Multikopterit.net keskusteluforum

Multiwii Lite Fc APUA! [Vika löyty]

Aloittaja Futurecrew, tammikuu 15, 2015, 04:54:44 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Futurecrew

Moikka!
Tarvitsisin nyt hieman apua tämän kanssa. Ostin juuti ensimmäisen kopterin käytettynä(f330) ja en saa millään moottereita pyörimään tai mitään eloa kopteriin. Kun pistää virrat päälle, syttyy controlleriin normaalisti kaikki valot ja piippailee piippailunsa. Sen jälkeen ei tapahdu mitään. Jos pistää oikean sauvan ihan vasemmalle alas tai oikealle ylös, rupeaa sininen valo vilkkumaan laudassa. Varmaan 5 kertaa olen pian tarkistanut, että kaikki on kytketty oikein... Pitäisiköhän tuo ohjelmoida jotenkin? Radio on Futaban 6 kanavainen perus mankka ja lauta on Multiwii Lite Fc.

Kuva vastarista:  http://www.hobbypeople.com/shop/images/FPR2006GS_650px.jpg

Kuva Multiwiistä: http://cdn.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/27109.jpg

Ei kellään sattuis olee ylimääräisenä tota usb juttua mikä on kuvassa?

Pikaisia neuvoja tarvitaan!

Tarmo

Petsku

#1
Jos se on toiminut edellisellä omistajalla niin koitappa sitä vasenta tikkua kääntää oikealle alas, näin pitäisi fc:n herätä eloon. Ota propellit pois varmuuden vuoksi jos lykkää kaasun jostain syystä täysille.

PS: jos ei ole multiwii tuttu niin kannattaa huolella tutustua siihen, jotta pääsee vähän jyvälle sen toiminnoista yms.

Petsku

#2
Lainaus käyttäjältä: Futurecrew - tammikuu 15, 2015, 06:06:35 IP
Kyllä mä oon siihen jo jonku verran tutustunu ja ei siis herää mitenkään vaikka vasen tikku oikealla pohjassa.

Niin ja kiitos vastauksesta.

Tarmo.

Onko GUI:sta varmistettu että tikut käskyttää oikeita kanavia ja liikeradat ovat tarpeeksi laajat?

MUOKS: Jaa niin sulla ei taida olla tota usb liitintä millä saisit koneeseen kiinni, sitten on aika paha lähteä arpomaan mistä kiikastaa. Hommaa tuo kikkari jostain ensitilassa niin homma helpottuu.

MikeK

Ja oot asentanut koneelle FTDI ajurin?
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Petsku

Radiosta end pointit kuntoon niin että menee 1000 alas ei kuitenkaan alle. Ja 2000 ylös ei yli, nämä siis guista katottuna

Certi