Multikopterit.net keskusteluforum

Apua FPV hankintaan

Aloittaja Matu, helmikuu 24, 2015, 12:45:11 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikkox9x

#90
Lainaus käyttäjältä: IL3 - maaliskuu 31, 2016, 08:11:29 IP

Ja esimerkiksi mulla parkkihallissa toimi lasien FatSharkin vastari FinnSkyn helicalin kanssa paremmin, kuin fr632 diversiteetti, jossa oli sitten spiro ja helicali kiinni, eli myös vastareissa on eroja!


Mistähän lie toi ero johtuu? FR632:lle lupaillaan -92dBm:n kerkkyyttä, mikä kuulostaa kyllä aika hyvältä. Esim. mun Attitude V2 laseissa on -90dBm, joka ei sekään huono. Jossain vanhoissa Fatsharkin laseissa, kuten Aviatoreissa taas kai -85dBm ja se varmaan on jo selvästi heikompi siltä osin. Oon ymmärtäny, että ton FR632:n pitäs olla ihan kilpailukykynen ja herkkä kalliimpiinkin verrattuna. Liekö tosta sitte eri versioita ja herkkyys vaihdellu ihan yksilöittäin? Jotain ongelmia noista on kyllä raportoitu mitä Rcgroupsia lukenu, esim. Immersionin VTX:n kans.

Menee ihan mutuiluksi ja en radiotekniikasta hirveästi tiedä, mutta voisko toi parkkihallihommakin johtua siitä, että diversiteettivastari käyttäs sisätiloissa herkästi sitten välillä spiroa? Ottaa kaikki heijastumat vastaan jokapuolelta ja kuva kusee? Lentosuuntaan suunnattu pelkkä helical ottaa sitte vähemmän heijastumia. Sitten jos laseissa onkin epäherkempi vastari, niin ottaa vähempi kaikkea häiriötä? Luulisi, että parkkihallissa lentäessä teho ei ole ainakaan ollut ongelma, jos esteinä on korkeintaan muutama betonitolppa.


T700

Itellä nyt käytössä hobbykingin aromimilaatikko fpv lentelyssä ja sinänsä kuva on pirun hyvä aikaisempiin fatsharkkeihin verrattuna jotka ei vaan mun silmiin istunut millään. Onkos kellään kokemustahttp://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__90687__Skyzone_2D_3D_5_8GHz_FPV_Goggles_W_40CH_Raceband_Receiver_H_Tracking_V2_600mW_VTX_and_3D_Camera.html?gclid=CKGX6qrB8MsCFUeeGwodDcoL7g linkin laseista  tai jollain käytössä tässä Tampereen lähistöllä,niin voisi mahdollisesti koekäyttää ennen kun lähtee tilailemaan.

Samppa

#92
FR632 tuli tänään. Tuli myös hankittua käytettynä Base SD:t hieman aiemmin tuossa kun kohtuuhinnalla sai. Tänään pääsin siis testaamaan kokonaan uutta kokoonpanoa ja kyllähän tuo hyvältä tuntuu  8) FR632 toimii pelkällä surveilzonen spirollakin (ilman diversiteettiä) tässä talon kierrossa paremmin kuin Fatsharkin oma vastari immersionin spirolla. Helicalia ja patchia kokeilin, mutta noista ei oikein päässyt käsitykseen tässä pihalennossa. Aomwayn tuotteita molemmat. Pelkkää helicalia käyttämälläkin pystyi kyllä melko laajalla alueella lentämään. Hyvin pystyi kiertämään itsensäkin ympärillä ja siis keilan takapuolellakin lentämään. Testasin Predatoreissakin Helicalia ja patchia (lasien omalla vastarilla). Talon kierto onnistui ehkä jopa paremmin kuin spirolla. Ehkä johtuu antennien ylipäänsä paremmasta herkkyydestä? Jäi vähän epämääräinen kuva noista patchista ja helicalista vielä, mutta itse vastari on ihan hyvä. Nyt paikallaan Surveilin spiro ja helical.

