Multikopterit.net keskusteluforum

Banggood fpv setti

Aloittaja bk_t, toukokuu 14, 2015, 11:19:34 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

bk_t


Divi

näyttää äkkiseltään kamera ja sen linssi vähän onnettomilta. Ei hirveesti säädellä ja tuskin kovin kummonen dynaaminen alue. No kokeilemallahan tuo selviää.

nakkimo

Lainaus käyttäjältä: bk_t - toukokuu 14, 2015, 11:19:34 AP
Onkohan jollain kokemusta tästä http://m.banggood.com/Eachine-700tvl-13-Cmos-FPV-110148-Degree-Camera-w32CH-Transmission-p-974874.html ? Ainakin edullinen setti? Itse laitoin tilaukseen.

Itseltä löytyy toi ja on toi kamera ihan hyvä hintasekseen vaikka ei säätömahdollisuutta löydy.

Toi lähetin taas kuumenee paljon ja en tiedä kauan kestää ennenkun menee rikki.

MikeK

Ei hirveästi kannata noissa lähettimissä ja kameroissa säästellä. Fpv:ssä olis kuitenkin ihan kiva että kuva on hyvä ja signaali toimii. Karsiutuu turhat torpit pois...
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

bk_t

Ihan hyvä setti on, kameran käräytin heti kättelyssä (oma moka) mutta lähetin porskutta, vieläpä kiina antenilla. En tiedä onko hyvä vai huono, mutta eipä tarvii paljon vastaanotinta miettiä kun näkyy kuva kanavilla kuin kanavilla riippumatta mitä lähettimestä on laitettu asetukset ;) Todennäköisesti näkyy 1,2 1,3 ja 2,4 taajuuksillakin. Ehkäpä jopa kotitelkkari ottaisi vastaan signaalin  ;D

Eli siis vakavasti, hieman epäilyttävä. Ainakaan muiden läheisyydessä pitää varoa kun laittaa päälle lähettimen ettei tule häiriöitä.

Toki, hinta ei paha ja on tosiaan plug&play jos haluaa balanssipiuhasta ottaa virrat. Ja toimii ihan hyvin 500 metriin saakka ainakin oman kokemuksen kanssa.

mikkox9x

#5
Mulla tosta 200mw versio. Tuntus ihan toimivalta peliltä, en nyt ois tuohon hintaan uskonu ja pelaa Fatsharkin lasien kanssa. Kamera on tietty melko surkea, mutta toimii sekin. Kuva on ihan ok. sisätiloissa, ei huomaa eroa Fatsharkin kameraan. Ulkona saattaa vetää mustaksi auringon valon mukaan tai sitte melko vaaleaksi. Auringossa kuva lähinnä vaalea niinkuin CMOS-kennosissa nyt yleensä. Jätin sen vaan hätävarakameraksi, ei sitä käyttöön viitsi ottaa.

Ainakaan tuo mun VTX yksilö mitenkään pahasti huutele viereisille kanaville. Immersionin taajuusalueella näkyy hieman viereisellä kanavalla, mutta siitä seuraavalla ei huomaa mitään. Paitsi vaihdoin kerran vahingossa B-taajuusalueelle ja kuva näkyi ihan selvänä Fatsharkin 1-kanavalla  :o, mutta eihän niissä kyllä montaa MHz eroa olekkaan. Ei tuntunut tuossa kun lennäteltiin viikonloppuna niin olevan kenellekkään häirötä, käytettävät kanavat valitsee vaan sen joka toisen, kun käytetään Immersionin taajuuksia. Kantamaa ainakin reilusti verrattuna vanhaan 25mw Fatsharkin VTX:n, kuva ei paljoa räpsinyt niissä kohdissa kuin mitä tolla mopommalla saattoa kadota kuva ja mulla oli vielä joku halpa kiinanantenni.

Suosittelen tietty kuitenkin hommaamaan jonkun paremman VTX:n, jos ihan varmanpäälle haluaa. Laatu nyt voi olla mitä vaan. Itekki tilasin tuon vain lähinnä testiin ja varalle, hommaan vielä ehkä paremman kuitenki. Joskus tuo ottaa jostain vähän häiriötä, vaikka suodattimet löytyy PDB:stä ja varmaan tossa itsessäänkin vielä. Välillä tuli aika reippaatkin vaakasuuntaset häiriöt, mutta tais johtua pigtailin ja antennijohtojen kiinnityksestä tai oli liian lähellä vastaria. Korjaantu kun kävi liitännät läpi ja siirsin vastaria kauemmas. Sitten tuo napista tapahtuva taajuus ja kanavanvalinta on hieman huono siinä mielessä, kun pitää tehdä valinnat virrat päällä, joten ei voi tehdä sitä toisten lentäessä. Vois tulla vähän sanomista  ;D.

