Multikopterit.net keskusteluforum

O:Naza V2 gps-moduli

Aloittaja Jyppe, tammikuu 16, 2015, 06:31:53 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jyppe

Ostan Naza V2 gps-modulin, toki myös liten vastaavaa voi tarjota.

jyrki . manttari ät hitsaa . fi

SiB77

Certi

rotomoto

V2 on hitusen herkempi...myös häröille.

SiB77

Pikkasen offtopikkia mutta tiedoksi ostajalle:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2290346

Kun puolan kaveri julkaisee tuon softan niin 15€ morkula riittä nazan gps:si. Itse kanssa etsinyt nazalle gepsiä mutta en 150€ ala maksamaan parinkympin mötikästä. Ja edelleen ne nazan gepsit on ihan identtisiä palleroita. Eri tarra, eri hinta.

mop

Lainaus käyttäjältä: SiB77 - tammikuu 17, 2015, 11:49:57 AP
Ja edelleen ne nazan gepsit on ihan identtisiä palleroita. Eri tarra, eri hinta.

Ihan mielenkiinnosta,  perustuuko väite omiin tutkimuksiin, nettijuttuihin vai vahvaan omaan fiilikseen?

Eriäväkin internet-mielipiteitä on nääs esitetty, esim:

Lainaus käyttäjältä: mad@basement-rc.com
The Naza-M v1 and v2 is a dual channel GPS, the same used in agricultural machinery and real airplane, it will never* give a bad position, it'll prefer not giving a position than giving a less than acurate position. the 2 different channel (frequency) received from the GPS satelite need to have the same data or it will not lock. Those GPS are picky about their lock but are very precise.

The Naza-Lite is a single channel GPS, the same used in smart phone and toy aircraft. it will lock to a less than perfect signal and provide an inaccurate position when in doubt.

The difference between the v2 and v1 it a low pass filter to work better with UHF system.

The M GPS will NOT work on a Lite FC, but the reverse will with the difference of what I explained above...

In my experience with all of them I'd say that the Naza-M GPS stay within 10cm in 10kmh wind while the Lite stay within 1m, but the M sometime refuse to lock under tree... well, the Lite does but send the quad in the tree lol

Mulla ei oo noita kevytversioita ollut, mutta v1 ja v2 gepseillä ainakin on kokemus ollut vastaava. Joskus on fiksi vaikea saada, mutta kun onnistuu, niin pysyy yleensä yllättävän tarkasti paikallaan.

peekoo82

Lainaus käyttäjältä: mop - tammikuu 17, 2015, 03:33:42 IP
Lainaus käyttäjältä: SiB77 - tammikuu 17, 2015, 11:49:57 AP
Ja edelleen ne nazan gepsit on ihan identtisiä palleroita. Eri tarra, eri hinta.

Ihan mielenkiinnosta,  perustuuko väite omiin tutkimuksiin, nettijuttuihin vai vahvaan omaan fiilikseen?

Eriäväkin internet-mielipiteitä on nääs esitetty, esim:

Lainaus käyttäjältä: mad@basement-rc.com
The Naza-M v1 and v2 is a dual channel GPS, the same used in agricultural machinery and real airplane, it will never* give a bad position, it'll prefer not giving a position than giving a less than acurate position. the 2 different channel (frequency) received from the GPS satelite need to have the same data or it will not lock. Those GPS are picky about their lock but are very precise.

The Naza-Lite is a single channel GPS, the same used in smart phone and toy aircraft. it will lock to a less than perfect signal and provide an inaccurate position when in doubt.

The difference between the v2 and v1 it a low pass filter to work better with UHF system.

The M GPS will NOT work on a Lite FC, but the reverse will with the difference of what I explained above...

In my experience with all of them I'd say that the Naza-M GPS stay within 10cm in 10kmh wind while the Lite stay within 1m, but the M sometime refuse to lock under tree... well, the Lite does but send the quad in the tree lol

Mulla ei oo noita kevytversioita ollut, mutta v1 ja v2 gepseillä ainakin on kokemus ollut vastaava. Joskus on fiksi vaikea saada, mutta kun onnistuu, niin pysyy yleensä yllättävän tarkasti paikallaan.
kyllä juurikin näin. Eikä toimi kyllä Lite versio ainakaan mulla v2:ssa. V2:n mokkulan saa kyllä toimimaan Lite:ssä.
HMF U580 Pro ,Pixhawk, FPV-romut
FPV250, CC3D, Mini OSD, FPV-romut
FPV250 low hung cc3d, FPV-romut
HK GoDiscover
Devo7 FR, 7" monitori+Quanum DYI goggles
Turnigy 9xr Pro + Orange OpenLRS

weatherman

Mulla ois tämmönen:

http://electronicarc.com/catalogo/product_info.php?products_id=758&osCsid=a20e0527d3eb87853a15c5dd2b519c67

Sivu on espanjaks, kielen saa tuolta englanniksikin...

Toi on ilmeisesti V1? Tollanen ois mulla myynnissä.
Sijainti Helsinki, mutta liikkuu helposti Turkuun.

Ei ole sitä alkuperästä tikkua mukana millä sen saa kiinni.

Voi lähettää vaikka YV:tä jos kiinnostaa.