Kirjoittaja Aihe: Hangar 18 by Divi  (Luettu 31905 kertaa)

Divi

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Hangar 18 by Divi
« : Helmikuu 25, 2015, 01:31:23 ip »
My fleet..

- Zorro (900mm lentävä siipi)


- DIY Wingi (1400mm lentävä siipi)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2016, 10:47:00 ip kirjoittanut Divi »

M

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Divin ZMR250
« Vastaus #1 : Helmikuu 25, 2015, 01:45:58 ip »
Ei muuta kuin onnea projektiin. Itsellä just vastaava tilanne.
Hubsan X4:llä lennetty nyt 4 päivää, ja 250-quadkopterin osat tilauksessa.
Tällä hetkellä itselle on tullut vasta CC3D kontrolleri, jonka kanssa olen hieman leikkinyt ja päivitellyt sinne bootloaderin ja firmiksen.
Täytyy sanoa että kyllä tuon Hubsanin kanssa on jo paljon oppinut neljässä päivässä. Jotenkin olisi vaikea kuvitella että olisi pitänyt alkaa heti jollakin suuremmalla lentämään ilman kokemusta. Joten kyllä voi kaikille suositella että ensin perusoppi jollakin nanokopterilla.
Tänään tuli postissa vielä Cheerson CX-10 Nano Quadcopter. Huvikseni tilasin kun taisi maksaa 10-15 euroa.

Divi

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Vs: Divin ZMR250
« Vastaus #2 : Helmikuu 25, 2015, 02:28:15 ip »
Jep, kyllä 250 kokosella opetellessa olis jo tullu monet kerrat varaosatilaukselle tarvetta, hubsaniin riittää kun painelee ropellit takasin paikalleen, ettii akun jostain minne se lensikään ja jatkaa törmäilyä. ;D Ropellisuojus säästää pienemmissä torpeissa noiltakin.

Tuossa vähän reenaillaan:
https://www.youtube.com/watch?v=W-u6uFNeJvg

ZMR250 Rungon hiilarit näyttää tältä, laadussa ei valittamista.



PDB:t on parhaillaan USA:ssa kasattavana. Hienouksina tästä löytyy integroitu paikka tuolle OSD:lle, 4S regulointi millä saa 12v ulos esim videolähettimelle, piipperi ja ledit suoraan levyllä jne..


Jatketaan tarinaa kunhan PDB saapuu että pääsee kunnolla alottamaan kasaamisen.  8)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2015, 06:11:27 ip kirjoittanut Divi »

Divi

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Vs: Divin ZMR250
« Vastaus #3 : Helmikuu 25, 2015, 07:42:35 ip »
Pitihän se ylädekistä vähän jo alottaa kun kerta siihen tuleva palikka jo on hyllyssä.  ::)

Vähän on rajut nipparit vastaria pitämässä, ehkä mä vaihdan ne vielä ohuempiin. Vastarin ja dekin välissä vielä 2-puolinen pehmeä teippi.


Antennit asemoin nippareihin kutistesukalla, eiköhän nuo pysy tuossa ehjänä ja sopivassa kulmassa (ei ihan 90 astetta mutta close enough).


Ja tämä hässäkkä on nyt keulassa, kameralle pitäis olla tarpeeksi tilaa ja jos mobius pitää laittaa joskus kyytiin niin sekin mahtunee tuohon väliin, tosin ilman värinänvaimennuskumeja.

UberL

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Divin ZMR250
« Vastaus #4 : Helmikuu 26, 2015, 02:57:29 ap »
Saattaa tulla ahdasta tuon d8:n kanssa. Kannattaa pohtia josko D4R olisi mahdollinen vaihtoehto vastariksi.

Divi

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Vs: Divin ZMR250
« Vastaus #5 : Helmikuu 26, 2015, 08:07:14 ap »
no juu, V8R7-II olis varmasti kans ihan pätevä vaihtoehto.. Eiköhän noita jatkossa muutama tule ostettua erinäisiin lentäviin laitteisiin, niin voi tämänsitten siirtää johonkin isompaan lennokkiin ja laittaa pikkuvastarin tähän. Seuraillaan tilannetta. :)

MikeK

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
Vs: Divin ZMR250
« Vastaus #6 : Helmikuu 26, 2015, 08:38:52 ap »
Ota kuoret tosta pois, niin pienenee kummasti.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

UberL

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Divin ZMR250
« Vastaus #7 : Helmikuu 26, 2015, 09:45:33 ap »
D8:ssa on ne telemetria portit kyljessä niin ei mene kauhean pieneen tilaan ilman kuoriakaan. V8 on kohtuu pieni ilman kuoria mutta sittenpä ei ole teleä.

Divi

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Vs: Divin ZMR250
« Vastaus #8 : Helmikuu 26, 2015, 11:39:24 ap »
Voipi olla ettei tuolle telelle ole edes loppuviimein minkäänlaista tarvetta, OSD kuitenkin jo löytyy ja fatsharkkien läpi liikkuu piipperin äänetkin tarvittaessa. Noh sen näkee sitten.. eipä tuo D4R paljoa kalliimpi ole toisaalta, CPPM ja RSSI ois kivat ominaisuudet olla.

