Multikopterit.net keskusteluforum

Eka kopu, rahat lopu :P

Aloittaja Rämä, lokakuu 22, 2016, 06:38:55 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Welho

Lainaus käyttäjältä: Rämä - lokakuu 22, 2016, 09:25:35 IP
No niin aletaan puhumaan laadusta. :)

Löytyyköhän noita osia euroopan mantereelta, hmm.

Näissä amerikan vermeissä aina mietityttää yhteensopivuus. Taranis on eu-firmiksellä, otaksun. NTSC - PAL on sentään onneksi automaattinen.
Mitä väliä mistä se tavara pitää tilata. Se on ihan samanlainen homma tilata Suomesta tai kiina tai jenkeistä mut jos se on ongelma niin tilaa joku erc kitti. Millä perusteella täällä heitellään vaan linkkejä eikä oo yhteensopivuudesta tietoakaan? Miks sä täällä kyselet apua jos sä tiedät jo näistä niin paljon että nämä mitä täällä heitellään on yhteensopimattomia? Netti on pullollaan kaiken maailman osia nähin racereihin ja youtubesta löytyy kyl ohjeet miten kasataan

Rämä

No mikä tuli? Älä hyvä mies hermostu. En tässä esitä osaavani tai tietäväni kaikkea. Tuskin paljoakaan. Tiedän silti mitä en halua.

Muistan lukeneeni, että kaikki lähettimet esim. eivät ole eu firmis taraniksen kanssa yhteensopivia.

Juu olen tilannut eu:sta ja kiinasta. Ilmaiset postikulut on aina kiva asia. Usa:n tilauksia en oo tehnyt ja siellä mm. Osassa kaupoissa näyttäis olevan vaan dollariveloitus. Mm. Se vähän laimentaa intoa tilata sieltä.

Samppa

#17
Lainaus käyttäjältä: Rämä - lokakuu 22, 2016, 11:03:54 IP
Muistan lukeneeni, että kaikki lähettimet esim. eivät ole eu firmis taraniksen kanssa yhteensopivia.

Mitä lähetintä tarkoitat? Jos tarkoitat vastaanotinta niin siinä pitää olla myös eu-lbt firmis. Ja myös yht.sopivuus sisäisen lähettimen kanssa. Ainakin x-sarja pelaa suoraan taraniksen sisäisen moduulin kanssa. Vastarin firmiksen päivitys on piece of cake jos sulla on taraniksessa opentx sisällä. Ulkoisella moduulilla saa lisää vaihtoehtoja

Ulkomailta tilattaessa ALVit voi tulla kyseeseen ja toki postitusajat vaihtelee.

Lainaus käyttäjältä: Rämä - lokakuu 22, 2016, 08:19:26 IP
Lentääkö joku Racestar moottoreilla? Onko redbottom 2205 veroiset?

Toi pelkkä frame vois mennä ja noparit ja moottorit HK:sta...

Mitä tulee noihin banggoodin racestareihin niin ainakin escit on hyviä. Moottoreista ei omaa kokemusta

Rämä

Hmm, ei oikein vielä hahmottele termejä, mut meneekö se niin, että Taranis on lähetin ja kopussa on vastaanotin?

Mitenkäs noi Taraniksen telemetriatiedot sit... sotii tota mun teoriaa vastaan.

Fpv:ssä ajattelen, että kopu lähettää ja brillit vastaanottaa.

Sinällään sama kunhan molemmat on ja keskustelevat keskenään.

Oikosulkumies

Yhteensopivuudet on hyvä muistaa, eihän ne vehkeet pelaa yksiin jos toisessa hintalapussa on dollarin merkki ja toisessa euron kuva, puntia nyt tähän sekoittamattakaan.

Jos sitä rahanpaskaa on ylimääräistä niin osta valmis lentävä paketti, tonnilla saa vaikka mitä kivaa. Jos tarvit vinkkiä mitä kannattaa hommata niin tee selkeitä ja kohdistettuja kysymyksiä, ei mitään "ostin uuden television ja kahvinkeitin alkoi keittää laihaa kahvia ja nastarenkaat varastettiin, millä energiansäästöasetuksella saisin korjattua kyseiset viat?"

