Multikopterit.net keskusteluforum

Eka kopu, rahat lopu :P

Aloittaja Rämä, lokakuu 22, 2016, 06:38:55 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petsku

Ihan rohkeasti vaan jätät ne stabiloidut modet poist ja opettelet acrolla suoraan. Huomattavasti helpompaa ku ei jää selkäytimeen se että kopteri oikoo ittensä vaan lennät koko ajan sitä. Ja kyllä olen aloittanut anglella ja kiroan edelleenkin sitä virhettä :D

Rämä

En ole saanut fpv-vermeitä toimimaan. Acro losina on vähän turhan haastavaa.

Eachinen ET526 ja foxeerin joku cami. Ainakin lähetin saa sähköä, ledit palaa. Gogglesit ei näytä kuvaa. E010 näyttää kuvaa het kun saa virrat ja samoin EX110:n kamera. pari 'isojen poikien' systeemiä ei näytä. Wizardista poltin tod. näk. lähettimen 4s akulla.

Osaako joku sanoa takuuvarman paketin fpv:hen joka toimisi? Tarvitsisin siis kameran ja lähettimen. Vielä kun tietäisi minne kaiken juottaa kiinni niin siinähän se olisi.

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Rämä - helmikuu 22, 2017, 10:57:26 IP
Eachinen ET526 ja foxeerin joku cami. Ainakin lähetin saa sähköä, ledit palaa. Gogglesit ei näytä kuvaa. E010 näyttää kuvaa het kun saa virrat ja samoin EX110:n kamera. pari 'isojen poikien' systeemiä ei näytä. Wizardista poltin tod. näk. lähettimen 4s akulla.

Tuo lähetin kestää 7-28V, eli ei sitä saa 4S akulla kärähtämään. Rikottua saa jos pidät lähettimessä virtoja päällä ilman antennia.

Yleensä aina nuo on vaan piuhoitusongelmia. Tuohan on helppo piuhoittaa, kun lähettimestä saa virrat myös kameralle. Lähettimeen virtaa sisään suoraan akusta, lähettimestä kameraan +5v ja gnd sekä kamerasta piuha tuohon video in.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Rämä

Pari tuntia tappelin illalla kahden fpv-systeemin kanssa. Parhaimmillaan saan rakeisen tumman kuvan, joka tulee kamerasta koska se reagoi linssin edessä olevaan esim. käteen. Pikkukopujen lähetin-kamera-combojen kanssa ongelmia ei ole. Kuva tulee heti. Joko minulla on käsissä paljon rikkinäistä tavaraa, tai sitten jotain yhteensopivuusongelmaa. Ketuttaa rankasti. Haluan vaan uuden kamera-lähetin parin, joka varmasti toimii. Eihän tässä tiedä mistä hakea vikaa.

mitenkäs tämä lähetin: http://fi.eurorc.com/product/12910/foxeer-tm25-58ghz-video-transmitter-25mw
Olisiko hintansa arvoinen?

Minulla on siis kaksi lähetintä ja kaksi kameraa. Sitten kun saan yhden systeemin lopulta toimimaan, voin alkaa haarukoimaan toimimattomia vermeitä.

MikeK

Tarkista että maat ovat kiinni. Tuo on hyvä lähetin ja itselläkin muutama Foxeeria ollut.

Nyt jo pieni varoitus ja vinkki asentamisen kanssa. Varo noiden antenniliittimen taittumista. Torpissa yleistä että antenni vääntyy ja mukana menee liitin piirilevyltä. Siksi tälläinen lähetin on näppärä.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Rämä

Perskeles! Sain toisen (Wizardin) toimimaan. Rupesin miettimään että olisinko sittenkin väärällä kanavalla. Ensin vastaanottimesta kaikki läpi, ei apua. Sitten lähettimestä tovi kanavan rämppäystä ja pari löytyi. Nyt pitää vaan selvittää millä kanavalla olen. Wohoo!

Kiitoksia Mika kun valoit uskoa siihen, että värkit kyllä toimivat.

Kyllä, tuo Wizardin antennikiinnitys hajoaa varmaan ekassa torpissa. :(

Laitan noita linkittämiäsi pari tilaukseen.

JUHHisi

niin mitkäs fpv lasit /vastaanotin/ näyttö sulla on?

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Rämä - helmikuu 23, 2017, 11:02:11 AP
Kyllä, tuo Wizardin antennikiinnitys hajoaa varmaan ekassa torpissa. :(

Sen saa kyllä kestämään kun vaan kiinnittää runkoon hyvin. Esim. ylälevyn alle niin, että nippuside menee lähettimen ja toinen tuon sma liittimen ympäri. Mielummin vielä antenniin nipparia, niin tukee koko rakennetta kunnolla.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Ukkopaha

Lainaus käyttäjältä: MikeK - helmikuu 23, 2017, 11:48:18 AP
Lainaus käyttäjältä: Rämä - helmikuu 23, 2017, 11:02:11 AP
Kyllä, tuo Wizardin antennikiinnitys hajoaa varmaan ekassa torpissa. :(

Sen saa kyllä kestämään kun vaan kiinnittää runkoon hyvin. Esim. ylälevyn alle niin, että nippuside menee lähettimen ja toinen tuon sma liittimen ympäri. Mielummin vielä antenniin nipparia, niin tukee koko rakennetta kunnolla.
Tää olikin hyvä vinkki, kiitoksia! Itse tässä odottelen VTx:n liitintä (JST-SH) kiinasta, että pääsee kasaamaan quadin loppuun. Olen tässä odotellessa koittanut miettiä tuon kiinnittämistä siten, että antenniliitin ei hajoaisi. Muistelin että tuosta oli jotakin kirjoitettu tänne foorumillekin, mutta en sitä ole enään onnistunut löytämään.

Tässä harrastuksessa on kyllä paljon pieniä jujuja, jotka täytyy oppia kantapään kautta, tai sitten vahingossa löytää se tieto tältä foorumilta (tai ulkomaisilta foorumeilta). Noita olisi hyvä saada koostettua johonkin, mutta se lienee käytännössä melko hankalaa toteuttaa järkevästi.

Rämä

Lainaus käyttäjältä: JUHHisi - helmikuu 23, 2017, 11:35:10 AP
niin mitkäs fpv lasit /vastaanotin/ näyttö sulla on?

fat sharkin HD3 gogglesit, Realacc RX5807 vastari.

Rämä

Sain toisenkin kopun fpv:n toiminaan, mutta sitten se alkoi temppuilla. Kuva näkyy vain, jos antennit melkein koskettaa toisiaan. :(

Wizard olisi lentokelpoinen, mutta olen tapellut koko päivän X210:n kuvan kanssa.

Rämä

Ekat fpvt lennetty ja session 5:kin ollut jo kyydissä. Rakkaus lajiin sen kun vaan syvenee.

JaniJL

Lainaus käyttäjältä: Rämä - maaliskuu 23, 2017, 06:58:36 IP
Ekat fpvt lennetty ja session 5:kin ollut jo kyydissä. Rakkaus lajiin sen kun vaan syvenee.
Kuulostaa hyvältä. Tervetuloa [emoji106]
JaniJL
Team MR2 FPV Ninjas