Multikopterit.net keskusteluforum

Uutta konetta(aloittelija)

Aloittaja akacita, huhtikuu 16, 2017, 11:54:53 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

akacita

Tarve olisi koneelle turvallisuusalan yrityksen käyttöön. Testi mielessä alkuun toki. Mietin näitä kasattavia, kun näitä kovasti kehutaan. Saako näistä vakaita ja toimivia, ominaosuuksiltaan esim phantom 3 tasoista? Itsellä kun kuulee sanan, itse koottu, tulee mieleen, ettei välttämättä kovin varma peli ole. Aiemmin ollut pari nano kopteria, sekä pari isompaa, mm. Parrot Ar.drone 2. Phantom 3 olisi mielessä kaupan koneista. Mitä sitä kannattaisi hommata? Ps. Onko kukaan värkännyt kopteriin valaisinta tai ir valoja kiinni?

MikeK

Lainaus käyttäjältä: akacita - huhtikuu 16, 2017, 11:54:53 AP
Onko kukaan värkännyt kopteriin valaisinta tai ir valoja kiinni?

Kysymys kuuluu et mitä EI ole multiin vielä kiinnitetty :D
https://www.youtube.com/watch?v=MwphUep2Vl8

Saa tottakai vakaita ja toimivia. Ihan samoista palikoista ne Phantomit ja muutkin on rakennettu. Heti jos tarve on hieman erikoisempi, on se melkein pakkokin rakentaa itse. Enemmän kantokykyä, lentoaikaa, etäisyyttä jne. niin menee kyllä itse rakentelun puolelle.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

robofly



Lainaus käyttäjältä: akacita - huhtikuu 16, 2017, 11:54:53 AP
Itsellä kun kuulee sanan, itse koottu, tulee mieleen, ettei välttämättä kovin varma peli ole.

Saa toki tehtyä varmatoimisia itsekin, kunhan ei valitse halvimpia komponentteja ja tekee huolellista työtä. On niitä koptereita tullut maahan huonojen juotosten, oikosulkujen ja hankautuneuden johtojen takia. Mutta siihen vaaditaan kokemusta ja pelisilmää että osaa välttää aloittelijavirheet.

Infrapunaa on kokeiltu halvoilla kiinan ledeillä. Kyllä se tavallaan toimii, mutta hyvän ir valaisimen tekeminen ei ole helppoa. Siinä pitää olla useita ledejä eri keilakulmalla - kapealla ja laajalla, että valaisee lähellä ja kaukana. Tehoa pitää olla useita watteja että näkee "riittävän kauas".

Kaupan kopteri vai tee-se-itse kopteri työkäyttöön? Sanoisin että kaupan kopteri, koska yritys maksaa eikä budjetti ole kympeistä kiinni. Diy koptereiden kanssa joutuu itse opiskelemaan ihan älyttömästi. Jos et valmiiksi ole harrastaja, oletko valmis sijoittamaan tähän kymmeniä tunteja aikaa? Hommaa ensin valmis kopteri, lennä sillä oma aika, kun huomaat mitä siitä puuttuu, millaisia juttuja tarvitset jne. Sitten rakenna oma, juuri sellainen mikä sopii omaan tarkoitukseen.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk