Multikopterit.net keskusteluforum

250-luokan akut

Aloittaja Certi, kesäkuu 16, 2015, 02:21:51 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

IleFPV

Lainaus käyttäjältä: VilleN - lokakuu 27, 2015, 11:42:47 AP
Thunder powerin Magna sarjalaisia, 4s 1300mAh 70c, hinta 53 dollaria kpl, noita kun pyöräyttää pakkiin sen 16 kpl kuten Mr. Steele niin kelpaa lennellä ;D

Onks tos 53$ mukana toimituskulut, tullit ja alvit?
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

VilleN

Ei, mutta näillä näkyy olevan jälleenmyyjä Suomessakin. RMC Jyväskylässä, www.rmc.fi Heillä ei vain ole noita oikein valikoimassa, mutta luulisi että saa tilaamalla.

MikeK

Lainaus käyttäjältä: VilleN - lokakuu 27, 2015, 03:16:12 IP
Ei, mutta näillä näkyy olevan jälleenmyyjä Suomessakin. RMC Jyväskylässä, www.rmc.fi Heillä ei vain ole noita oikein valikoimassa, mutta luulisi että saa tilaamalla.
54 taalaa maailmalla tarkoittaa suomeen maahantuotuna ja liikkeen myymänä n.100€/kpl hintaa kuluttajalle :D
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

VilleN

Niinhän tuo tarkoittaa Jenkeistä tilattunakin, kun akkujen toimituskulut on kalliit ja sitten tullit ja alvit päälle :D

jinx

Tai sitten ostaa, lentää ja pullauttelee niitä halvempia akkuja sarjatyönä... 8)
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

Tero

KV-foorumeilla on ollut paljon puhetta, että nuo todella korkeat C-arvot (75C jne) ovat enimmäkseen markkinointia eli käytännössä noin korkeat C-arvot ovat nykytekniikalla hankalia saavuttaa. Tattuja on monessa paikassa kehuttu, mutta tässä yksi testi jossa Tattu ei oikein loista: https://www.rcdevotee.com/reviews/mini-quad-battery-review-testing-1300mah-batteries-part-2

VilleN

Lainaus käyttäjältä: Tero - lokakuu 31, 2015, 09:08:25 AP
KV-foorumeilla on ollut paljon puhetta, että nuo todella korkeat C-arvot (75C jne) ovat enimmäkseen markkinointia eli käytännössä noin korkeat C-arvot ovat nykytekniikalla hankalia saavuttaa. Tattuja on monessa paikassa kehuttu, mutta tässä yksi testi jossa Tattu ei oikein loista: https://www.rcdevotee.com/reviews/mini-quad-battery-review-testing-1300mah-batteries-part-2

Vastaavia juttuja olen itsekin lukenut noista c-arvoista. Nuo c-luvut ovat muutamassa vuodessa nousseet melko räjähdysmäisesti ja tekniikka ei tiettävästi ole kehittynyt ihan samaan tahtiin, joten siitä voinee päätellä jotakin :D Olisi ollut mielenkiintoista nähdä vielä tuossa testissa Thunderpowerin 70c akku ja miten se pärjää, kun hyvinä merkkeinä pidetyt Tattu ja Lumenier jäi viimeisiksi.

Rollerah

Jokos näitä on joku ehtinyt testata?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__88842__MultiStar_Racer_Series_1400mAh_4S_65C_Multi_Rotor_Lipo_Pack_Gold_Spec_EU_Warehouse_.html

Laitoin pari kappaletta tilaukseen, kun hintaero edelliseen versioon oli varsin pieni. Jää nähtäväksi riittääkö itsellä taidot koko vuonna ajaa sellaista kyytiä, että noista saisi jotain iloa  ::) .

taski

Turnigy Graphene näyttää olevan uusi tuttavuus, voi olla harkinnassa kunhan ehtii eu-varastoon.

Samppa

#39
Lainaus käyttäjältä: taski - helmikuu 03, 2016, 07:43:00 AP
Turnigy Graphene näyttää olevan uusi tuttavuus, voi olla harkinnassa kunhan ehtii eu-varastoon.

Katoin että sivuilla 1300mAh 4S 45C graphenen painoksi ilmoitettu 165g piuhoineen. Isommalla C- arvolla paino oli jo 176g. Punnitsin juuri oman 1300mAh 4S 45C Nanotechin ja se on tasan 150g. Tuolla kehutaan että uuden materiaalin ansiosta kenno on ohuempi ja pysyy viileämpänä. Mutta jos paino on tärkeämpi kuin ohuus ja nykyinen Nanokaan ei juuri lämpene, niin mitä hyötyä nuo Graphene akut tuo? Toki noita kehutaan tuolla myös pitkäikäisemmiksi, mutta se nähtäneen käytännössä vasta. Ehkä voisi yhden ostaakin testiin alkuun.

edit:Ja nyt kun vielä luki tarkemmin niin luvataan näköjään aika paljon kovempaa chargerateakin...

Oikosulkumies

http://www.quaddiction.club/the-reality-of-turnigys-graphene-lipo-batteries/

Tuon joku linkkas johonki ja mun mielestä aika asiallinen kirjoitus asiaan liittyen.
Väri väriin ja loput yhteen

Rollerah

Koska kaikki tuotteet HK:n sivuilla ovat heidän itsensä mielestä aina AMAZING, tulee kyllä suhtaudutta aika epäilevästi näihin Turnigyn lähes jokaviikkoisiin akkuinnovaatioihin. Tätäkään en alkuun viitsinyt enempää katsoa, mutta tuon edellisen viestin linkistä aukeavan kirjoituksen pohjalta pääsi em. akkua käsittelevään RCGroups keskusteluun, joka herätti pienen kiinnostuksen näihin akkuihin. Katsotaan nyt mitä suuri yleisö lopulta sanoo, mutta aloitusviestissä oli aika hurjia testituloksia annettu näille akuille.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2592234

Nurffe

Mistä täksi kesäksi akut? Tuntuu taas että mistään ei saa mitään.. Pitäs vielä saada jotku josta oikeasti lähtee virtaa ulos

Löysin sattumalta etsiessä tämmöset testit. Ei sillä, soppeleita 4s lipoja miniin en silti löytänyt mistään
https://www.rcdevotee.com/reviews/3s-battery-round-up-review
https://www.rcdevotee.com/reviews/mini-quad-battery-review-testing-1300mah-batteries-part-2

VilleN

Mulla on nyt testissä muutama 4s SLS Xtron 1300mAh akku ja Welholle on tulossa Bonkan 4s 1300mAheja. Näitä molempia varmaan tilaan kesäksi lisää, toistaiseksi hyvältä ovat vaikuttaneet nuo SLS:t.

Samppa

#44
Tämän ketjun aiempiin viesteihin viitaten en kyllä suosittelisi noita Graphene akkuja. Mulla on yksi 4S 1000mah ollut testissä. Fyysiseltä kooltaan se o aika sama kuin Nanotech 4S 1300mah ja jopa aavistuksen pidempi. En ole huomannut käytännön elämässä mitään eroa tonniseen nanotechiin (~45-90C). Samalla tapaa jännite kyykkää kovemmin ajaessa ja akku lämpenee aika samoihin. Väritys nyt tietenkin on hieman parempi, mutta pelkän ulkonäön vuoksi en aio näitä hankkia lisää. Sen verran enemmän on kokoa ja painoa kuin vastaavassa tonnisessa nanossa että ei jatkoon.