Multikopterit.net keskusteluforum

250-luokan akut

Aloittaja Certi, kesäkuu 16, 2015, 02:21:51 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

HeiQQ

#90
Lainaus käyttäjältä: VilleN - kesäkuu 05, 2016, 09:56:30 IP
Onko kukaan vielä ehtinyt ottamaan tyyppejä Eurorc:n uusista 60c Haloista? Lähinnä nuo 1300mAh 4s kiinnostaa.
Team Mr2 Fpv Ninjat sai noita kimppatilauksena, itelläkin kaks tuossa odottelee maidenia. Hyvin ovat tuntuneet antavan virtaa mutta sen kummempaa testausta ei olla vielä ehditty tehdä. Kovassa ajossa on kuitenkin nyt n. 30 kpl tiimillä noita Halon 1300 mAh 60c 4s akkuja niin eiköhän niistä käyttökokemuksia saada :)
Tuu jo alas sieltä puusta...
Team MR2 FPV Ninjas
Tiny Whoop!!

VilleN

Lainaus käyttäjältä: HeiQQ - kesäkuu 06, 2016, 10:16:26 AP
Lainaus käyttäjältä: VilleN - kesäkuu 05, 2016, 09:56:30 IP
Onko kukaan vielä ehtinyt ottamaan tyyppejä Eurorc:n uusista 60c Haloista? Lähinnä nuo 1300mAh 4s kiinnostaa.
Team Mr2 Fpv Ninjat sai noita kimppatilauksena, itelläkin kaks tuossa odottelee maidenia. Hyvin ovat tuntuneet antavan virtaa mutta sen kummempaa testausta ei olla vielä ehditty tehdä. Kovassa ajossa on kuitenkin nyt n. 30 kpl tiimillä noita Halon 1300 mAh 60c 4s akkuja niin eiköhän niistä käyttökokemuksia saada :)

Joo, tilasin jo 4kpl itsellekin testiin. Tattuista sain Thugilla 120A ulos, katsotaan mitä nuo Halot sanoo samassa rääkissä ;)

MikeK

Ei kyllä vakuuta noi Optipowerin 850mah akut. Verrattiin vanhaan Nanon 850mah 45C akkuun ja paremmin potki. Optipowerit pitäis olla 50C ja burstina 100C.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Tero

Ensimmäisten lentojen jälkeen 1300mah Optipowerit ei kovin hääviltä tuntuneet. Taidan tilata lisää Boltteja ;)

Samppa

#94
Lainaus käyttäjältä: Certi - kesäkuu 02, 2016, 05:52:47 IP
Tällä hetkellä parhaat akut mitä pakista löytyy. Antaa reippaasti enemmän virtaa kuin Tattun 75C 1300mAh

Mitä tässä nyt oon harvakseltaan lennelly niin edelleen tuntuu itestä että tattu potkii paremmin. Mutta kun ei ole mitään millä mitata tuota niin vaikea sanoa varmaksi. Kerrotko certi paljonko sulla antaa optipoweri virtaa ja millanen virranmittaus sulla on? Paljonko sait tattusta ulos samalla vehkeellä? Voi vähän verrata yllä Villen ilmottamaankin

Certi

Lainaus käyttäjältä: Samppa - kesäkuu 06, 2016, 10:28:45 IP
Lainaus käyttäjältä: Certi - kesäkuu 02, 2016, 05:52:47 IP
Tällä hetkellä parhaat akut mitä pakista löytyy. Antaa reippaasti enemmän virtaa kuin Tattun 75C 1300mAh

Mitä tässä nyt oon harvakseltaan lennelly niin edelleen tuntuu itestä että tattu potkii paremmin. Mutta kun ei ole mitään millä mitata tuota niin vaikea sanoa varmaksi. Kerrotko certi paljonko sulla antaa optipoweri virtaa ja millanen virranmittaus sulla on? Paljonko sait tattusta ulos samalla vehkeellä? Voi vähän verrata yllä Villen ilmottamaankin

Eipä ole virtamittausta, jännitemittaus ja loggaus kylläkin. Nyt kun on ajettu muutama sykli niin paranee. Voin seuraavan kerran lokittaa samanlaisen lennon molemmilla akuilla niin saa graafeja :)

VilleN

Lainaus käyttäjältä: Samppa - kesäkuu 06, 2016, 10:28:45 IP
Lainaus käyttäjältä: Certi - kesäkuu 02, 2016, 05:52:47 IP
Tällä hetkellä parhaat akut mitä pakista löytyy. Antaa reippaasti enemmän virtaa kuin Tattun 75C 1300mAh

