Multikopterit.net keskusteluforum

Cleanflight v 1.13.0 PID

Aloittaja Pursi, lokakuu 16, 2016, 11:17:24 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pursi

Hei, latasin uuteen Naze32 r6 lautaan ekaa kertaa cleanflight softan ja siinä olikin erilaiset PID datat... :o
Ei enää baseflightistä tutut 4.0 jne. asetukset vaan 50 jne. kokonaisluvut PID lokeroissa.
Olen googlettanut sieltä täältä ja katsonut videoita PID säädöistä mut kaikissa on vanhan formaatin x.x säädöt.

Onko kellään tietoa tästä uudesta PID säädöstä???

Eki

Pursi

No niin, nyt alkaa selvitä tää juttu. Näyttää siltä et noi pilkut on poistettu P-I-D arvoista ja max. arvo on 255, eli Baseflight arvo 4.0 on uudessa versiossa 40 jne.
Hain pitkään Yaw osiolle lisää nopeutta, liikuin P yaw 40-255 ilman sanottavaa muutosta. Palasin arvoon 85 ja muutin Yaw ratea 0,00-0,50 ja nyt pyörii sopivasti.
On tää cleanflight paljon monipuolisempi ku baseflight ja vähintään yhtä helppo saada trimmiin... 8)

Eki

p.s. tää QX130 on hitsin nopee 3-lapasilla 3" potkureilla...

MikeK

Kannattaa ehkä kokeilla Betaflightia...
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Pursi

Lainaus käyttäjältä: MikeK - lokakuu 16, 2016, 07:31:33 IP
Kannattaa ehkä kokeilla Betaflightia...
Jep, latasin sen jo yhteen lautaan ja asennan testi quadiin...

EmZee

Vaikuttaako PID säädöt angle ja horizon tiloihin mitenkään, vai pelkästään acroon? FC on skyline32, eli käsittääkseni yhtäkuin Naze.


Sent from my iPhone using Tapatalk

MikeK

PID säädöt vaikuttaa siihen kuinka hyvin se lentää. Acro, Angle ja Horizon taas ovat eri lentotiloja.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

LiRtsA

#6
Heips, ukkelit ja akkelit. Noviisi kaipaisi apuanne, kiitos

Miullaki tuo versio nyt Nazessa ja aika uus oon PID säädöissä. En tiä onko oikee lanka, mutta otsikko kuullosti hyvältä =D

Tuossa on vähä lentoa juutuubissa acrolla ja elikkäs pääkysymys, onks tuo videon kokoaikanen oskillointi nyt korkeeta P vai I? Mitä muuta vikaa huomaatte? Säädelly kopua vähä puoleen ja toiseen ja penkissäki kiinni yrittäny vaihella, mutta ei oikee toi vapatus meinaa hävitä... Oisko jollain selvää apua ainaki mihi suuntaan lähtee säädöissä. Enpä vie heti pistä pidejäni tähä, ettei se liikaa ohjaa kommenteissa ;).

Lisäks leveling modeissa väpättää sitäki enemmä, mutta näköjaan edellisen keskustelun mukaan pääPIDeillä on merkitystä Angle modiin. Toinenvika on kans Angle-modissa että hetken päästä alkaa puoltaa reippaasti rollia oikeelle... Jostain luin että ottaa FC tärinää mutta en tiä se on aika jykeestii rungossa, mutta muoviruuvipidikkeiden prikkana toimii lisäks kakspuolista teippii. Ihmetyttää vaa se, että ihan heti lähdöstä suora on suora mutta alkaa pikku hiljaa ottamaa enemmä kulmaa...

TV. Etelä--Karjalan urpo, kiitos ajastanne ja anteeksi

https://www.youtube.com/watch?v=Io_CPqMNP1k&feature=youtu.be

edit: OKe, varmaa ny ku päätti tännekki kirjotella ni rupes tutkii vähälisää taas. TPA oli nolla, jolla vissii aika iso merkitys toho propwashii?? (vai mikää se oli, jokatapauksessa ku heittää vähä jerkkuu moottoreihi eli throthhle yli 50% kun 0.5). Pistin 0.5 ja näiden kaikkien tuntemien pelottavien olohuonekokeilujen jälkee oskillointi ehkä vähä tasottu, JOSkin tuolla kokeilulla ei täyttä tuntumaa saa. ehkä mä paljastanki PIDini jos tuossa on jotain vastaavia tyhmiä lukuja (ks. Kuva)

Elämme surullisia aikoja, veljeni. Näpit jäätyy :'(

Mika Lukumies

Laita LiRtsA uusin Betaflight sisään, lentää jo vakio pideillä tosi hyvin. ;)
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

LiRtsA

#8
Lainaus käyttäjältä: Mika Lukumies - joulukuu 11, 2016, 11:06:16 AP
Laita LiRtsA uusin Betaflight sisään, lentää jo vakio pideillä tosi hyvin. ;)