Ei mitään henkilökohtaista, mutta tuntuu että sulla on vähän purot ja vellit sekaisin ja ainakaan mulla ei ole sitä toimivaa kristallipalloa tai meedion kykyjä joilla sais selville mitä oot vailla. Molemmista ois muuten hyötyä töissä, eli jos jollakin ois toimiva kristallipallo toimintatakuulla niin oisin kiinnostunu  ::)
Väri väriin ja loput yhteen

Samppa

#20
Taranis on lähetin ja kopussa vastari. Taranishan se on joka komennot laittaa liikkeelle. Telemetria toki tulee toiseen suuntaan. Telemetria pelaa suoraan x- sarjan vastareiden kanssa. Suosittelen raceriin XSR tai XR4-SB

Videossa taas kopun päästä lähetetään.

Eipä tuo toimivan kamppeen kasaus mitään rakettitiedettä ole. Ensin kattelet kunnon rungon ja sitten siitä infoa netistä. Samalla saat ideaa jo muihin osiin. Sitten vaan muutkin kamat hankintaan. Vähän niinku tämän ketjun alussa jo alotitkin..

- FC:ksi jokin F3 fc tai vaikka F4 jos vimpan päälle haluaapi (näistä löytyy juttua. Kato vaikka betan konfiguraattorista tuettuja malleja ;) )
- nopareiksi Blheli_S mallit (ei pelkkä blheli)
- moottoreiksi jokin 220(4/5/6) 2300-2600kv tai siinä huiteilla oleva. (DYS, RCX, Emax jne. valikoimaa on paljon)
- soppeli virranjakolevy, xt60- liitintä, johtoa ja kaikenmoista pienhilua
- Kamera CCD kennolla (esim. HS1177, Foxeer Arrow, Runcam swift tms.), videolähetin hieman rungonkin mukaan. 25-200mw tai sitten säädettävällä teholla.

Welho

Lainaus käyttäjältä: Rämä - lokakuu 22, 2016, 11:03:54 IP
No mikä tuli? Älä hyvä mies hermostu. En tässä esitä osaavani tai tietäväni kaikkea. Tuskin paljoakaan. Tiedän silti mitä en halua.

Muistan lukeneeni, että kaikki lähettimet esim. eivät ole eu firmis taraniksen kanssa yhteensopivia.

Juu olen tilannut eu:sta ja kiinasta. Ilmaiset postikulut on aina kiva asia. Usa:n tilauksia en oo tehnyt ja siellä mm. Osassa kaupoissa näyttäis olevan vaan dollariveloitus. Mm. Se vähän laimentaa intoa tilata sieltä.
En mä hermostu mut ihmetyttää vaan noi sun kommentit.
Eikös sulla ole jo se lähetin (taranis)?
Vaikka voisit vaihtaa valuutaksi € eun ulkopuolella oleviin niin maksu tapahtuu dollareina tai sen maan valuuttana mistä tilaatkin ja mitä väliä sillä on millä valuutalla maksaa kun se menee kurssin mukaan

Rämä

Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - lokakuu 22, 2016, 11:27:51 IP
Yhteensopivuudet on hyvä muistaa, eihän ne vehkeet pelaa yksiin jos toisessa hintalapussa on dollarin merkki ja toisessa euron kuva, puntia nyt tähän sekoittamattakaan.

Jos sitä rahanpaskaa on ylimääräistä niin osta valmis lentävä paketti, tonnilla saa vaikka mitä kivaa. Jos tarvit vinkkiä mitä kannattaa hommata niin tee selkeitä ja kohdistettuja kysymyksiä, ei mitään "ostin uuden television ja kahvinkeitin alkoi keittää laihaa kahvia ja nastarenkaat varastettiin, millä energiansäästöasetuksella saisin korjattua kyseiset viat?"

Ei mitään henkilökohtaista, mutta tuntuu että sulla on vähän purot ja vellit sekaisin ja ainakaan mulla ei ole sitä toimivaa kristallipalloa tai meedion kykyjä joilla sais selville mitä oot vailla. Molemmista ois muuten hyötyä töissä, eli jos jollakin ois toimiva kristallipallo toimintatakuulla niin oisin kiinnostunu  ::)

Ah sekö sai varpailleen, että budjetin mainitsin? Unohda se.

