Multikopterit.net keskusteluforum

Roxeh's fleet

Aloittaja Roxeh, huhtikuu 16, 2015, 10:51:58 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Roxeh

Moi! Esitellääs hieman omaa kalustoa. Tässä nyt pari uusinta kopteriani.

Ekana nyt kopteri, joka saa ehdottomasti eniten lentoaikaa.



Runko: Omavalmiste
FC: Naze32 Acro
ESCs: RotorGeeks 12A BLheli
Motit: SS x2204s
Propit: Gemfan 5045
FPV pod: 808 #16 integroidulla regulla ja lähettimellä

Ja sitten talvella kovassa käytössä ollut kopteri


Runko: Omavalmiste
FC: micro MWC
Motit: syma x1
Propit: hubsan x4
Cam: 1g kamera laajakuvalinssillä
vTX: 5.8ghz 200mw kuvista poiketen clover leaf antennilla

Ja sitten perään vanha kuva laivueesta

IleFPV

Toi talviquad on asiallinen!
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

Andrimus

Tuo micro on komia.. Onko yhtään lento videota?
Uskoisin että rungostakin  olis porukka kiinnostunut, jopa osto mielessä ;)

Nurffe

Tuo pikkunen on kyllä aika mielenkiintoinen ::)

Roxeh

Lainaus käyttäjältä: Andrimus - huhtikuu 16, 2015, 11:59:00 IP
Tuo micro on komia.. Onko yhtään lento videota?
Uskoisin että rungostakin  olis porukka kiinnostunut, jopa osto mielessä ;)

Jos kiinnostusta on niin ilman muuta voin tuollaisen jyrsiä materiaalikustannuksia vastaan.

Sitten pientä päivitystä. Eli aikaisemmin esitelty mini sai FPV-setupin OSD:llä sisäänsä ja pääsi "FPV podista" eroon. Lentopaino on nyt 1600mah akulla 348 grammaa. Liikkuu 5045 propeilla ihan mukavasti.


Ja sitten veljekset.


Ja pari kuvaa isommasta ministä. Tämä vielä odottelee moottoreita. SS x2207s 2700kv moottorit tilattu.


trosendahl

#5
Todella hienoja! Hiilikuitu näyttää selkeästi olevan sun juttu! 8)
Tuo mikrokokoinen quadi erityisesti on herkku!

Roxeh

Noniin, nyt TEP campin ollessa takana ja kisaamisesta todella innostuneena tuli sitten tilailtua osat kahteen identtiseen kisaratsuun ;D Näistä toinen nyt valmiina ja odottamas ilmaan pääsyä:


Roxeh

Joku meni pahasti pieleen keychain camin avauksessa kun sinne ei mahu enään akkua sisään!

VilleN

Nyt on pakko kysyä, että millä jyrsit noita hiilikuitu osia? Olen suunnitellut että tilaisin hiilikuitulevyä ja leikkaisin/jyrsisin itse runkoja, mutta olen lähinnä miettinyt että millä. Halvin (ja huonoin) vaihtoehto olisi laittaa Dremeliin se jyrsinpöytä ja tehdä sillä tai kopiojyrsimellä, cnc-kone paras ja kallein, Cnc-konetta ei itseltä löydy, mutta pääsisin kyllä käyttämään sellaista. Mietin myös pienen ardu-dremel-pohjaisen cnc-koneen rakentamista, mutta se on toteutuessaan pitkä projekti.

Eihän nuo itse tehdyt hiilarirungot varmaan halvemmaksi tule kuin ostetut, mutta olisihan siinä se tekemisen ilo ja vapaus tehdä juuri sitä mitä haluaa. Ja se hiilikuitukin olisi hiilikuitua...

