Multikopterit.net keskusteluforum

Netistä tilaaminen ja tullaus

Aloittaja IleFPV, elokuu 03, 2014, 10:12:34 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hukkis

HK:sta tilasin vähän fpv rojua. Nyt niille pitäis saada joku koodi ku yllättäen jämähti tulliin. Tuoha on on tosiaan kätevä tuo invoice juttu... Mistä mä sen löydän. Ennen mulle tuli aina tuo invoice, mutta ei näy nykyään tulevan.

SiB77

Se tulee parissa päivässä kotia postilla.

MikeK

Lainaus käyttäjältä: hukkis - tammikuu 07, 2015, 07:54:26 IP
HK:sta tilasin vähän fpv rojua. Nyt niille pitäis saada joku koodi ku yllättäen jämähti tulliin. Tuoha on on tosiaan kätevä tuo invoice juttu... Mistä mä sen löydän. Ennen mulle tuli aina tuo invoice, mutta ei näy nykyään tulevan.
Mitäköhän invoicea tarkoitat? Mutta tilauksen invoicen saat ladattua HK:n sivuilta tilauksen tiedoista. Lisäksi tarvitset kuitin siitä mitä olet maksanut. Jos PayPalilla, niin sen. Varo sitten että HK:n invoicessa on tilattaessa oletuksena tavaroiden arvona vain 30% ja jos laitat vain sen tulliin, tulkitsevat sen harhauttamiseksi ja verot tulevat tuplana. Huomauta lisätiedoissa että liike on laittanut liian alhaiset hinnat ja kuitissa on oikea summa mitä olet maksanut.

Tullinumerona nettituonnista oli jotain harrastukset ja sen alta RC autot, lentokoneet ja helikopterit. Sillä kaikki on laittaneet.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

hukkis

Jep. Tietokoneella kokeilin klikata sitä customs inv linkkiä, niin aukes uuteen välilehteen HK etusivu. Kännykällä aukes oikein. Jotain hämärää mun tietokoneessa kenties.  :o

bk_t

Mulla ei HK:n sivut toimi kunnolla Safarilla. En saa esimerkiksi valittua Europe Warehousea. Firefox toimii taas.

jinx

Ei sinne mitään HK invoicea kannata lähteä laittamaan. Mä ainakin ilmoitan aina vaan siihen dokumentti kohtaan "PayPal kuitti", mutten ole kertaakaan liittänyt mukaan. Sitten kun ilmoittaa todelliset summat mitä tavarat oikeasti on maksaneet, ei ongelmia ole, saa maksaa suoraan verkkopankissa samassa istunnossa ja homma on sillä selvä.
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

mop

Lainaus käyttäjältä: jinx - tammikuu 08, 2015, 09:55:15 AP
Ei sinne mitään HK invoicea kannata lähteä laittamaan. Mä ainakin ilmoitan aina vaan siihen dokumentti kohtaan "PayPal kuitti", mutten ole kertaakaan liittänyt mukaan. Sitten kun ilmoittaa todelliset summat mitä tavarat oikeasti on maksaneet, ei ongelmia ole, saa maksaa suoraan verkkopankissa samassa istunnossa ja homma on sillä selvä.

Jep, ja lisäksi kannattaa säästää ne mailiin tulleet tilausvahvistukset, niissähän on sitten eritelty kaikki tuotteet ja rahtikulut erikseen ja oikein. Voi printtaa tullille PDF:nä, jos tulee jälkikyselyitä.

Oikosulkumies

Tarttu näköjään oma kiinan paketti tulliin, noh selvitys tehty ja alvit maksettu ja paketti lähti tulemaan kohti pohjosta...

