Multikopterit.net keskusteluforum

250-luokan akut

Aloittaja Certi, kesäkuu 16, 2015, 02:21:51 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hukkis

Ainahan nuo nanot on ihan hirveetä skodaa ollu ;D Tai väittävät ainakin. Pikkasen läski patteri antaa ihan hyvin virtaa vielä. Kyllä se viä kevyessä reenissä menee komeestikin.

Xen

Lainaus käyttäjältä: Samppa - huhtikuu 05, 2017, 03:36:24 IP
Tainnut vasta tulla myyntiin? Mielestäni tuolla ei ollut noita Halkoja jokin päivä sitten kun sen Tattun sitten tilasin...
Tänää tuli mainos tuonne naapurifoorumille eli siinä varmaan syy että niitä ei ollut.. https://www.kopterit.net/index.php?topic=26784.msg292334#msg292334

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Samppa - huhtikuu 05, 2017, 11:25:09 AP
Aha, saapa nähdä miten tämän kanssa käy ;D Tähän asti mullakin on noissa ollut aina tuo sama herja, mutta nyt ei lukenut mitään. Myös maksu yms. meni läpi heittämällä. Kattotaas kuuluuko perästä jotain...  Nyt kun katoin tuota niin siellä oli sold out- teksti ja lisänä tuo "this warehouse cannot ship to your location".

Nyt oli tullut viesti että tilauksesi on postitettu  8) Eli voipi olla että sieltä akku tupsahtaa jonkin viikon sisään.

Samppa

#138
On se ny vaikeaa akkujen kanssa  >:( Tuo infinityn akku tuli BG:stä. Oli hyvä akku, antoi virtaa erittäin hyvin ja kennot pysyi hyvin balanssissa. Ehdin käyttää n. kymmenen lennon ajan. Ei ollut mitenkään kovin raskaalla kurmootuksella ja alle 80% kapasta tuli aina purettua. Mutta kerrattain oli muutaman päivän varastolatauksessa jonka aikana yksi kenno oli kuollut täysin. Laittelin BG:lle viestiä ja sieltä heti tarjottiin lähettää uusi akku. Kohta tuli viesti perään ettei onnistu lentorahdin rajoituksista johtuen ja tarjottiin rahat takaisin. Hienoa asiakaspalvelua BG:ltä.

No toinen akku jonka kohtuullisen vasta hankin on Tattu R-line 1300mAh. Tämä ihan Suomesta ja oli aika hintavakin. Aiemmin oli yksi perus Tattu joka on edelleen alle vuoden ikäisenä jotenkin hengissä, mutta häviää tehoissa jo vanhemmalle Nanotechille. Noh tämä uusi Tattu ei myöskään kestänyt kuin n. kymmenen lentoa kun yksi kenno alkoi jo kuolemaan. Kyllä tällä peruslentoa vielä lentää, mutta pitää tuon yhden huonon kennon vuoksi varoa ettei sitä pura liian tyhjäksi. Ja lataus hidasta kun se tulee täyteen paljon muita ennen ja sitten laturi hinkaa noita hitaammin loppuun.

N. vuoden vanhat Optipowerit, Graphene ja Nanotechit on myös jo sellaisia kevyemmän käytön akkuja.

Tattu on ollut suurin pettymys, elä osta Tattuja!

Infinity oli ehkä jopa paras akuista niin kauan kuin kesti. Nyt mietinnässä että voisin Tattu R-Linen ja tuon Infinityn yhdistellä siten että joko Tattusta yksi hyvä kenno Infinityyn tai sitten Infinitystä yksi hyvä Tattuun. Lopuista kahdesta voi tehdä kaksikennoisen akun RC- autoon. Ja kyllä tiedän vaarat akkujen kanssa pelatessa, eikä ole tarkoitus räjäyttää tai polttaa mitään.

Mistähän tuota seuraavaksi hakisi edes kesän ajan kestävää ja hyvin tehoa ulos antavaa akkua? Ehkä pitää palata noihin nanotecheihin... Halkojakin voisi ehkä testata, mutta niitä ei näytä 4S 1300mAh kokoluokassa nyt saavan.

ashrak

Itse en ainakaan nanotechejä osta enää. 3 on hyllyssä, yhdessä kuollut kenno ja kahdessa muussa ei virrananto riitä 2205 2700kv moottoreille. Vdrop on ihan järkyttävä. Oon tehnyt periaatepäätöksen että ostan vain noita infinityjä. Alkuvuodesta tuli hyvin läpi lentorahtina, nyt uusin tilaus oli palautunut lähettäjälle (sain rahat takaisin). Laitoin heti uuden tilaukseen toiselta myyjältä.  ;D

Samppa

#140
Juu ei se nano mikään kovin hyvä ole, mutta ei sen huonompi kuin optipower ja tattu samallainen vdrop noissa kaikissa. Infinity tuntui oikein hyvältä kunnes kenno kuoli täysin yllättäin. Mistähän noita mahtaisi löytyä siten että toimitus Suomeen onnistuu myös?

ashrak

Lainaus käyttäjältä: Samppa - kesäkuu 13, 2017, 11:14:45 IP
Juu ei se nano mikään kovin hyvä ole, mutta ei sen huonompi kuin optipower ja tattu samallainen vdrop noissa kaikissa. Infinity tuntui oikein hyvältä kunnes kenno kuoli täysin yllättäin. Mistähän noita mahtaisi löytyä siten että toimitus Suomeen onnistuu myös?
Aliexpressistä oon tilaillut.