Olen kyllä kertonut romppeita, jotka kiinnostavat, mitä ne kenties voisivat maksaa ja mihin aion käyttää. Ostaminen vain jännittää kun paljon saa lukea yhteensopimattomuuksista jos osaset valitsee väärin.

Pikkukopuja olen ostanut valmiina paketteina, mutta yhtään rtf raceria en vielä ole löytänyt, joka kunnolla kilpailisi itse tehdyn kanssa hinta-laatu suhteeltaan.

Kyllä ne vähäiset ropot pitää tarkkaan miettiä, että minne ne laittaa. Ajattelen, että jos ostan halvimmat osat, niin kuukauden päästä haluan parempaa. Sitten ne rahat meni. Se taas ei pidemmällä tähtäimellä välttämättä ole halvempaa.

Hyvä esimerkki on eachine H8. Sitä kun omalla ohjaimella ajaa niin seinät paukkuu, taraniksella los alkaa tuntua mahdolliselta. Ero on valtava.

Samaa pelkään, jos yksi paketti maksaa sen 50€ ja toinen 300€. Siksi osat, joita maailmankuulut kaverit käyttää, kiinnostavat.

Nöyrin mielin tässä ollaan liikkeellä ja harrastusta aloittelemassa. Älkää nyt niin pikaisesti tuomitko. Ei ollut tarkoitus loukata ketään tai pahoittaa mieltä.

Rämä

Lainaus käyttäjältä: Welho - lokakuu 22, 2016, 11:33:37 IP
Lainaus käyttäjältä: Rämä - lokakuu 22, 2016, 11:03:54 IP
No mikä tuli? Älä hyvä mies hermostu. En tässä esitä osaavani tai tietäväni kaikkea. Tuskin paljoakaan. Tiedän silti mitä en halua.

Muistan lukeneeni, että kaikki lähettimet esim. eivät ole eu firmis taraniksen kanssa yhteensopivia.

Juu olen tilannut eu:sta ja kiinasta. Ilmaiset postikulut on aina kiva asia. Usa:n tilauksia en oo tehnyt ja siellä mm. Osassa kaupoissa näyttäis olevan vaan dollariveloitus. Mm. Se vähän laimentaa intoa tilata sieltä.
En mä hermostu mut ihmetyttää vaan noi sun kommentit.
Eikös sulla ole jo se lähetin (taranis)?
Vaikka voisit vaihtaa valuutaksi € eun ulkopuolella oleviin niin maksu tapahtuu dollareina tai sen maan valuuttana mistä tilaatkin ja mitä väliä sillä on millä valuutalla maksaa kun se menee kurssin mukaan
Hmm. Joo tässä meinasin kopupään vastaanotinta.

Voiko luottokortilla ihan tosta vaan tilata esim. dollareilla pelaavasta kaupasta? Mistä tietää lähettävätkö ne suomeen?

Oikosulkumies

Se on hyvä että on budjetti ja se että se on semmonen että sillä saa laadukkaan kamppeen.

Ainoa missä on yhteensopivuusongelmia on taranis vastari kombo, niissä pitää olla yhteensopivat ohjelmat sisässä. Ja sekin on siitä kiinni milloin taranis on ostettu/päivitetty, että mikä vastari toimii suoraan. RTF racerista on jo tuo vandetta linkattu, niihin en ota kantaa.

Sinänsä tilannehhan on taas se, että yhtä oikeaa vastausta ei ole. Yhtä monta parasta kombinaatiota on kuin on vastaajaa. Nyt ihmisilläkin on vain tarjota kauden 2015 kopteria, kalusto tuntuu kehittyvän niin nopeasti, ettei enää pysty sanomaan mikä on ensi kevään kopteri, mutta ainakin ensimmäiseksi kokoonpanoksi pärjää tämän kauden vehkeillä aika pitkälle. Mun suositus on että ostaa kunnollisen rungon vähintään, ei mitään kiinan kuraa vaan semmoisen mikä kestää kevyitä kontaktejakin.
Väri väriin ja loput yhteen

Rämä

Lainaus käyttäjältä: Samppa - lokakuu 22, 2016, 11:28:50 IP
Taranis on lähetin ja kopussa vastari. Taranishan se on joka komennot laittaa liikkeelle. Telemetria toki tulee toiseen suuntaan. Telemetria pelaa suoraan x- sarjan vastareiden kanssa. Suosittelen raceriin XSR tai XR4-SB

Videossa taas kopun päästä lähetetään.

