Multikopterit.net keskusteluforum

Taranis X9D+ & XSR telemetria ongelma

Aloittaja Danger, kesäkuu 08, 2017, 07:54:14 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Danger

Moro,

FC: Omnibus F4 Pro V3
Lähetin: Taranis X9D+
Vastaanotin: XSR (telemetria kytketty UART6)

Ongelmana on että kaikki telemetriatieto ei välity X9D+:lle. Akun jännite VFAS tulee läpi hyvin, mutta korkeustieto ALT sekä virrankulutus CURR eivät näy Taraniksella. Betaflight:ssa barometrin lukema sekä virrankulutus kyllä tulostuvat (Current sensor ja Barometer on aktivoitu).

Olen tapellut asian kanssa jo hetken, mutta en vaan ymmärrä missä ongelma voisi olla...?

Samppa

#1
Onko sulla kytketty telemetrialiityntä XSR:llä siihen lutikan jalkaan tinaamalla? F4 laudoissa ei toimi suoraan smartportiin liittämällä. Eli tämän videon kohdasta n.3min lähtien näkyy mihin pitää tinata telemetrian piuha https://www.youtube.com/watch?v=8sqivY8deT0

Mutta jos VFAS tulee, niin silloin pitäisi kyllä tulla muidenkin. Oletko varma että ko. jännite on vfas eikä vastarin jännite? Antaako vastaavaa arvoa kuin mitä OSD:llä näkyy akkujännitteenä? Oletko tehnyt taraniksella discover new sensors- toimenpiteen? Videolla n. kohdasta 11:10 eteenpäin tämä. Huom! videolla eka discoveryssä ei ollut betassa jännite- ja virtamittaukset päällä.

Danger

Juu, olen kytkenyt telemetria UART:n ennen XSR:n invertteriä. Ja olen hakenut sensorit Taraniksellä. Taraniksessa on myös uusin firmis...

Samppa

No juu, nuo oli ne perusjutut, mutta kun ne on ok niin taitaa jäädä ratkaisemattomaksi... :P

Danger

Kyllä ongelma kuitenkin on telemetrian puuttuminen. Kun kytken sähköt FC:lle niin telemetriatiedot tulevat noin 1-2 sekunnin ajan Taranikselle, mutta sitten loppuvat. Olen yrittänyt tallennella noita portti ja konfiguraation tietoja erilaisissa järjestyksissä, mutta toistaiseksi ongelma ei ole poistunut...


Danger

Ongelma ratkesi kun vaihdoin XSR:ään uuden firmiksen.