Multikopterit.net keskusteluforum

Multikopterit.net

Aloittaja trosendahl, huhtikuu 18, 2014, 11:07:05 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

IleFPV

Mä joskus tota kyselin että kuka on kyseessä ja luulin että ne on jonkun yhden ja saman käyttäjän, (jonka nickki ei vain jostain syystä siinä näy) mutta kun ei vastausta tullu niin ajattelin ettei kyseinen käyttäjä vain halua paljastaa henkilöllisyyttään  ;D
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

Ves@

Tuosta kauppapaikka osiosta sen verran, että alkaa olla melkoisesti myytyä tavaraa, onko tarkoitus esitellä myymiään tuotteita, vai onko niin
ettei sitä ilmoa voi tai pysty itse poistaan kun on myyty ?

En oo vielä itse kerinny mitään myymään, joten en tiedä kuinko toi toimii.
Nyt hiukka turhauttaa selata sitä, kun tavarat on jo vaihtanu omistajaa...
Go4: 40632km
DjiFly: 6444km
Autel: 2055km

FIN-RP-5836XXX

-Phantom 4 Pro, Mavic 2 Pro/Zoom, Pro/Platinium,
-Mavic 3, Air 2, Air 2s, Air, Mini, Mini2, Mini 3 Pro, Spark, Inspire1, Dji Fpv, Dji Avata
-Autel Evo Lite+ , Evo Nano +
-1000mm Octo, 900mm Y6, 1540mm Heksa
-PowerEgg

Petsku

Lainaus käyttäjältä: Ves@ - maaliskuu 16, 2015, 05:31:47 IP
Tuosta kauppapaikka osiosta sen verran, että alkaa olla melkoisesti myytyä tavaraa, onko tarkoitus esitellä myymiään tuotteita, vai onko niin
ettei sitä ilmoa voi tai pysty itse poistaan kun on myyty ?

En oo vielä itse kerinny mitään myymään, joten en tiedä kuinko toi toimii.
Nyt hiukka turhauttaa selata sitä, kun tavarat on jo vaihtanu omistajaa...

Pystyy itse poistamaan, ainakin omat oon poistanu mitä oon myyny :)

SiB77

Parempi olis jos myyjä voi oman ilmon lukita että muut näkee mihin hintaan on mennyt kaupaksi.

Petsku

Joku x määrä aikaa minkä jälkeen viesti häviää bittiavaruuteen. Turhaa niitä 6kk vanhoja myynti ilmoja siellä on roikottaa. Ja mitä käytetyn tavaran hinnoitteluun tulee niin itse olen pitänyt hyvässä kunnossa olevalla puolta uuden hinnasta. Ja vähän heikommassa hapessa sitten alta puolet uuden vastaavan hinnasta. Mikään ei ole jäänyt käsiin :)

trosendahl

Kauppapaikasta - mä en tottapuhuen osaa sanoa. Joskus siivoilin sieltä viestejä pois joissa kävi selvästi ilmi että tuote on myyty ja kaikki siihen liittyvä info oli poistettu.

Itse olen vähän kahden vaiheilla; toisaalta vanhoilla viesteillä periaatteessa ei tee mitään, mutta toisaalta niistä voi katsella mihin hintaan tavara on myyty silloin jos itse miettii omille myytävilleen hintaa. Toki jos kaikki tiedot pyyhkii threadista pois niin sama se on poistaa silloin.

Oikeastaan mä heitän tässä pallon teille, sanokaa te, miten haluaisitte sen olevan, pointteja puolesta ja vastaan.  8)

trosendahl

Herätin uudelleen henkiin osion lentäville siiville, lennokeille ja muille lentäville härpäkkeille muutaman kuukauden hiljaiselon jälkeen. Josko nyt aika olisi näille kypsempi. ;D

anttir

Mun mielestä kauppapaikalta ei kannata missään tapauksessa poistaa vanhoja ilmoituksia pois, sillä tieto siitä mitä markkinoilla liikkuu ja mihin hintaan on jo sinällään arvokasta. Jokainen myyty tuote pitää tietty merkitä myydyksi (heti otsikkoon), ettei sitä suotta haikaile jonkun jo menneen tuotteen perään.