JUHHisi

Täältä kanssa löytyy kyseinen setti 200mW versiona ja ihan on hyvin pelittäny. Lähetttimestä on nyt 3 kertaa irronnu anteeni torpeissa eikä lähetin oo siitä hajonnu.
PDBltä jos suoraan ottaa jänitteen niin kuvassa aika pahasti vaakaraitoja, mutta 12V ubec perästä ei mitään.

Nyt 2 kertaa ollu porukassa lennättämässä eikä kukaan pahemmin valittanu että häiritsee ellei vierekkäiset kanavat.

Kamera suht ok, etenkin hintasekseen.

mikkox9x

Toi ET200 on kyllä aika herkkä pukkaan mulla nykyään vaakaviivaa ajoittain ja kuva menny jotenki huonommaksi ja häiriöherkemmäksi. Ottaa herkästi häiriötä, muttei näytä Nucleus PDB:n suodatuksetkaan auttavan.  Kai se on ottanu jostain siipeensä. Alkuun se pelas ihan ok, ei valittamista, joskin sillonki jo vähä vaakaviivaa joskus. Ton tilalle vaihtu ZMR:n, sitemmin Aomway:n 200mw vehje ja vaikuttaa laadullisesti paremmalta. Ei vaakaviivaa, parempi häiriöttömämpi kuva 



Henri

Täältä löytyy tuo sama. Ihan ok on, mutta kamera saisi olla parempi kuvaltaan. Mikähän olisi kertaluokkaa parempi vaihtokelpoinen kamera tuohon? Laseina Fatshark Baset.

IleFPV

Lainaus käyttäjältä: Henri - huhtikuu 12, 2016, 08:52:42 AP
Täältä löytyy tuo sama. Ihan ok on, mutta kamera saisi olla parempi kuvaltaan. Mikähän olisi kertaluokkaa parempi vaihtokelpoinen kamera tuohon? Laseina Fatshark Baset.
HS1177
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

MikeK

Mä ostaisin sen Runcamin uuden kameran. Hs1177:n kiinnitys on ihan syvältä.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Henri

Lainaus käyttäjältä: MikeK - huhtikuu 12, 2016, 12:00:35 IP
Mä ostaisin sen Runcamin uuden kameran. Hs1177:n kiinnitys on ihan syvältä.

Runcamin tilasin kokeeksi vaihtolinssillä ja IR - blokkaamattomana.

Henri

Runcam Swift tuli tänään ja menin heti testaamaan Bixlerillä. Kytkentä Eachinen settiin vaati kolvausta, mutta homma oli simppeli. Alkuperäisellä kameran liittimellä kameran jännite on vain 4.75V ja se ei Runcamille riitä. Ratkaisuna oli katkaista akulta tuleva piuha ja ottaa siitä haara suoraan kameralle ja katkaista alkuperäinen kameran syöttöpiuha.

Jännitteet kun sai kohdalleen niin seuraava homma oli vaihtaa näytön kuvamoodi PAL i - moodiksi. Laseihin (Fatshark Base) kuva tuli suoraan säätelemättä ja ei niissä kai mitään säätöjä olekaan.

Linssiksi vaihdoin heti ekan pöytäkokeen jälkeen laajemman linssin (ostin erikseen) ja sillähän sai leveyttä kuvaan vähintäänkin tarpeeksi.

Koelennolla lentelin BEVRC:n näytön varassa, kun tytär ja anoppi ei suostuneet laseja luovuttamaan. Joka tapauksessa kuvan laatu oli auringossa näytöstäkin katseltuna huomattavasti parempi kuin Eachine kameralla. Nyt näkyi pellossa värierot, järvi ja taivas kunnollisena ja silti metsästä sai selvää. Oli se kokemuksena siinä määrin komea että anoppikin tykkäsi katsella maisemia koko akullisen. Olin koko lennon ajan vastaanottimeni kanssa 400kV linjan alla siten että suora näköyhteys koneeseen meni linjojen läpi ja silti oli virheetöntä koko lennon antennin etusektorissa.

Ensimmäinen kokemus oli erittäin positiivinen.

Luukkonen

Mulla joku tollanen Banggoodin halppis FPV sarja ja Quanum FPV lasit ja kyllä niillä näkee mihin mennä mutta ei se kuva mitään hyvää ja tarkkaa ole varsinkin kun oli kirkas auringonpaiste  niin välillä sahas aika lailla valotuksen kanssa.

Näin aloittelijalle ihan hyvä.