JUHHisi

Halkoja pitäis nyt taas olla EuroRCllä

Samppa

#143
Tilasin nyt alkuun yhden testiin. Spekseiltään nämä Halkot ei ole esim. Infinityn luokkaa, mutta jospa nuo peruskäytössä menisi.

Samppa

Halkokin on nyt testattu. Uusi akku, niin en kovin julmasti ala tätä vielä rääkkäämään. Lensin puolisen akullista aika kevyttä pihapyörittelyä (~10A kuormituksella). Otin sen aikana yhden 2-3s täyskaasutestin. Sain akusta virtaa ulos max 80A, jolloin akkujännite notkahti n. 16V:sta 12,6V:iin. Eli speksattu vajaa 100A jatkuvaa antoa jäänee hyvinkin kaukaiseksi haaveeksi. Voipi olla peruslentelyyn ihan hyvä akku silti.

Samppa

#145
Lainaus käyttäjältä: Samppa - kesäkuu 12, 2017, 11:41:25 AP
Infinity oli ehkä jopa paras akuista niin kauan kuin kesti. Nyt mietinnässä että voisin Tattu R-Linen ja tuon Infinityn yhdistellä siten että joko Tattusta yksi hyvä kenno Infinityyn tai sitten Infinitystä yksi hyvä Tattuun. Lopuista kahdesta voi tehdä kaksikennoisen akun RC- autoon. Ja kyllä tiedän vaarat akkujen kanssa pelatessa, eikä ole tarkoitus räjäyttää tai polttaa mitään.

Tulipa lomapäivän ratoksi hieman askarreltua akkujen parissa. Mulla siis pari uudehkoa akkua (infinity ja tattu r-line), joissa molemmissa yksi huono kenno. Purin akut osiin. Tai no infinitystä otin vain yhden kennon veks. Tattusta yksi kenno tilalle infinityyn ja paketti kasaan. Lopuista kahdesta kennosta tuli ajoakku rc-autoon. Nyt on taas yksi hieman parempi akku käytössä. Pari lentoakin on jo alla. Kennojen speksit on aika yhteneväiset ja käytännössäkin näyttävät pelaavan hyvin yksiin. Tattusta peräisin olevassa kennossa saattaa olla 0,01-0,02V enemmän jänöä käytön jälkeen kuin muissa kolmessa mutta ei mitään isompaa.

Täyskaasutestissä Halko antoi 74A ulos (Epiquad + Dal kolmilapaiset). Tämä sekarotuinen akku antoi 88A ja yli 80A vielä kun oli jo yli 900mAh otettu akusta ulos.

Päällä HK:n kutistesukkaa, siksi teksti...

JUHHisi

Mulla hubosd mukaan Halkot on antanu semmosta 125Amp pihalle..

BR2306 2700kv,
25A racerstar esc,
5x4x4 kingkong potpurit.

5×4×3 kingkongilla amppeerit jääny johku 80A.

Samppa

#147
Juu voihan se antaa jollain setupilla. Paljonko tuolloin on jännite? Tässä mun koneessa (dys se2205-2300 + XSD30A, potkuri t5045)ei tahdo oikein antaa ja lämpeneekin tuo halko melekosesti verrattuna tuohon sekarotuseen. Mutta ihan ok pihalennättelyakku se on. Käyttöakkuna ollut mulla nyt jo tovinkin aikaa. Voihan se olla ettei tuolla setupilla paljon enempää pyydetäkään, mutta jostain syystä tuo toinen antaa n. 10A kovempia virtoja

Samppa

#148
Tulipa muutoin Kärkkäisellä pyörähtäessä vastaan Vapex nimellä oleva Lipo. Speksien mukaan 80C (104A jatkuvaa ja 154A burst). Ladatakin luvataan 5C virroilla. Hintaa oli 26€, niin otinpa yhden kokeeksi. Vasta jokunen kevyt lento takana, mutta tuolla edellisten viestien setupilla antoi tämäkin liki tyhjänä vielä yli 80A virtaa ulos. Maksimissaan 88A. Potkurit vaihtamalla alkaa menemään yli 100A, pitää testiä joku päivä. Ihan kelpo käyttöakulta vaikuttaa tämäkin. Voltagedroppi ei vaikuta kovin pahalta, mutta toisaalta kunnon kurmootuksessa tämä ei vielä itsellä ole ollut.

Muodoltaan tämä on hieman erilainen kuin muut omat vastaavat akut. On aavistuksen matalampi ja pidempi. Johdot on aika soppelin mittaset. Pakattu on sellaiseen reilun kokoiseen kovaan muovilootaan, jolle voi jotain nippeleiden säilytystarkoitusta olla myöhemminkin. Mukana oli myös laadukkaalle paperille värillisenä painettu ohjelappunen. Pakkaus ja ulkoasu siis antaa kuvaa laadukkaammastakin tuotteesta.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/vapex-li-po-14,8v-1300mah-akku#spst


Puuhis

Meni yks 4s graphene tyhjäksi rssi testiä tehdessä. Akku kiinni kopterissa ja kopteri oli mykkä. Kotiin päästyä checkeri näytti akkujännitteeksi 8,6, kenno kaks näytti nollaa. Lipo balanssiohjelmalla ei lähtenyt lataamaan kummallakaan laturilla. Laitoin ehkä minuutiksi niMh -ohjelmalle ja sen jälkeen lipo balance charge lähti lataamaan.

Lentoakuksi tuosta ei enää ole..