Pitää varsinaiset kantamatestit tehdä joskus lentokentällä, silloin alkanee jotain eroja löytymään patchin ja helicalin kantamissakin spiroon verrattuna. Helical on 7 kierroksen 11dbi ja patch 14dbi. Todennäköisesti jossain vaiheessa menee hankintaan spirolle kaveriksi sellainen FinnSkyn pienempi 8dbi(?) patchi.

Base SD:t toi aika mukavasti kuva-alaa lisää aiempiin predatoreihin verrattuna. Nyt joutuu tuota erillistä vastaria tosin kuskaamaan sitten aina matkassa, mutta rakensin sille jo akkuineen telineen kamerajalustaan. Laseille ja kaapeleille siinä on pussukka jossa ne voi säilöä, joten ei tarvi kuin kopata kamerajalusta matkaan niin kaikki tarvittava tulee samassa. Ja on noi predatorit vielä ihan nopeita pikkupyrähdyksiä varten.

Naamis

Mors,

HALUTAAN TESTATA Fatshark Dominator HD V2 !

Reissu rapakon taakse edessä ja omat lasit menivät ( FS Baset ) pimeäksi. Ajattelin, että josko nyt sitten sijoittaisi ja hankalaksihan tuo meni. Dominator HD V2 saa vaihtelevia mielipiteitä ja Dom V3 on 16:9 ja venyttää kuvaa. Hinnassahan noilla toussa luokassa on suhteellisen rajallinen ero mutta en oikein osaa päättää mitä tässä pitäisi tehdä. Olisiko jollakin pääkaupunkiseudulla HD V2:sia, että voisin pistää päähän ja katsoa saako siitä jotain selkoa.

Projektia ei toki helpota Fatsharkin kryptinen kommentti "uusia malleja saattaa olla tulossa lähiaikoina".

Ukkopaha

FPV-lasit alkais olla seuraavana hankintalistalla. Olen noita edullisemman pään (<100e) laseja katsellut, mutta kun en niistä juurikaan tiedä, niin en osaa päättää mitkä valitsisin. Perus aromipesät vois olla hyvä vaihtoehto, mutta hieman kiinnostaisi myös nuo Cyclopsit, niissä kun olisi kaikki suoraan valmiina. Eachinelta löytyy myös joitakin malleja, jotka voisivat olla hyviä vaihtoehtoja (mm. VR D2). Kertokaahan kokemuksia ja suosituksia alle 100e laseista.

jyrip

www.youtube.com/mr2fpvninjas
Fpv lentelyä Akaan Toijalassa!

IleFPV

Lainaus käyttäjältä: Samppa - huhtikuu 07, 2016, 08:30:42 IP
FR632 tuli tänään. Tuli myös hankittua käytettynä Base SD:t hieman aiemmin tuossa kun kohtuuhinnalla sai. Tänään pääsin siis testaamaan kokonaan uutta kokoonpanoa ja kyllähän tuo hyvältä tuntuu  8) FR632 toimii pelkällä surveilzonen spirollakin (ilman diversiteettiä) tässä talon kierrossa paremmin kuin Fatsharkin oma vastari immersionin spirolla. Helicalia ja patchia kokeilin, mutta noista ei oikein päässyt käsitykseen tässä pihalennossa. Aomwayn tuotteita molemmat. Pelkkää helicalia käyttämälläkin pystyi kyllä melko laajalla alueella lentämään. Hyvin pystyi kiertämään itsensäkin ympärillä ja siis keilan takapuolellakin lentämään. Testasin Predatoreissakin Helicalia ja patchia (lasien omalla vastarilla). Talon kierto onnistui ehkä jopa paremmin kuin spirolla. Ehkä johtuu antennien ylipäänsä paremmasta herkkyydestä? Jäi vähän epämääräinen kuva noista patchista ja helicalista vielä, mutta itse vastari on ihan hyvä. Nyt paikallaan Surveilin spiro ja helical.

Pitää varsinaiset kantamatestit tehdä joskus lentokentällä, silloin alkanee jotain eroja löytymään patchin ja helicalin kantamissakin spiroon verrattuna. Helical on 7 kierroksen 11dbi ja patch 14dbi. Todennäköisesti jossain vaiheessa menee hankintaan spirolle kaveriksi sellainen FinnSkyn pienempi 8dbi(?) patchi.