Tuli sitte vielä netpostiin lappunen missä oli sama ilmotus ja siitä sitte kävi ilmi, että ALV raja on 22€ eli saa näköjään varautua aika halvoista tilauksista tekemään tulli-ilmoja.. Tuota summaa kun joku mietti tuolla ylempänä...
Väri väriin ja loput yhteen

M

Tässä kevään aikana on aika monta pakettia Kiinasta tullut tilattua, kun nollapisteestä kopteriharrastus lähti. Laskin että viimeisen kahden kuukauden aikana on tullut kotiin 11kpl paketteja jotka ovat menneet tuon 22 euron paremmalle puolelle hinnan puolesta. Tosin useimmat paketit on olleet aika pieniä arvoltaan (ehkä 35 euroa keskimäärin), mutta kalleimmat ovat olleet vähän alle satasen tilauksia.
Yksikään näistä 11 paketista ei ole jäänyt tulliin ja yhdestäkään en siis ole maksanut alv:tä. Paketit on tilattu eri myyjiltä ja jokaiseen pakettiin on merkittu tulliselvitysosaan "gift" ja summaksi joku 5-10 dollaria ilman että olen tätä erikseen koskaan pyytänyt tilatessa.
Kaikkien Kiinan pakettien keskimääräinen toimitusaika on ollut 18 (min 5 päivää, max 38) päivää tilauksesta siihen kun tavara on kädessä.

Oikosulkumies

Mulla on sitte näköjään käyny arkinen tuuri, ja voi olla, että on merkattu pakettiinki arvo...
Väri väriin ja loput yhteen

Andrimus

Kyllä tulli on tietoinen tuosta kikasta. Ovat muuten vain olleet tuuri paketteja.
Itsellä on muutaman kertaan kyselty paketin oikea arvo. Silloin on parempi sanoa oikea luku. Osassa meinaan on sisällä oikea hintainen invoice ;)
Turha ottaa viel sakkoa kaupan päälle.

M

No tulli tietää aivan takuuvarmasti mistä on kysymys jos 100% paketeista tulee gift-merkinnällä, koska he varmasti ovat tässä asiassa ykkösasiantuntijoita. Mutta olisiko sitten syynä se että kun paketit on kooltaan ja painoltaan kuitenkin hyvin pieniä, niin ajattelevat etteivät jaksa alkaa paperitöitä muutaman alv-euron vuoksi tekemään, vaan keskittyvät johonkin suurempaan, ja suosiolla päästävät nämä läpi sormien.

Nurffe

Lainaus käyttäjältä: M - huhtikuu 07, 2015, 07:20:56 IP
No tulli tietää aivan takuuvarmasti mistä on kysymys jos 100% paketeista tulee gift-merkinnällä, koska he varmasti ovat tässä asiassa ykkösasiantuntijoita. Mutta olisiko sitten syynä se että kun paketit on kooltaan ja painoltaan kuitenkin hyvin pieniä, niin ajattelevat etteivät jaksa alkaa paperitöitä muutaman alv-euron vuoksi tekemään, vaan keskittyvät johonkin suurempaan, ja suosiolla päästävät nämä läpi sormien.

Eiköhän vastaus ole ihan niin yksinkertainen että tullilla ei ole resursseja tarkistaa jokaista pakettia mikä suomeen tulee. Isot ja painavat tarkistetaan ja muihin ei resurssit riitä

hukkis

Lainaus käyttäjältä: jinx - tammikuu 08, 2015, 09:55:15 AP
Ei sinne mitään HK invoicea kannata lähteä laittamaan. Mä ainakin ilmoitan aina vaan siihen dokumentti kohtaan "PayPal kuitti", mutten ole kertaakaan liittänyt mukaan. Sitten kun ilmoittaa todelliset summat mitä tavarat oikeasti on maksaneet, ei ongelmia ole, saa maksaa suoraan verkkopankissa samassa istunnossa ja homma on sillä selvä.

Juuri näin. Helpommalla pääsee kun vaan maksaa heti pois. Toisaalta pisti vähän hermoja tulille kun piti maksaa emännän ja sen kaverin jumppapöksyjen alvi+tulli =95€ WTF