Multikopterit.net keskusteluforum

TODO: Multiwii ja sen käyttöönotto

Aloittaja trosendahl, huhtikuu 19, 2014, 10:51:26 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

trosendahl


Tipi

Eikö kellään kokemuksia kyseisestä laudasta. Kirjoitelkaa nyt vähän vinkkejä !

MikeK

"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Tipi

Kaikki . Ekaksi pitäis saada se softa sisälle ja toimimaan siellä testiohjelmassa, sitten jo varmaan tulee uusia ongelmia. Tuntuu olevan kaikille tuo lauta kovin hankala ohjelmoitavaksi.
Kaikki tiedon murut otetaan vastaan , koko talvi aikaa laittaa lentämään se härveli . Otin siksi tuon laudan kun siinä on kameralle tuki ja gps:sät yms . hienoutta mitä vois tarvita ilmakuvauksessa. Normi kopterin ohjelmointi onnistuu mutta tämä on meikälle todella haastavaa. Jos saisin sen edes ilmaan ja gps olisi toiminnassa niin ne säädöt kyllä löytyy ajankanssa.Mutta softan ajaminen on jo tuskallista , jos softan saa sisään ja testiohjelmalla kokeilee niin aivan mykkänä koko lauta tai sitten morkkaa väärää porttia mikä on kytketty siihen lautaan.

MikeK

Ootko siis asentanut Arduinon tietokoneelle?

Tuo Multiwiin gps ominaisuus on aika onneton. Ei todellakaan mikään Naza:n tasoinen.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Tipi

Jep !
Arduino on asennettu ja sieltä on ns.asetukset kohdillaan. sitten on se  multiwii win guide jolla säädetään asetuksia ja testataan sitä lautaa , se herjaa usein että " väärä portti".
Olen joskus saanut sinne ohjelman ajettua mutta gps ei toiminut ollenkaan ja sitten yritin uudelleen eikä onnistunut enää joten onneni kääntyi minua vastaan.Netistä olen katsellut videoita mutta ei ole tuottanut tulosta.Jotenkin tuo menee yli hilseen.

MikeK

Ja se multiwii koodi on ladattu fc:hen? Ja kopteri ei armaa?
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"