälle. Tai jos tietsikan tms. pakkauksesta jää suurempia blokkeja, leikkaa sopivan palikan ja törkkää puukolla lavan mentävän reiän pituussuuntaan.

Eihän jotkin ämpärimuoviset tuollaista tarvitse, mutta toiset huiskat on kyllä melkein veitsenteräviä ja sikäli tekee helposti vahinkoa ilman moottorin apuakin.

ntthhtl

#3
Ropellilaatikko on yleensä hirveä kaaos. Ite oon yrittänyt pitää org. pusseissa, tai sitten näin:

Vaimo ompeli suojapusseja, mutta ei ropellit pysynyt niissä yhtään paremmin suojassa. Kuvan nippuside on kätevämpi pitämään ropellit järjestyksessä. Terävemmistä ropelleista ei kokemusta.

varis

Lainaus käyttäjältä: taski - heinäkuu 17, 2014, 12:10:52 IP
Suojapussi? Kätevämpiä ehkä olisi solumuovisen putkieristeen pätkät, jos sopivaa saa käsiinsä. Helppo tökätä lapojen suojaksi potkurin paikallaan ollessakin; suojaa potkuria ja ympäristöä kuljettaessa ja muuten käsitellessä.

Joustavasta solumuovista voi tehdä itse: ohutta levyä kääräisee tötterölle ja teippiä päälle. Tai jos tietsikan tms. pakkauksesta jää suurempia blokkeja, leikkaa sopivan palikan ja törkkää puukolla lavan mentävän reiän pituussuuntaan.

Eihän jotkin ämpärimuoviset tuollaista tarvitse, mutta toiset huiskat on kyllä melkein veitsenteräviä ja sikäli tekee helposti vahinkoa ilman moottorin apuakin.

Tee itse ja säästä, tossahan on itua!  :) Vaahtomuovi hyötykäyttöön ja 5 minuuttia, no ei tule kovin trendikkäät, mutta taas säästöi ainakin 50 erkkiä. Mihinhän ne säästyneet roposet sijoittaisi...

Ja kiinni oleviin nimenomaan noita tarvii, mullahan on toki alkuperäinen TBS kuljetuslaukku johon sit irrallaan olevat menee omille paikoilleen.

6 ämpärimuovista potkuria mä oonkin jo tuhonnu kuvauskelvottomiksi. Ei ne kovin paljoa kestä. Tosin lentämällä oli tämä.