Eipä tuo toimivan kamppeen kasaus mitään rakettitiedettä ole. Ensin kattelet kunnon rungon ja sitten siitä infoa netistä. Samalla saat ideaa jo muihin osiin. Sitten vaan muutkin kamat hankintaan. Vähän niinku tämän ketjun alussa jo alotitkin..

- FC:ksi jokin F3 fc tai vaikka F4 jos vimpan päälle haluaapi (näistä löytyy juttua. Kato vaikka betan konfiguraattorista tuettuja malleja ;) )
- nopareiksi Blheli_S mallit (ei pelkkä blheli)
- moottoreiksi jokin 220(4/5/6) 2300-2600kv tai siinä huiteilla oleva. (DYS, RCX, Emax jne. valikoimaa on paljon)
- soppeli virranjakolevy, xt60- liitintä, johtoa ja kaikenmoista pienhilua
- Kamera CCD kennolla (esim. HS1177, Foxeer Arrow, Runcam swift tms.), videolähetin hieman rungonkin mukaan. 25-200mw tai sitten säädettävällä teholla.

Eli betaflight oli toi beta? Entä cleanflight yms... sit on kaikki one shot yms. Noista en oo löytäny oikein vertailua ja oon hukassa kuten huomaatte.

Eikö se ppm ollu hyvä tapa liitellä fc ja vastaanotin, vai? Tukeeko kaikki x- sarjalaiset sitä?

Kaiken kaikkiaan hukun kaikkeen tietoon enkä osaa valita lopulta mitään.

Rämä

Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - lokakuu 22, 2016, 11:59:52 IP
Se on hyvä että on budjetti ja se että se on semmonen että sillä saa laadukkaan kamppeen.

Ainoa missä on yhteensopivuusongelmia on taranis vastari kombo, niissä pitää olla yhteensopivat ohjelmat sisässä. Ja sekin on siitä kiinni milloin taranis on ostettu/päivitetty, että mikä vastari toimii suoraan. RTF racerista on jo tuo vandetta linkattu, niihin en ota kantaa.

Sinänsä tilannehhan on taas se, että yhtä oikeaa vastausta ei ole. Yhtä monta parasta kombinaatiota on kuin on vastaajaa. Nyt ihmisilläkin on vain tarjota kauden 2015 kopteria, kalusto tuntuu kehittyvän niin nopeasti, ettei enää pysty sanomaan mikä on ensi kevään kopteri, mutta ainakin ensimmäiseksi kokoonpanoksi pärjää tämän kauden vehkeillä aika pitkälle. Mun suositus on että ostaa kunnollisen rungon vähintään, ei mitään kiinan kuraa vaan semmoisen mikä kestää kevyitä kontaktejakin.

Joo tuota kestävyyttä ja aloittelemistani olen miettinyt, ettei taas kalliit vermeet menisi heti tuusaksi. Yksi ajatus on ollut aiemmin, että hommaisikin 180 kokoisen. Niissä hinta hyvilläkin vehkeillä putoaa kun akku voi olla jonkun 850mAh yms.

Welho

Lainaus käyttäjältä: Rämä - lokakuu 22, 2016, 11:55:45 IP
Lainaus käyttäjältä: Welho - lokakuu 22, 2016, 11:33:37 IP
Lainaus käyttäjältä: Rämä - lokakuu 22, 2016, 11:03:54 IP
No mikä tuli? Älä hyvä mies hermostu. En tässä esitä osaavani tai tietäväni kaikkea. Tuskin paljoakaan. Tiedän silti mitä en halua.

Muistan lukeneeni, että kaikki lähettimet esim. eivät ole eu firmis taraniksen kanssa yhteensopivia.