Oisko noin pitkään kysymykseen noin nopee lyhyt vastaus---?  ;)
Pitääpä kokeilla, mutta en haluis luovuttaa noiden kanssa  :D

ps. kohta lentelee taas

edit: Jep kiitos... Pitkälti varmaa omaa osaamattomuutta, mutta ny ei moottorit tottele yhtää. Escejen calibrointi ei lähe ja välillä ku refreshailee tota channel mappia ni moottorit lähtee käyntii jälkeen escejen perus piipaukset... saa kyllä radiolta signaalit yms... mut moottorit tuntus toimivan miten haluaa
Elämme surullisia aikoja, veljeni. Näpit jäätyy :'(

LiRtsA

#9
Nyt ei tää poika tajuu... koitin takas toimivaan firmikseen ja muitaki uudempia esim 1.14.0 , mutta escit ei vaa piippaa ku kytkee akun ja radio päällä. sitte ku savee cleanflightista ton receiver siivukkeen nii escit piippaa ja lähtee moottorit pyörii iha omiaa riippumatta radio signaalesita. JA kuitenki receiver välilehessä radio antaa sinne iha oikeita käskyjä 1000-2000  :-\

Mulla loppuu nyt ideat, eihä niiku mikää ois pitäny muuttuu nii noi pahasti... oon säädelly min ja max commadeja ja endpointteja muuttanu... mut escit ei vaa tunnu olevan samoilla kanavilla minkää muun kanssa...Ei mikä sähköasia (eli ns hardware) oo muuttunu mitenkää. Esc calibrointi ei tietty kans lähe kun ei tunnu tajuuvan että käskyä pitäs mennä escille. sain sen muutaman kertaan jotain sanomaan, ja voiko olla että calibroinnit on menny iha päi honkia... Mitä silloin avuksi?

PLS auttakaa

kiitos ja anteeksi
Elämme surullisia aikoja, veljeni. Näpit jäätyy :'(

Rämä

Ei täällä oikein kukaan jaksa autella, noviisilta apuja siis. Itse sain hommat pelaamaan nettihauilla ja youtube videoilla. Betaflight on niin kehuttu, että se kannattaisi ehkä poltella, kuten tässä ehdoteltiinkin. Parempaa koodia ja laadukkaampaa lentämistä. Kelpaa ainakin minulle.

Mun EX110 alkoi pelata lopulta betassa kun tajusin esceihin valita brushed, mutta sullahan ei tätä ole. Homma voi siis näköjään kuitenkin olla yhdestä valinnasta kiinni.

Mika Lukumies

No johan meni mielenkiintoseksi, ootko kokeillu ilman Oneshottia?
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Pursi

Jep mulla oli sama ongelma alussa mut sit huomasin et ESC:t ei tukenukkaan oneshottia ja siitä johtu ettei homma toiminu....

LiRtsA

Lainaus käyttäjältä: Rämä - joulukuu 11, 2016, 06:00:16 IP
Ei täällä oikein kukaan jaksa autella, noviisilta apuja siis. Itse sain hommat pelaamaan nettihauilla ja youtube videoilla. Betaflight on niin kehuttu, että se kannattaisi ehkä poltella, kuten tässä ehdoteltiinkin. Parempaa koodia ja laadukkaampaa lentämistä. Kelpaa ainakin minulle.

Mun EX110 alkoi pelata lopulta betassa kun tajusin esceihin valita brushed, mutta sullahan ei tätä ole. Homma voi siis näköjään kuitenkin olla yhdestä valinnasta kiinni.

Joo, no onhan tässä apuja jo tullu. Apu on aina apu  ;D Itekki luulen nimittäin että se on just jostain pikku jvalinansta, jonka oon unohtanu ku oon flashannu.

Lainaus käyttäjältä: Pursi - joulukuu 12, 2016, 07:09:50 AP
Jep mulla oli sama ongelma alussa mut sit huomasin et ESC:t ei tukenukkaan oneshottia ja siitä johtu ettei homma toiminu....

Näissä kyllä oneshot125 pitäs olla, ja päällä se on ennenki ollu, mut pitänee tänää koitaa kuha pääsee kotiin.

Oma mutuinen tuntuma on, et calibrointi ainaki on iha päin persettä, siks kun ne lähtee pyörii ni pyörii iha omiaan. Lisäksi, se saa jotasin vääriä commandeja ku eivät nazelta säädettävää master motorsia tottele (eikä yksittäistäkää). Armaus näyttää cleanflightissa toimivan (moottorit käynnistuu cleanflightin RUUDULLA), mutta oikeesti ei tapahu mitää (no eipä tietysti ku escit ei oo ees kytkeytyny päälle (pii pii pididi - ilman tuota sulosointua). En tosiaa ymmärrä miten ei escit pidiidii, eikös se tee sen ku se saa vaa virtaa?? ei vissiin sittenkää

Onko kukaa käyttäny tota BLhelin configuratoria, eli saaks sillä yhteyden esceihin iha nazen kautta usbilla vai pitäkkö joku motikka olla. Sitä vaa, että jos  onki firmikset menny Esceissä kesälomalle (mokomat näin talviaikana)...?

Kiitos avuista tähän asti.  :'( eletään surullista aikaa...

ps. betaflightilla oon nyt koitellu kans.
Elämme surullisia aikoja, veljeni. Näpit jäätyy :'(

Welho

Onnistuu nazen kautta käyttää blheli suitea