Vaaka sano että vastari kokonaan on 13 grammaa


Ilman kuoria heilui tuossa 6-7gr välillä


Katotaan kun saa tuohon PDB:n alle ja siihen osd:n ja nazen paikalleen että miten paljon jää tilaa tuolla vastarilla.

Divi

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Vs: Divin ZMR250
« Vastaus #9 : Maaliskuu 01, 2015, 11:41:30 ap »




Divi

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Vs: Divin ZMR250
« Vastaus #10 : Maaliskuu 28, 2015, 05:28:17 ip »
Ainiin.. tämä unohtu  ;D

Nucleus tuli perille tosiaan, ihan näppärä vekotin on mutta taidan ehkä seuraavan rungon tehdä kuitenkin ite. Ei ole loppuviimein kovin yleishyödyllinen kun pitäis palikat sijoittaa aika tarkalleen sinne mihin ne on suunniteltu, muuten menee hyöty hukkaan. Noparit tuli vaan 3S:ät, niistä tuli rahatkin sitten takasin kun 4S piti olla. Täytyy varmaan ne vielä uusia mutta noilla pääsee alkuun. VTX pitää vielä hommata tuonne nazen yläpuolelle, antenni sille onkin jo vedetty hollille. Samoin akut on vielä hommaamatta, lennokin 800mah 3S oon lainannu säätelyyn ja vähän sillä pääsee leijutteluakin koittamaan mutta purkuvirta loppuu auttamatta kesken.

Tämmönen paketti siitä nyt tuli:






Divi

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Vs: Divin ZMR250 ja TRI250
« Vastaus #11 : Huhtikuu 15, 2015, 11:57:29 ip »
Jaa se on tämä vähän unohtunu  :-[

Tässä kävi sillälailla että tuo ZMR ei oikeen koskaan ehtiny täysin lentovalmiiksi kun se jo pääsi luovuttamaan osia. Innostuin tri-coptereista siinämäärin että lähdin pajalle kattomaan oisko sielä kivaa puomiputkea ja jotain tarviketta mistä rakentaa perätilttiä. Muutaman tunnin päästä palasin kotiin rungon kanssa johon ruuvailin sitten osaset kiinni joutessani. Testilentokin tehtiin mutta ei siitä tullu sutta kummempaa. Muutama päivä meni porukalla pähkäillessä että mikä on kun ei PIDejä saa järkeväksi ja ne ei käyttäydy loogisesti. Loppuviimein vika löytyi nopareista ja ne lensikin roskiin. Nyt odotellaan sitten uusia.

Perälle rakentui sitten loppuviimein tämmönen mekanismi. Etupuolella metallirattainen servo, takapuolella miljoonalaatikon suurin vanttiruuvin pää (lie peräsin HPI savagesta tai muusta 1:8 monsteriautosta joita on talossa ollu).


Yawissa pitäisi riittää auktoriteettiä


Itse runko näyttää tältä, putket on 10x10mm alumiiniset, runkolevyt 3mm paksua dibond alumiinikerroslevyä. Väitän että tätä runkoa ei lentämällä saa rikki.


Nopareita se nyt odottelee, RcTimerin 20A Opto minit taidan tilata tulevaisuutta ajatellen. Kuhan oppii lentämään ni vauhdin puutteessa voi sitten laajentaa vaikka 2208 moottoreihin 6045 potkureilla ja 4S akuilla. Pitäs riittää potkua. Painoa tällä on ilman nopareita ja FPV kamoja 1200mah 40C 3S genssillä ~340gr. Alle 400gr pysytään kaikkineen. 8)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2015, 12:01:11 ap kirjoittanut Divi »

SiB77

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 250
  • GEP210:F3:Mshot:T-motor1806#DJI P3 Standard
    • Profiili
Vs: Divin ZMR250 ja TRI250
« Vastaus #12 : Huhtikuu 16, 2015, 03:26:15 ap »
Aika säälittävää. Ei ees miniä saa ilmaan ja projektit vaihtuu.  :P Nyt miehistyt ja alat laittaan tavaraa taivaalle. Muuten et selviydy TEP campistä!

Divi

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Vs: Divin ZMR250 ja TRI250
« Vastaus #13 : Huhtikuu 16, 2015, 10:01:29 ap »
Kävihän tuo tri jo taivaalla, olen siis valmis!  8)

Divi

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Vs: Divin ZMR250 ja TRI250
« Vastaus #14 : Huhtikuu 18, 2015, 10:54:55 ap »
Polystyreenistä kääräsin kameratelineen. VTX on tarkoitus niputtaa kameraan kiinni ja odotus on että torpissa hajoaa tuo telinettä paikallaan pitävä nippuside säästäen hardwaren.