Multikopterit.net keskusteluforum

Japilord:in QAV250

Aloittaja Japilord, helmikuu 18, 2015, 05:17:10 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Japilord

Moikka.

Kait määki saan kertoo omasta uutuuslelusta jotai. :D

Tosiaan kiinanmallihan tuo on nimi QAV250, itse otin sen RTF mallina, joten siinä tuli ohjain ja kaik tarpeellinen paitti laturi mukana.
Meleko helppo alotus harrastukseen omasta mielestäni. Kumminkin ihan kisakäyttöön on siltikin suunniteltu(näin olen ymmärtänyt)

Kone on helppo lentää, koska nimestä riippuen sen moottorien ristimitta on 280mm.. mikä lie logiikka tossa..
Toki toinen etu mikä siinä tulee silloin on propellit vakiona ne on jo 6030 lavat.

Runko: QAV250(todellisuudessa 280) Hiilikuitu versio, saatavilla myös lasikuituinen
Moottorit: 2300KV
Nopat: Hobbywing X-Roto 10A
Äly: CC3D Päivitin uusimman firmiksen ja muuten ihan perussetupilla olen lentänyt.
PDB: siinä tuli vakiona mukana juotettavin liitoslätkien kanssa varustettu virranjakolevy, jossa on mukana myön 5V/3A BEC
Liitokset oli toki tehty kaikki ja ylimääräisiäkin oli vielä monta, yhden käytinkin FPV lähettimeen.

Otin tosiaan kylkeen vielä FPV setin, jossa oli lähetin, vastari, näyttö ja muut tarpeelliset käyttämiseen pl. näytön akku.
Näyttö vaikutti asialliselta, tuli oikein alumiini salkussa ja kaikkee.. :D


Lapoja on mennyt jo pieni kasa kappaleiksi, mutta harjoottelu jatkuu. Jos lavat loppuu ostetaan lisää :D

Pari kuvaa laitan tässä avausvaiheesta. lisää kait laittelen myöhemmin kun saan koneeni takaisin. Eräs innokas nuori FPV lentäjä Ulvilasta halusi sitä testikäyttöön niin ajattelin antaa sen pientä kirjallista palautetta vastaan lainaan. Saas nähä koska saan takas ja vieläkö se lentää :D







Harmi kun ei se kone ole mulla täl hetkel. Tein siihen mielenkiintoisen patentin, jonka haluisin jakaa teitien kanssa.
Tosiaan kun tuo kone tuli tuollaisessa vaahtostyroksi pakkauksessa, leikkasin sieltä pohjasta palan pois.
Jonka leikkasin määräkokoiseksi ja sitten tein reijät sopiviin paikkoihin. Samalla muotoilin sinne kameran kokoisen kolon, jonne kamerankin upotin. Kopukasta päälilevy pois ja se hässäkkä sinne sisälle. Näin se on siellä todellakin suojattuna, samalla se vaahtostyroksi pitää vastariakin paikallaan vielä paremmin kuin se mukana tullut velcro. Näin sain pehmustetun ja tukevan telineen kameralle koneen nokkaan, kuitenkin niin syvälle ettei se pääse lyömään linssiäkään helpolla törmäyksissä.

Hiukan on vaikea selittää, mut laitan vielä kuvan kun saan sen koneen takasin lainasta.

Terkuin
Jarno


Ps. Aikas isoja kuvia mulla... Pitäsköhän opetellä pienentään niitä hiukkasen...