Base SD:t toi aika mukavasti kuva-alaa lisää aiempiin predatoreihin verrattuna. Nyt joutuu tuota erillistä vastaria tosin kuskaamaan sitten aina matkassa, mutta rakensin sille jo akkuineen telineen kamerajalustaan. Laseille ja kaapeleille siinä on pussukka jossa ne voi säilöä, joten ei tarvi kuin kopata kamerajalusta matkaan niin kaikki tarvittava tulee samassa. Ja on noi predatorit vielä ihan nopeita pikkupyrähdyksiä varten.

Joko tuli FinnSkyn pikku patchi hankittua? Itselläni se on ollu hankinnasta lähtien se ykkösvalinta ja kun divi käytössä ni kakkosena FinnSkyn RaceSeries2 ja ei oo tarvinnu noita kyllä sen kummemmin vaihdella. EDRL käyttää samaa settiä muistaakseni. Jos hankit jo kyseisen patchin niin mielelläni kuulisin vertailukokemuksia.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

ashrak

Oliskohan noista aomwayn commander laseista mihinkään? 4:3 olisi toki optimaalisin mutta ei taida olla oikein tarjolla tohon 300e hintaluokkaan. Eachine d2 nyt käytössä ja haluaisin kompaktimman.  ::)

Ve99

Hei.

FPV lasit pitäisi hankkia mutta kokemusta laseista ei ole ja lentämisestäkin kokemukset vähäisiä.

Olen katellut eachine v800, v800D ja V100 laseja. Hintaluokka ~100e luokkaa.

Mitä suositteletta? Kopteri on walkera f210 mutta myös rauhallisempi syma harjoittelu koneena.

Voiko käyttää silmälaseja V100 kanssa?

Voi myös tarjota jos on omia laseja myytävänä.

MikeK

Silmälasit mahtuu vähän nihkeästi fpv laseihin. Ainakaan hyvin. V100:set on kuin Fatsharkit ja niitä ei ainakaan voi käyttää lasien kanssa. Fätteihin saa erilliset korjauslinssit ja niillä itse lennän. V100:een ei näyttäis saavan linssejä.

V800 lasit näyttää aika kapoisilta ja jos on vähänkin leveämmät lasit, eivät uppoa sisälle.

Mut eiköhän EV800D ole ihan ok aloittelukaseiks. Miika varmasti osaa kertoa lisää millaset on ja jos pääset käymään Sipoossa, pääsee varmasti testaamaan ennen ostoa. https://emofpvdrones.com/tuote-osasto/fpv-lasit/
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Ve99

Kiitos vastauksesta. En pääse sovittamaan sipooseen välimatkan takia. Pitänee harkita vakavasti nuita EV800D laseja. Näyttää että tuolla linkittämässäsi kaupassa ei laseja ole hyllyssä eli tilaan todennäköisesti banggoodista...

Masa

Missä päin asustelet? Konalassa voi käydä testaamassa kans  mun laseja jos Sipoo ei nappaa.

Kannattaa kyl ostaa emolta jos tänä kesänä haluaa vielä ilmaan.

Ve99

Asun Kokkolan lähistöllä. Pitänee kysyä emolta kuinka pitkä aika on jälkitoimitus ::)

Onko sinulla siis tuo ev800d malli? Minkälaisia kokemuksia?

Masa

Kyllä niillä lentää, mutta muutamaan juttuun on syytä varautua:
- Aivan paska sisäinen akku -> Suosittelen kolvaamaan 12v BECin siihen lataustökkelin johtimiin, jotta saa 4S akun kytkettyä lataamaan sitä sisäistä akkua.Pitäs varmaan kolvata DIY akkupaketti sinne.. Tai sitten jännitteensäätimellä suoraan 4S akusta virta.
- Aivan paskat napit. Mä oon joutunut vaihtamaan kaikkiin uudet kytkimet. Ensin hajosi yksi, enkä tajunnut jo silloin vaihtaa kaikkia. Vähän ajan päästä hajosi toinen. Samalla vaihdoin loputkin, ettei tarvi koko ajan availla sitä boksia.

Muuten ihan ok.