Multikopterit.net keskusteluforum

HTTPS tuki tälle saitille....hopi hopi

Aloittaja rotomoto, lokakuu 05, 2014, 12:14:55 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rotomoto

Koska saadaan ?
Ny menee kaikki käyttäjätunnkset selkokielisenä läpi eetterin.....
Itse allekirjoitettu sertifikaatti on parempi ja tulee halvemmaksi.

Tero

Eikä oikea sertikään halvimmillaan ole kuin 9 €/vuosi ;)

trosendahl

#2
Kuulostaa hyvältä, tehdään vain!  :)

Tosin salasanapolitiikasta sen verran, että kuten tuohon forumin rekisteröitymissivullekin joskus satuilin niin suosittelen vahvasti tämän, kuten myös jokaisen muun nettiforumin ja muunkin palvelun kanssa, käyttämään erillistä salasanaa jonka menetys tai vuotaminen ei haittaa. Ei sillä että tämä olisi sen turvattomampi kuin mikään muukaan, mutta varmuuden vuoksi, tietoturva-aukkoja kun löytyy milloin mistäkin. Itse salasanat tallentuvat tiivisteenä (hash) tietokantaan.

Minulla on nyt tulossa tänne muutama muukin uudistus, tuon voi pistää siihen samaan rytäkkään; erikoisimpana niistä varmaankin tuo osapooli joka on varsin hyvällä mallilla! Palataan asiaan! ;-)

MikaS

Moi,

Hintapuolesta hyvällä hinta-laatusuhteella olen hankkinut https://www.startssl.com/ sertifikaatteja, eivät maksa mitään, ja toimivat.

trosendahl

#4
Vähäsen jäänyt tämä asia roikkumaan, mutta parempi myöhään kuin ei silloinkaan.. 8) Shoppailin GoDaddyltä SSL-sertifikaatin forumille, ajattelin ottaa tuon sertifikaatin vähän nimekkäämmältä toimijalta ja maksaa siitä vähän enemmän siksi, ettei pääsisi tulemaan ongelmia noiden kanssa. Ainakin esim. StartSSL oli jotain tössinyt omien juttujensa kanssa, jonka vuoksi heidän myöntämät sertifikaatit eivät ole enää kelpoisia Mozillaan tai Chromeen.

SSL-sertifikaatin käyttöönotto tapahtuu lähipäivinä; mikäli kaikki menee hyvin, ei forumin toiminnassa näy sen kummempia muutoksia. Vastaavasti, mikäli forum on lähipäivinä kanttuvei, olen sählännyt jotakin ja pyrin palauttamaan normaalin toiminnan niin pian kuin mahdollista.  :D