Multikopterit.net keskusteluforum

Uusi lennättäjä

Aloittaja Riqu, syyskuu 15, 2016, 05:35:45 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Riqu

Moi. Tai no uudesta nyt en tiedä mut uusi tähän touhuun. Koptereita tuli jokunen vuosi lennätettyä ja viimeisin härveli oli dji phantom. Eipä ollut mun juttu rauhallinen kuvaustouhu niin kokeillaan tätä vauhdikkaampaa fpv lennätystä. Posti toi tänään siihen välineitä  ;D.




jyrip

Tervetuloa porukkaan!

ps. kuvasi ei näy :(
www.youtube.com/mr2fpvninjas
Fpv lentelyä Akaan Toijalassa!

Riqu


Samppa

#3
Kas, Epiquad kaikilla mausteilla (epipdb ja epimodattu vastari) 8) Tuskin tulet pettymään laitteeseen.
Itsellä epi 210x ja sen raksauksesta jotain juttua omassa ketjussani tästä viestistä alkaen

Riqu

#4
Homma etenee  ;)




Riqu

Lainaus käyttäjältä: Samppa - syyskuu 15, 2016, 07:34:46 IP
Kas, Epiquad kaikilla mausteilla (epipdb ja epimodattu vastari) 8) Tuskin tulet pettymään laitteeseen.
Itsellä epi 210x ja sen raksauksesta jotain juttua omassa ketjussani tästä viestistä alkaen

Jep epi210x tämäkin epipdb, epifc3 ja epirex. Emaxin 2205-2300kv motit ja 30a littlebee noparit.

Riqu

Noniin... homma alkaa valmistumaan ja kohta pääsee neitsytlennolle. Fpv laseja olisi tarkoitus jossain vaiheessa hommata. Onko kokemuksia fatsharkin dominator v3 laseista? Paremmilla resoilla ja muilla systeemeillä varustettuja pönttöjä olisi kyllä halvemmallakin mutta noi sirot läskihait on jo kiinnostanut pitkään niin kuulisin mielelläni kokemuksia.

Vermeen paino tuossa kunnossa 353g... jotenkin omaan käteen tunnusteltuna arvelin yli puoli kiloa joten keveys yllätti.


Samppa

#7
Onko sulla tuossa jo videolähetin kiinni ja siinä sähköt? Antenniliitin näyttää olevan tulpattuna. Jos sulla on sähkötkin jo kytketty siihen lähettimelle, niin elä lentele ilman antennia tai voi lähetin kärsiä.

Oma Epiquad painaa 382g ilman akkua, joten aika liki ollaan. Joko sulla on kamera tuossa painossa? Mitä puuttuu?

Ehkä suosittelisin itse jotain muuta kuin Dominator V3. Siinä 16:9 laajakuva ja ainakin omaan silmääni jotenkin ei tuntunut luontevalta se venytetty kuva. Olen parit lennot lentänyt sellaisella, mutta tykkään omien Base SD:n kuvasta enemmän. Paitti värit on tässä Basessa jotenkin laimeat. Itselläkin on hieman seuraavat lasit jo katselussa. Juuri tällä hetkellä varmaan paras ostos Fatsharkeista rallimultikäyttöön olisi Dominator SE (iso kuva, sisäinen DVR, vastari ja antenni sisältyy hintaan, joka on varsin kohtuullinen ominaisuuksiinsa nähden). Nämä saat halvemmalla kuin Domi v3 ja siihen vastari, antenni yms. Nämä on jokin rajoitetun myyntiajan erikoismalli. Varmaan saa myytyäkin kohtuullisen helpolla edelleen:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__110253__Fatshark_Dominator_SE_FPV_Goggles.html

Dominator HD3, Base HD ja jokin transformer tms. tulossa nyt loppuvuoden aikana. HD3 menee jo hintaluokassa jonnekin 400-500€ (+vastari?) paikkeille kait ainakin.

Riqu

Lainaus käyttäjältä: Samppa - syyskuu 22, 2016, 08:51:14 IP
Onko sulla tuossa jo videolähetin kiinni ja siinä sähköt? Antenniliitin näyttää olevan tulpattuna. Jos sulla on sähkötkin jo kytketty siihen lähettimelle, niin elä lentele ilman antennia tai voi lähetin kärsiä.