Roxeh

Lainaus käyttäjältä: Meteoriitti - heinäkuu 19, 2015, 09:47:51 IP
Nyt on pakko kysyä, että millä jyrsit noita hiilikuitu osia? Olen suunnitellut että tilaisin hiilikuitulevyä ja leikkaisin/jyrsisin itse runkoja, mutta olen lähinnä miettinyt että millä. Halvin (ja huonoin) vaihtoehto olisi laittaa Dremeliin se jyrsinpöytä ja tehdä sillä tai kopiojyrsimellä, cnc-kone paras ja kallein, Cnc-konetta ei itseltä löydy, mutta pääsisin kyllä käyttämään sellaista. Mietin myös pienen ardu-dremel-pohjaisen cnc-koneen rakentamista, mutta se on toteutuessaan pitkä projekti.

Eihän nuo itse tehdyt hiilarirungot varmaan halvemmaksi tule kuin ostetut, mutta olisihan siinä se tekemisen ilo ja vapaus tehdä juuri sitä mitä haluaa. Ja se hiilikuitukin olisi hiilikuitua...
Omat osat on itse jyrsitty käyttäen duunin piirilevyjyrsintä, sekä omaa cnc-jyrsintä. Nykyisin tulee enemmän lennettyä valmis rungoilla niiden helppouden vuoksi...

Roxeh

Päivitellääs tänne nyt kaksi lennossa olevaa miniä:




Putkiarmisella osat ovat:
DYS SN20a with BLHeli 1.4 firmware
RCX 2206 2250KV Motor
Eachine ET600 32ch 5.8Ghz Video Transmitter
RunCam PZ0420M 600TVL FPV Camera
Micro minimOSD
Brotronics SubMicroLRS Receiver
DAL 6040 cut to 5040 bullnose
Flip32+ Flight controller with Cleanflight 1.9 firmware

Ja normiarmisella osat ovat muuten identtiset, paitsi moottorit ovat sunnysky 2204.

Roxeh

Tuli tuossa hieman piirreltyä ja tulokseksi sain uuden kameratelineen miniin. Niin ja tulihan suunnitelmat renderöityäkin.


Roxeh

Noin kuukausi sitten kävin varaosia läpi ja tulin tulokseen, että sieltähän löytyy osat uuteen kopteriin. Moottoreina oli valittavana joko rcx2206 tai  joskus harrastuksen alkuaikoina "vika ostoksena" tulleet rcx1804 moottorit. Näin talven päällle puskiessa päädyin lähteä liikkeelle 1804 kokoisilla moottoreilla ja ottaa uuden aluevaltauksen 150 kokoluokasta. Tilattavaksi tuli runko ja kamera, muut osat löytyivätkin entuudestaan. Akkuja tietty tuohon ei ole, mutta ajatuksena oli kokeilla minien akuilla.

Specsejä:
Diatone Blade 150 printatulla cannopyllä
CC3D Atom
OrangeRx DSM2 satellite
RCX1804 2400kv
SN20A
600TVL micro camera
ET200 vtx


Nyt ensimmäiset ulkolennot ottaneena ymmärrän täysin mistä tämä micro buumi on noussut! Tämä laite on aivan mahtava lentää, lentää aivan kuten isommat veljensä ja massan ollessa pienempi ei ota niin paljoa osumaakaan torpatessa! Ensimmäiset lennot otin 1400mah 4s akuilla jotka painavat 150 grammaa eli saman kuin kopteri. Näillä meno oli vähintään yhtä vikkelää kuin 250 kokoluokan koptereilla, lentoajan venyessä 10 minuuttiin!


Kokovertailua:

VilleN

Näppärän näköinen! Yllättävän pitkä lentoaikakin. Onko nuo mitkä propellit? Joku 150-180 kokoinen olisi tarkoitus kasata itsekin talven aikana. Runko politiikka on vielä vähän auki. Spaceonefpv on lanseeramassa uutta mallistoa ja olin jo Kickstarterissa backkäämässä projektia, 39$ olisi New Era 180 rungolla hintaa, mutta toimituskulut Suomeen 35$ ja siihen vielä verot päälle, niin tulee microlle hintaa, samalla rahalla saisi Micran ;D