Juu olen tilannut eu:sta ja kiinasta. Ilmaiset postikulut on aina kiva asia. Usa:n tilauksia en oo tehnyt ja siellä mm. Osassa kaupoissa näyttäis olevan vaan dollariveloitus. Mm. Se vähän laimentaa intoa tilata sieltä.
En mä hermostu mut ihmetyttää vaan noi sun kommentit.
Eikös sulla ole jo se lähetin (taranis)?
Vaikka voisit vaihtaa valuutaksi € eun ulkopuolella oleviin niin maksu tapahtuu dollareina tai sen maan valuuttana mistä tilaatkin ja mitä väliä sillä on millä valuutalla maksaa kun se menee kurssin mukaan
Hmm. Joo tässä meinasin kopupään vastaanotinta.

Voiko luottokortilla ihan tosta vaan tilata esim. dollareilla pelaavasta kaupasta? Mistä tietää lähettävätkö ne suomeen?
Paypalin kautta maksaa ostokset ja jos ei tavara tuu saat sen kautta rahat takasin. Kyllä lähes kaikki lähettää myös suomeen ja sekin käy ilmi kaupan sivuilta.

Rämä

#28
Joo toi paypal kiinnostaa. Ei hullumpi takuu siitä että saa kamppeet. Sitä jo käytinkin kun ostin goebbishin
Multiprotokollan. Se tosin meni siis yksityishenkilölle.

Olen banggoodista ja aliexpressistä tilannut ja kaikki paitsi kaksi e1010 kopua on tullut. Nekin lienee jossain hollannissa odottamassa kyytiä tänne.

Niihin joku kameralähetin combo niin voisi päästä sitä fpvtäkin vihdoin koittamaan. Fpv:ssä taas hirvittää ostaa kalliit lasit kokeilematta. Myytyä ne toki varmaan saa.

smg24

Lainaus käyttäjältä: Rämä - lokakuu 23, 2016, 12:03:14 AP
Lainaus käyttäjältä: Samppa - lokakuu 22, 2016, 11:28:50 IP
Taranis on lähetin ja kopussa vastari. Taranishan se on joka komennot laittaa liikkeelle. Telemetria toki tulee toiseen suuntaan. Telemetria pelaa suoraan x- sarjan vastareiden kanssa. Suosittelen raceriin XSR tai XR4-SB

Videossa taas kopun päästä lähetetään.

Eipä tuo toimivan kamppeen kasaus mitään rakettitiedettä ole. Ensin kattelet kunnon rungon ja sitten siitä infoa netistä. Samalla saat ideaa jo muihin osiin. Sitten vaan muutkin kamat hankintaan. Vähän niinku tämän ketjun alussa jo alotitkin..

- FC:ksi jokin F3 fc tai vaikka F4 jos vimpan päälle haluaapi (näistä löytyy juttua. Kato vaikka betan konfiguraattorista tuettuja malleja ;) )
- nopareiksi Blheli_S mallit (ei pelkkä blheli)
- moottoreiksi jokin 220(4/5/6) 2300-2600kv tai siinä huiteilla oleva. (DYS, RCX, Emax jne. valikoimaa on paljon)
- soppeli virranjakolevy, xt60- liitintä, johtoa ja kaikenmoista pienhilua
- Kamera CCD kennolla (esim. HS1177, Foxeer Arrow, Runcam swift tms.), videolähetin hieman rungonkin mukaan. 25-200mw tai sitten säädettävällä teholla.

Eli betaflight oli toi beta? Entä cleanflight yms... sit on kaikki one shot yms. Noista en oo löytäny oikein vertailua ja oon hukassa kuten huomaatte.

Eikö se ppm ollu hyvä tapa liitellä fc ja vastaanotin, vai? Tukeeko kaikki x- sarjalaiset sitä?

Kaiken kaikkiaan hukun kaikkeen tietoon enkä osaa valita lopulta mitään.

Aloitetaanko ihan alusta?

Haluatko kasata itse vai valmiiksi kootun? Tehokkaan kopterin saa myös valmiiksi kasattuna kuten nuo jjpro200 ja vendetta.
Varmaan kannattaisi ostaa valmiiksi kasattu kopteri jonka kanssa sitten opit perusasiat.