:: Antti

trosendahl

#98
Lainaus käyttäjältä: anttir - maaliskuu 18, 2015, 11:21:43 IP
Mun mielestä kauppapaikalta ei kannata missään tapauksessa poistaa vanhoja ilmoituksia pois, sillä tieto siitä mitä markkinoilla liikkuu ja mihin hintaan on jo sinällään arvokasta. Jokainen myyty tuote pitää tietty merkitä myydyksi (heti otsikkoon), ettei sitä suotta haikaile jonkun jo menneen tuotteen perään.

:: Antti

Mä olisin itse myös tämän kannalla. Miten olisi jos mennään sillä että ilmoituksen jättäjä päättää itse mitä sillä tekee. Jos ilmoitus on sen jättäjän mielestä mielenkiintoinen ja säilyttämisen arvoinen, niin merkkaisi selvästi että se tuote on jo myyty. Jos kyseessä on ilmoitus, jota itse ei koe merkittävänä, tai jostain muusta syystä ei halua sitä säilyttää niin poistaa sitten sen? Minäkin aina silloin tällöin käyn sitä aluetta läpi ja pyrin poistamaan sieltä ne ilmoitukset joissa ei ole mitään "jälkipolville säilytettävää". Mennäänkö tällä? ;)

Edit:

Tai hmm. Miten olisi tällainen kompromissi:

Tehdään kauppapaikalle oma arkistonsa. Kirjoitan SQL-skriptin tai vastaavan, joka ajastetusti käy siirtämässä viestit joissa esiintyy sana "#MYYTY#" tai jokin muu sopiva taikasana, arkistoon tuolta?

Edit #2:

Perustin osion "Kauppapaikan arkisto" jonne kävin siirtämässä myydyt ja ostetut jutut. Vähäsen selkiyttää tuota varsinaista kauppapaikkaa, best of both worlds! Vaikuttaisiko tämä OK:lta? ;)

Nurffe

Miten ajattelin tuota myyty sanaa etsiä? Otsikosta pelkästään?

Monessa ilmoituksessahan on enempikin roinaa ja sinne voidaan välissä editoida jotain myydyksi kun on mennyt kaupaksi ja vielä senkin jälkeen on muuta roinaa myytäväksi? Vähä hoonoo jos siirtelee pois ilmot joista osittain vain myyty tavara

trosendahl

Lainaus käyttäjältä: Nurffe - maaliskuu 19, 2015, 05:57:26 IP
Miten ajattelin tuota myyty sanaa etsiä? Otsikosta pelkästään?

Monessa ilmoituksessahan on enempikin roinaa ja sinne voidaan välissä editoida jotain myydyksi kun on mennyt kaupaksi ja vielä senkin jälkeen on muuta roinaa myytäväksi? Vähä hoonoo jos siirtelee pois ilmot joista osittain vain myyty tavara

Hyvä pointti! Tuo vois olla melkein paras että katsoo (vain) tuon otsikon, jos siinä esiintyy "myyty" niin siirtää sen? ;)

jinx

Melkein vois olla vielä case sensitive ja isoilla kirjaimilla tai vaikka toi aeimmin mallina ollut #MYYTY#. Ei tulis otsikostakaan vahintolaukauksia.
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

Nurffe

Ja sitten jossain myynti-osiossa täytyy lukea helvetin isolla mitä tehdään kun tuote on myyty. Kukaan ei tunnetusti lue sitä "lue ensin: myyntialueen säännöt" threadia kuitenkaan

trosendahl

#103
Lainaus käyttäjältä: Nurffe - maaliskuu 20, 2015, 01:01:38 AP
Ja sitten jossain myynti-osiossa täytyy lukea helvetin isolla mitä tehdään kun tuote on myyty. Kukaan ei tunnetusti lue sitä "lue ensin: myyntialueen säännöt" threadia kuitenkaan

Done!  8)

(Samaa mieltä noista sääntövuodatuksista; myyntialueen, tai minkään muunkaan alueen sääntölitaniaa ei ole eikä tule koska niitä ei kukaan kuitenkaan lue, ja minusta fiksut ihmiset pärjää ilman niitä!  ;D)

trosendahl

Moikka,

Hienoviritin hieman threadia joka kertoo DJI Nazan vaihtoehtoisista GPS-moduleista. Koitetaan ottaa uusintakierros aiheesta hieman rauhallisemmin!  8)