Multikopterit.net keskusteluforum

Naza M Lite Kysymyksiä

Aloittaja Raimondon, huhtikuu 30, 2015, 02:04:01 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Raimondon

Hei vaan,

No niin...nyt homma toimii,sain Devo 10:n säädettyä niin että 3kytkimessä on toiminnot GPS ATTI,ATTI,MANUAL ja viereisestä 2ytkimestä  saan nyt Nazan failsafe tilaan kun 3kytkin on gps atti asennossa ja kopu lentää kuten pitää kotiin.

En kyllä ymmärrä miksi 3kytkimen aijemmissa gps,atti,failsafe asennoissa ei failsafe voinut toimia....miksi piti virittää tämä 2kytkin mukaan peliin???




samvah

Naza liten käyttölämpötila häröily on tuttua tääläkin.Pääseekö siitä eroon jos päivittää liten  V2: seen?

Doni

Lainaus käyttäjältä: Raimondon - toukokuu 10, 2015, 04:57:32 IP
Hei vaan,

No niin...nyt homma toimii,sain Devo 10:n säädettyä niin että 3kytkimessä on toiminnot GPS ATTI,ATTI,MANUAL ja viereisestä 2ytkimestä  saan nyt Nazan failsafe tilaan kun 3kytkin on gps atti asennossa ja kopu lentää kuten pitää kotiin.

En kyllä ymmärrä miksi 3kytkimen aijemmissa gps,atti,failsafe asennoissa ei failsafe voinut toimia....miksi piti virittää tämä 2kytkin mukaan peliin???

Mistä Devosta saa tuon failsafen ohjelmoitua tuon flightmoden päälle? Itsellä tosin vain Devo 7.

T700

Lainaus käyttäjältä: samvah - syyskuu 23, 2015, 07:58:09 IP
Naza liten käyttölämpötila häröily on tuttua tääläkin.Pääseekö siitä eroon jos päivittää liten  V2: seen?
Ei kyllä päivitykset auta sekoiluun. Itsellä seonnut lite joka päivitetty v2 ohjelmistoon jo kolmesti ja neljättä kertaa ei tule. Kahdesti laite seonnut manuaali lentotilassa niin että mitään ei ole voinut tehdä vaan se on lähtenyt omille teillee. Kerran laite lähti itse maasta nousuun ja lähti syöksymään päälle manuaalitila silloinkin käytössä. Todella vaarallinen tuote kyseessä. Toinen aito v2 malli on toiminut moitteetta.

MikkoR

Mulla on Naza Lite, joka on päivitetty V2:ksi. Ei mitään ongelmia ole ollut. Kerran on tullut turpeeseen ja sekin, koska kopussa oli kiinni kamera, joka välitti kuvaa wlanin kautta.
Onko ne kaikki ledit näyttäneet vihreätä, ennen kopun lentoon lähtöä? Talvella se mulla kestää ainakin muutaman minuutin, kesällä siihen menee vajaa 2 minuuttia, jotta Naza on valmis lentämiseen.

T700

Kyllä kaikki on ollut ok ennen lentoon lähtöä ja lennon aikana kaikki on ollut kunnossa viimeksi kun se sekosi niin lensin laseilla ja osd näytti että satelliittejä oli 8kpl ja lentomoodi manuaali. Tuli pikkaisen orpo olo kun lähti kiihtymään sivulle täydellä vauhdilla kiihtyen noin 150m matkan ja siittä suoraan rannan puihin. Lopputuloksen voi sitten arvata kun vauhtia lähes 80km/h ei jäänyt paljon muuta ehjää kuin naza. Kyllä siinä nazan purkissa on joku vika koska ei sitä härveliä saanut koskaan lentämään hyvin millään lentotilalla, laitteella ei voinut lentää lujaa suoraan koska aina se niin sanotusti spinnasi ja yaw ei pitänyt ollenkaan vaan sitä joutui korjaamaan jatkuvasti. Naza oli asennettu quanum ventura runkoon. Nazaa säädetty aivan riittävästi eikä niitä ongelmia säätämällä pois saa. Toinen alkuperäinen naza v2 asennettu tbs discovery runkoon ja toiminut hyvin ja lentää ihan ok. Avasin sen viallisen nazan ja tutkin sitä suurennuslasilla, mitään erikosta siitä ei näkynyt ja kaikki tinaukset näytti ok. Onneksi oli venturaan vararunko niin sain sen uudestaan kasaan, asensin siihen kokeeksi cc3d kortin ja täytyy sanoo että laite lentää nyt kuin todella upeesti. Täytyy tilata revo ja GPS niin saa osd taas kotisuunnan näkymään.

MikeK

Tollasta HK muovirunkoa katellessa tulee heti mieleen että Naza on saanut tärinää ja värinää osakseen ja siitä sekoillut? CC3D osaa suodattaa suoraan vähän ja voi lisätä tarvittaessa.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

T700

Jaa ei se runko nyt niin muovinen ole muutakuin ulkokuoren osalta. Kai se sitten on maassakin tärisssyt kun se lähti kerran itsekseen ilmaan ja lähti sinkoontumaan mun päälle. Ohjain ei ollut edes mun kädessä  vaan olin menossa irrottamaan siittä akkua. Kyllä mulla ei vaan ole oikeen hyvää sanottavaa näistä dji tuotteista. Se mun aito v2 rupes nyt kanssa renaamaan. Olen täs ihmetellyt sen lyhytta läntoaikaa, nyt vika selvisi. Osd ja ilmeisesti myös se pmu yksikkö mittaa jännitteen väärin kun laitteessa kuormitusta noin 20A niin jännite on noin 1v alempana todellista jännitettä. Mittasin juuri nopareiden liittimistä ja pmu yksikön liittimestä kuormalla jännitteen, niin se on noin 0.1v akkujännitteestä mut osd näyttää noin 1,1v todellisuutta vähemmän ja se kytkee sen akkuvaroituksen liian aikaisin. Mitähän tälläiseen vikaan olis tehtävissä eikös sen mittauksen pitäisi tapahtua siinä pmu yksikössä vai tuleeko se jonain datatietona esin esc ltä noparit on dji e300, niissähän johdoissa se häviö voisi syntyä muuten en ymmärrä sillä ei se pmu pitäisi kyllä kuormittua vaikka moottoreiden ottama virta kasvaa. Ainakin siinä piirilevyllä mihin pmu on tinattu niin jännite pysyi 0,1 sisällä akkujännitteestä vaikka virta nousi lähes 40A.

T700

Tänään jatkoin tutkimista ja ei järki riitä tähän ongelmaan. Olen purkanut kaikki osat ja  juottanut mittausjohdot kiinni jännite pysyy esc piirilevyillä ja pmu yksikön piirilevyllä 40A kuormituksella 0.1v sisällä akkujännitteestä. Samanaikaisesti dji iosd moduuli näyttää 1,7v vähennän ja kytkee sen akkuhälytyksen siten aivan turhan aikaisin.  Lähtötilanteessa osd näyttää täysin samaa jännitettä kuin akun lähtöjännite on. Olsi ihan kiva saada radion telemetria ja osd samaan lukemaan lentotilanteessa. Mittasin pmu yksikön ottaman virran ja se pienenee noin 220mA nolla kaasu 100% lukemaan 210mA eli ei oikein tue jännite häviö mallia.