Oma Epiquad painaa 382g ilman akkua, joten aika liki ollaan. Joko sulla on kamera tuossa painossa?

Ehkä suosittelisin itse jotain muuta kuin Dominator V3. Siinä 16:9 laajakuva ja ainakin omaan silmääni jotenkin ei tuntunut luontevalta se venytetty kuva. Olen parit lennot lentänyt sellaisella, mutta tykkään omien Base SD:n kuvasta enemmän. Paitti värit on tässä Basessa jotenkin pielessä. Itselläkin on hieman seuraavat lasit jo katselussa. Tällä hetkellä varmaan hyvä ostos olisi Dominator SE (iso kuva, sisäinen DVR, vastari ja antenni sisältyy hintaan, joka on varsin kohtuullinen ominaisuuksiinsa nähden):
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__110253__Fatshark_Dominator_SE_FPV_Goggles.html

Dominator HD3, Base HD ja jokin transformer tms. tulossa nyt loppuvuoden aikana. HD3 menee jo hintaluokassa jonnekin 400-500€ paikkeille kait ainakin.

Juu kyllä lähetin ja sähköt siihen on. Antenni on myös joka tuo muutaman gramman lisää painoa. Ei vaan sattunut paikalleen kuvaan eikä puntarille. Ja jostain luinkin että voi lähetin ottaa itseensä jos virtaa antaa ilman antennia että tämä kyllä on tiedossa.

Kamera on kiinni tuossa painossa foxeer hs1177.

Täytyypä vielä pohdiskella noita laseja. Tietty jos pääsisi katselmaan lentoa vaikkapa noitten dominatorien läpi niin tietäisi enemmän. JKL seudulla ei ainakaan foorumin porukkaa taida kauheasti olla.

Ukkopaha

Meikäläinen vaikuttaa Jyväskylässä, mutta minusta ei lasien valintaan apua ole. Omasta racerists puuttuu FPV-vermeet kokonaan.

lazyeyes

Dominator v3 ja quannum v2 löytyy ja asun jyväskylässä. Otappa yhteyttä niin käydään lentämässä.

IleFPV

Kannattaa varmaan FatSharkin laseista katsoa josko pääsis HD2:set testaa ja toinen olis noi uudet SE:t.
Niiden väliltä mä ainakin itse ottaisin lasit jos olisin nyt hankkimassa.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

MikeK

Mulla on domin v3:set ja toisessa minissä 4:3 kamera sekä toisessa 16:9. Ei häiritse yhtään noiden ero ja lentämisessä ei mitään eroa. Taitaa kaikki aromipesällisetkin lentää näytössään 16:9, kun kamera taas on 4:3
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Samppa

#13
Varmaan paljon henkilökohtaista tuo miten kokee venytetyn kuvan. Itellä se hieman häiritsi kun tullut lennettyä 4:3 kuvalla. Voisko kameran linssi tuohon vaikuttaa mitenkään? Itellä 2.8mm mikellä taisi olla laajempi 2.1? Muutenkin siis "laajempi" kuva.

Kannattaa tietenkin kokeilla eri malleja jos mahdollisuus. HD2 ja SE kuva taitaa olla kooltaan aika sama. Ei välttämättä isoa eroa analogisen kameran kanssa. HD2:ssa hdmi tulo jota ei SE:ssä ole. HD2 on juuri poistunut malli ja joka paikassa ei enää ole edes varastossa. Voi tulla jossain aleenkin kun nuo uudet mallit tulee.

IleFPV

Lainaus käyttäjältä: MikeK - syyskuu 25, 2016, 06:12:28 IP
Mulla on domin v3:set ja toisessa minissä 4:3 kamera sekä toisessa 16:9. Ei häiritse yhtään noiden ero ja lentämisessä ei mitään eroa. Taitaa kaikki aromipesällisetkin lentää näytössään 16:9, kun kamera taas on 4:3

Mutta miks ottaa DomV3 sen SE:n sijaan?
Ainut et jos ehdottomasti haluaa valkoiset lasit?
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7