Multikopterit.net keskusteluforum

Walkera H800 moottori laiskottelee

Aloittaja X800, elokuu 08, 2014, 02:12:15 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X800

Hei,

Huomasin tuossa, että jostain syystä Walkeran yksi moottori on kovin laiskempi käynnistymään, kuin muut. Muut käynnistyvät, kun throttlea työntää asetuksiin 3-5%, mutta tuo viimeinen laiska lurjus vasta, kun throttlen lukemana on luokkaa 18-20%. Mistäköhän moinen johtuu, ja ennen kaikkea, haittaako se? Hyvin tuo silti tuntuu lentävän.

zapster

Oisko nopareiden kalibrointi pielessä.

X800

Hum... Nyt tuli minulle vierasta kieltä. :P Mitenkähän tuon tekisi ?

MikeK

Pyöriikö muuten kevyesti tai onko lämpimämpi kuin muut koneet lennon jälkeen?
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

zapster

Lainaus käyttäjältä: X800 - elokuu 08, 2014, 04:02:45 IP
Hum... Nyt tuli minulle vierasta kieltä. :P Mitenkähän tuon tekisi ?
Jokaisella moottorilla on oma nopeudensäädin eli nopari joka ohjaa sen moottorin toimintaa. Noparit pitää kalibroida radion lähettämälle signaalille niin että kaikki niistä tajuaa laittaa moottorit päälle samaan aikaan ja muuttaa kierrosnopeutta ohjauksen mukaan.


Oliko kyseessä nyt H800 mitä ei näytä olevan olemassa vai X800?

X800

Lainaus käyttäjältä: zapster - elokuu 08, 2014, 05:35:43 IP
Oliko kyseessä nyt H800 mitä ei näytä olevan olemassa vai X800?
Uups... :-[ X800, tietenkin.

Ropeloottorit pyörii kädellä kokeillen ihan samalla herkkyydellä muiden kanssa, eikä vaikuta kuumenevan erityisesti muita enemmän.
Mitenkäs nuo noparit saa kalibroitua tuossa ?

Sain juuri asennettua jälkitoimitetun iLook+ -kameran. Kuvasignaali tulee ja gimbaali toimii, mutta mitenköhän saan tuon videon tallennuksen kytkettyä päälle ja pois? Ohjaimena Devo F12. On muuten Walkeran manuaalit aika onnettomat... :-\

Kiitos avusta aloittelijalle! :)

zapster

Manuaalia yritin metsästää mutta näyttää löytyvän vaan joku pikaopas. Lentoaivona ilmeisesti FCS800, jolle en myöskään löytäny manuaalia.

X800

Lainaus käyttäjältä: zapster - elokuu 08, 2014, 06:30:21 IP
Manuaalia yritin metsästää mutta näyttää löytyvän vaan joku pikaopas. Lentoaivona ilmeisesti FCS800, jolle en myöskään löytäny manuaalia.
Joo, nuo pikaoppaat ovat ainoat, joita löytyy.  :-\

zapster

Varmaan ainoa vaihtoehto on seuraava:
OTA ROPELIT IRTI ennen kuin edes yrität, jos kalibrointi ei onnistukkaan näillä ohjeilla saattaa moottori pärähtää täysille ja jos ropelit on kiinni tulee rumaa jälkeä.
Laita jokainen nopeudensäädin yksi kerrallaan kiinni vastaanottimen kaasukanavaan, radiosta kaasu täysille ja kopteriin virrat, odota piippaukset, kaasu nollille, odota piippaukset, done. Toista jokaiselle noparille.

Jos moottorien eriaikaan käynnistyminen ei haittaa tai väli on pieni niin kannattaa harkita edes koko proseduuria.

X800

Lainaus käyttäjältä: zapster - elokuu 08, 2014, 06:45:49 IP
Varmaan ainoa vaihtoehto on seuraava:
OTA ROPELIT IRTI ennen kuin edes yrität, jos kalibrointi ei onnistukkaan näillä ohjeilla saattaa moottori pärähtää täysille ja jos ropelit on kiinni tulee rumaa jälkeä.
Laita jokainen nopeudensäädin yksi kerrallaan kiinni vastaanottimen kaasukanavaan, radiosta kaasu täysille ja kopteriin virrat, odota piippaukset, kaasu nollille, odota piippaukset, done. Toista jokaiselle noparille.

Jos moottorien eriaikaan käynnistyminen ei haittaa tai väli on pieni niin kannattaa harkita edes koko proseduuria.
Ah... Taidan siis jättää väliin, jos ei kerran koneelle ole haittaa tuosta. Minua ei häiritse. En meinaan tosiaan tiedä, missä tuolla on nopeudensäätimet, enkä myöskään, missä radiossa on kaasukanava. :P Sen verran nyyppä olen näissä hommissa :) Mutta kiitos kumminkin!

Ves@

Mulla on muutamia valmiina kaupasta tulleita lentolaitteita, en ole mitään kalibraatioita niille tehnyt jos ei manuskassa erikseen kerrota.
Luulis olevan tehtaalla tehty valmiiksi tai tarkastettu maahantuojan toimesta.
Jos se on aivan uusi, niin yhteyttä ostopaikkaan että toiminta osaksi hieman epämääräistä.

Itse kasatuille laitteille kalibroinnit pitää kyllä suoritella.
Go4: 40632km
DjiFly: 6444km
Autel: 2055km

FIN-RP-5836XXX

-Phantom 4 Pro, Mavic 2 Pro/Zoom, Pro/Platinium,
-Mavic 3, Air 2, Air 2s, Air, Mini, Mini2, Mini 3 Pro, Spark, Inspire1, Dji Fpv, Dji Avata
-Autel Evo Lite+ , Evo Nano +
-1000mm Octo, 900mm Y6, 1540mm Heksa
-PowerEgg

kurppa