Mitä tässä nyt oon harvakseltaan lennelly niin edelleen tuntuu itestä että tattu potkii paremmin. Mutta kun ei ole mitään millä mitata tuota niin vaikea sanoa varmaksi. Kerrotko certi paljonko sulla antaa optipoweri virtaa ja millanen virranmittaus sulla on? Paljonko sait tattusta ulos samalla vehkeellä? Voi vähän verrata yllä Villen ilmottamaankin

Tuo minun n. 120A oli muistaakseni tarkalleen 118,6A. Mitattu KISS esceillä Taraniksen telemetriaan, suhteellisen linjassa on nuo maksimi virrat olleet ilman mitään outouksia, joten uskon että tuo on kohtalaisen tarkka tulos. Kunhan saan nuo Halot ja ajettua niitä vähän sisään, niin voin vertailla niitä Tattuihin ja SLS:iin. Tuo ~120A oli t6045 propelleilla, nyt on tullut lennettyä pääasiassa t5045 ja niillä pyörii maksimi virrat 100A paikkeilla ja molemmista, sekä SLS:istä että Tattuista se irtoaa ilman että kyykkäilevät tai pahasti kuumuvat. Tuon 120A vedon jälkeen oli Tattu tulikuuma. Ei ehkä terveellistä akuille, mutta mitäpä niitä säälimään, uusia saa Eurorc:ltä :D

Ukkopaha

#97
Onkos nuo Zippy Compactit laadukkaita akkuja hintaansa nähden? Lähinnä, ettei tulis ihan kuraa ostettua. Turnigyn nanot ois muuten hankinnassa, mutta niitä ei HK:lla ole varastossa.

Mietinnän alla siis Zippy Compact 4S 1300mAh 40C. Niiden luulis aloittelijalle olevan ihan OK akut, vai mitä muut on mieltä?

E: Halvemmaks näköjään tulis Euro RC:ltä kunnon Halkot. Onko tuo 1000mAh liian pieni kapasiteetiltaan? Onko lentoaika sen pienempi, mitä 1300mAh?

IleFPV

Noista Nanot tai testaa uusia Halkoja.
1000 saattaa riittää kisarevitykseen, mutta en kyllä sellasia itse ottaisi ainakaan ekoiksi akuiksi.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

Samppa

#99
Mulla oli jonkin aikaa 3S zippy compacteja kolmin kappalein.  Ei pahaa sanottavaa niistä, mutta eivät olleet mulla kun n. parisen kuukautta joten mitään kestotestiä ei ole. Lensin kuitenkin niillä paljon ja hyvin pysyivät muodossaan ja balanssissa. Itellä nyt 210 kokoisessa pari tonnista akkua ja loput 1,3Ah. Toinen tonnisista on Nano ja se kyykkäilee rajummassa menossa (täyden kaasun lentoa). Toinen on graphene ja se pärjää isompien tahtiin. Kevyemmässä/normaalissa ratalentelyssä molemmat menee hyvin. Onhan nuo 1,3ah akut yleiskäyttöön parempia.

VilleN

Viikonloppuna tuli testailtua noita uusia 60c Halkoja, hyvältä vaikuttivat, mutta täytyy saada vielä lisää syklejä akuille ennen kuin osaa sanoa miten pärjäävät verrattuna 75c Tattuihin ja 40c SLS Xtroneihin.

jyrip

Iso suositus 4s 60c haloille.

Toisena akkuna graphene 4s. Ei oikein hls:ltään pärjää 4s halkolle.
www.youtube.com/mr2fpvninjas
Fpv lentelyä Akaan Toijalassa!

jyrip

Jatketaas vielä aiheesta: Keittiövaa'alla punnittuna

graphene 1300 40c 4s = 197  grammaa
Halko 1600 60c 4s = 187 grammaa
Halko 1300 60c 4s = 174 grammaa

Ja graphene näistä vielä kallein  :-[ :-[
www.youtube.com/mr2fpvninjas
Fpv lentelyä Akaan Toijalassa!

SiB77


SiB77

Kävin lentelemässä 4,5 minuuttia. Lennon jälkeen jokainen kenno tasan 3.8V. Eli 6 minuuttia lienee sopiva lentoaika. Virtaa meni takaisin 750mA. Latasin 6A ja aikaa meni 29 minuuttia. Näillehän on luvattu 15C pikalatausta joka toki laturin takia jää kokeilematta.

Lennätellessä tehoa oli ihan niin paljon kuin kehtaa hanaa antaa, voltit ei notkahdellut eikä mitään ihmeellistä esiintynyt. Akku oli yhtä viileä kuin ennen lentoakin (1806 moottorit, 5040 tribladet Dal V2).

XT-60 liitin on hieman liukkaan oloinen, pitänee coctailtikulla sivellä hieman superliimaa siihen että on tiukempi laittaa paikalleen.

Erittäin hyvä yksilö osui kohdalleen. Myös tämän pikkuveli 1300 mAh on tulossa aliexpressiltä  8)