Multikopterit.net keskusteluforum

1.3GHz ja 2.4GHz ohjauslinkki

Aloittaja peekoo82, kesäkuu 22, 2015, 09:44:07 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

peekoo82

Juu ei toimi ohjaus enää.. Siirryn takaisin 5.8 linkkiin. Lentää mini 20 metriä ja failsafea pukkaa kehiin ja kopu alas. Normaalisti tolla Devon 7 kanavaisella vastarilla omien testien mukaan failsafe on vasta 800m-1km...
HMF U580 Pro ,Pixhawk, FPV-romut
FPV250, CC3D, Mini OSD, FPV-romut
FPV250 low hung cc3d, FPV-romut
HK GoDiscover
Devo7 FR, 7" monitori+Quanum DYI goggles
Turnigy 9xr Pro + Orange OpenLRS

rotomoto


Nurffe

Mä kyllä oon edelleen sitä mieltä että 1.3G video ja 2.4G ohjaus ei sovi yhteen. Vaikka sitten laitetaan filtteriä väliin.. Ohjausrange putoaa joka tapauksessa suht varmasti, kysymys kuuluu vain kuinka paljon. Parempi käyttää jotain oikeasti toimivaa kun pelleillä noiden taajuuksien kanssa. Ei tuu ku paha mieli

peekoo82

Joo on filtteri välissä ja tehoa on 200mw, ainakin nimellisteho eli luultavasti paljon vähemmän. Täytyy varmaan säästää muihin projekteihin toi 1.3GHz TX . Tulos on niin huono että toi ei kyllä tuu ikinä toimimaan.. Sääli kun videolinkki on todella hyvä ja metsässä olisi ollut kiva lentää tolla. Noh tämä "pelleily" laitetaan nyt laatikkoon HOLD ja ehkä sitten siipeen ja ohjauslinkki alemmalle taajuudelle. Täytyy satsata sitten vaan antenneihin 5.8GHz taajuudella.
HMF U580 Pro ,Pixhawk, FPV-romut
FPV250, CC3D, Mini OSD, FPV-romut
FPV250 low hung cc3d, FPV-romut
HK GoDiscover
Devo7 FR, 7" monitori+Quanum DYI goggles
Turnigy 9xr Pro + Orange OpenLRS

rotomoto

Oon ratkono näitä siirtämällä antennia niin kauas kuin mahdollista muista radioista. Monessa mun vanhassa kopussa antenni roikkuu perästä jopa 20cm tikun päässä.

jinx

Tuo kantama riippuu paljon kans vastarista. Mulla 850mW 1.3 video tappoi halvan Orangen 6ch puistovastarin yhteyden filtterinkin kanssa kokonaan (siis maassa metrin päässäkään ei saanut yhteyttä), kun taas Spektrumin AR8000 satelliitilla kantama oli noin 600 metrin luokkaa.

Mutta ei se 1.3ghz kyllä 2.4 ohjauksen kanssa kyllä ehkä paras vaihtoehto ole.
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

MikeK

Mulla oli ohjaus FrSkyn palikoilla ja toimi hyvin. Tai siis lentelin vaan vapaasti enkä stressannu kantamasta :) Tosin mun tavoitteena ei olekkaan mahdollisimman pitkälle pääseminen. Lähettimenä 1.5w ja 800mw. Antennit on IBcrazyn Bluebeam ultrat baluneilla ja kai nekin jotain häiriötä poisti. Vois laittaa taas kokeeksi kiinni ja katella rupeaako Taraniksen muija huutaa huonosta signaalista ;)
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"