Multikopterit.net keskusteluforum

Serious Pro Racing F3 Flight Controller (SPRacingF3)

Aloittaja anttir, toukokuu 10, 2015, 09:13:43 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

calicha92

Mikähän mahtaa konetta/lautaa vaivata kun en saa enää lautaa näkymään dfu tilassa betassa.? Eli en voi fläshätä firmistä. Zadigissa näkyy jonain stm uart juttuna eikä Stm bootladerina. En saa mitenkään tota stm bootladeria näkymään että voisin ajaa ajurit sille. Auttakaa?

calicha92

En ymmärrä. Firmis meni sisään kun otti boot pinnin pois. No nyt se on siellä.


Samppa

#63
Kyllähän se hieman lämpenee. Joskus olen huomannut kun on pidempään ollut usb- piuhan nokassa. Kunhan ei savua ala punomaan  ;)

Jussi007

#64
Just tässä ihmettelen kun fc:stä kärähti jotain ja ei ota enää yhteyttä ohjelmaan...nyt on pelkkä piirilevy kädessä, kun yhdistää porttiin niin meinaa näpit polttaa joku noista komponenteista    :o  ei syty leditkään enää...

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Jussi007 - marraskuu 20, 2016, 01:23:53 IP
nyt on pelkkä piirilevy kädessä, kun yhdistää porttiin niin meinaa näpit polttaa joku noista komponenteista   

Jos siinä näpit meinaa palaa ja ei toimikaan enää, niin silloin voisi olettaa että se on rikki  :P

ashrak

Lainaus käyttäjältä: Jussi007 - marraskuu 20, 2016, 10:36:56 AP
Lainaus käyttäjältä: Nemo - tammikuu 05, 2016, 08:25:37 AP
Onko kokemuksia tästä kloonilaudasta:

http://www.banggood.com/Upgrade-NAZE32-SP-Racing-F3-Flight-Control-6-DOF-10-DOF-for-Milticopter-p-1010232.html

Onko normaalia että f3 rupeaa käymään lämpimänä kun akun laittaa kiinni?
Itellä lämpenee ja sanoisin että jopa kuumuu. En ole välittänyt kun toimii ok.

BTW. Saako mitään etua jos siirtyy F4 Fc:hen?

Jussi007

#67
Lainaus käyttäjältä: Samppa - marraskuu 20, 2016, 03:49:52 IP
Lainaus käyttäjältä: Jussi007 - marraskuu 20, 2016, 01:23:53 IP
nyt on pelkkä piirilevy kädessä, kun yhdistää porttiin niin meinaa näpit polttaa joku noista komponenteista   

Jos siinä näpit meinaa palaa ja ei toimikaan enää, niin silloin voisi olettaa että se on rikki  :P

Joo,rikki on...alko vituttaa niin paljon taas niin tilaan suomipuljusta emax f3 alkuperäisen enkä mitään kiinanpoikien clooneja.
Kyllähän tuo kesti 15min ohjelmointii.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Jussi007 - marraskuu 20, 2016, 06:12:33 IP
Joo,rikki on...alko vituttaa niin paljon taas niin tilaan suomipuljusta emax f3 alkuperäisen enkä mitään kiinanpoikien clooneja.
Kyllähän tuo kesti 15min ohjelmointii.

Kannattaa kokeilla banggoodiin olla yhteyksissä. Itse ostin jokin aikaa sitten DVR pron sieltä. Kerkesin asetuksia tovin aikaa räplätä kun joku napsahti ja alkoi savua puskemaan. Laittelin viestiä banggoodiin ja mukaan kuvia asennuksesta kytkentöineen (oli syötetty 5V beciltä). Vastauksena tuli vain että sopiiko jos panevat uuden postiin. Tokihan se mulle passas ja vanhaakaan ei tarvinnut lähettää takaisin. Uusi on pelannut samassa kokoonpanossa nyt moitteetta.

Mulla on pari noita BG:n klooneja ja yksi aito EVO malli. Yhtä hyvin on kaikki pelanneet, ei mitään ongelmia missään vaiheessa. Joskus on pitänyt flashatessa käyttää boottipadeja yhdessä.

Belegran

Onkos kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa tämän FC:n kanssa, että kun sen laittaa usbilla koneeseen kiinni tulee ilmoitus "USB-laitetta ei tunnistettu"?
Kuitenkin toisen kopterin täysin sama FC toimii moitteitta tässä koneessa ja vielä ilman ajureita, samalla USB-johdolla. Käyttiksenä  Windows 10. Laitehallinnasta olen kokeillut ajuria poistaa ja olen myös koittanut asentaa nämä CP210x, STM USB VCP ajurit, myöskään Zadig ei tunnista koko laitetta. Kokeilimpa jopa asentaa winukan uudestaan. Lainassa oleva läppäri (win10) ja kännykän EZ-GUI-sovellus tunnistavat kyllä laitteen saman tien.

Rämä

Ei oo ollunna. Tosin luulen, et mulla on joku kloonikopiotsydeemi.

Nasty76

taitaa olla brossun virran syotossä jotain vikaa jos ei usbi tunnista , voi kokeilla dfu moodissa eli boot binnit yhteen josko menis uus firmis jos ei niin jotain bahasti vialla

Belegran

Jännä vain, että tuossa viikonloppuna kyläreissulla kahdella muullakin koneella tuli testailtua ja ihan normaalisti tunnistivat tuon FC:n vaan eipä toimi omalla koneella edes DFU moodissa. Toinen samanlainen levy kyllä toimii ongelmitta. Ota nyt selvää sitten.

jyrip

Lainaus käyttäjältä: Belegran - maaliskuu 20, 2017, 06:36:15 IP
Jännä vain, että tuossa viikonloppuna kyläreissulla kahdella muullakin koneella tuli testailtua ja ihan normaalisti tunnistivat tuon FC:n vaan eipä toimi omalla koneella edes DFU moodissa. Toinen samanlainen levy kyllä toimii ongelmitta. Ota nyt selvää sitten.

Varmaan joku ajurihomma. Näkyykö laitehallinnassa lainkaan?

ImpulseRC sivuilta löytyy driver fixer millä voi automaattisesti yrittää korjata noita ajurijuttuja. Zadigilla voi manuaalisesti noita tunkata myös. Omalla vastuulla sitten.
www.youtube.com/mr2fpvninjas
Fpv lentelyä Akaan Toijalassa!

Belegran

Lainaus käyttäjältä: jyrip - maaliskuu 20, 2017, 09:55:16 IP
Varmaan joku ajurihomma. Näkyykö laitehallinnassa lainkaan?
ImpulseRC sivuilta löytyy driver fixer millä voi automaattisesti yrittää korjata noita ajurijuttuja. Zadigilla voi manuaalisesti noita tunkata myös. Omalla vastuulla sitten.

Laitehallinnassa näkyy nimellä "Tuntematon USB-laite (laitekuvainpyyntö epäonnistui)". Kokeilin päivittää laitehallinnan kautta myös, mutta väittää, että paras mahdollinen ohjainohjelmisto on asennettuna. Tosiaan ImpulseRC fixeriä ja Zadigia tullut myös koitettua sekä noita yllä mainitsemiani ajureita.  Jännää tässä on, että tuo toinen FC ei vaadi tällä koneella mitään noista toimiakseen. Ajureihin tämä viittaisi kyllä, mutta toisaalta niidenkään asentaminen ei ole auttanut.