Multikopterit.net keskusteluforum

FrSky laitteet

Aloittaja Geopardi, kesäkuu 27, 2015, 11:31:41 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Iiro95

#75
Juu oli tehtaan asetukset,
Sain sen 2.1.7 sisään radioon ja windowsi

mut emmää saanu tota x4r toiminaan ja koitin laittaa siihen sitä ohjelmaa sisään minkä sain frskyn sivuilta ja ku olin just asentamas sitä tohon vastariin ni koko homma sammu ja nyt jostain kumman syystä se koko ohjelma katos tuolta radiosta enkä saa sitä enää takas sinne.. >:(

ja öö oisko ollu et painaa menua pohjas ja sit pagee ni pääsee sinne sd kortille ja sieltä positin vahingossa mutta nyt en pääse sinnekkään kun alkaa tekee jotain calibrointia? ;D

jaa nyt sain ton X4r toimimaan oli jotain hämminkiä ton ohjelman laitossa mut nyt seki pelittää ;D jos seuraavaks tappelis noitten äänien kans ;)

Waxwing

#76
Lainaus käyttäjältä: Iiro95 - maaliskuu 18, 2016, 05:13:28 IP
Juu oli tehtaan asetukset,
Sain sen 2.1.7 sisään radioon ja windowsi

mut emmää saanu tota x4r toiminaan ja koitin laittaa siihen sitä ohjelmaa sisään minkä sain frskyn sivuilta ja ku olin just asentamas sitä tohon vastariin ni koko homma sammu ja nyt jostain kumman syystä se koko ohjelma katos tuolta radiosta enkä saa sitä enää takas sinne.. >:(

ja öö oisko ollu et painaa menua pohjas ja sit pagee ni pääsee sinne sd kortille ja sieltä positin vahingossa mutta nyt en pääse sinnekkään kun alkaa tekee jotain calibrointia? ;D

Sen vastarin kohdalla taitaa ongelmana olla se, että ostit radion Suomesta ja vastarin ebaysta.
Radiossa on EU-firmis ja vastarissa non-EU. Eivät ole yhteensopivia.
Voidaan fixata.

Kun menet uudelleen sinne menuun (pitkä painallus), onko siellä kaikki 8 sivua?
Pagea (lyhyt painallus) painelemalla saat muut esiin.
Sd-kortin sisältö on sivulla 2/8 ja kalibrointi sivulla 8/8. Ei pitäisi mennä suoraan sinne.
Jos painat Pagea liian pitkään, siirrytkin lopusta alkuun päin, esim. sivulta 1/8 ---> 8/8. Olet ehkä tehnyt näin?
Taunu

"Sillä varmuudella, minkä täydellinen tietämättömyys asiasta antaa"

Iiro95

Joo sain vaihdettua sen ohjelman. Joo siinä tais käydä just noin kun sähelsin ton kanssa ja painoin sitä liian pitkään kun äsken testasin, ainut vaan että siinä on 9 sivua mulla :P

Waxwing

Lainaus käyttäjältä: Iiro95 - maaliskuu 18, 2016, 05:37:10 IP
Joo sain vaihdettua sen ohjelman. Joo siinä tais käydä just noin kun sähelsin ton kanssa ja painoin sitä liian pitkään kun äsken testasin, ainut vaan että siinä on 9 sivua mulla :P

Sulla voi olla siellä jokin sellainen valinta ladattuna, mitä mulla ei ole.

En oikein pysy nyt eri ohjelmista kärryillä - varsinkin kun toinen hieman vastaavanlinen asia on esillä lennunetissä- niin erotellaanko radio- ja vastariasiat kahtia?
Käsitellään ensin vain radio ja sitten vaan vastarit?

Oletko asentanut tietsikkaasi OpenTX Companion 2.1.17:n?
Jos et, suosittelen. Monipuolistaa koko Taranis-asian käsittelyä.
Taunu

"Sillä varmuudella, minkä täydellinen tietämättömyys asiasta antaa"

Waxwing

#79
Lainaus käyttäjältä: Iiro95 - maaliskuu 18, 2016, 05:37:10 IP
Joo sain vaihdettua sen ohjelman. Joo siinä tais käydä just noin kun sähelsin ton kanssa ja painoin sitä liian pitkään kun äsken testasin, ainut vaan että siinä on 9 sivua mulla :P
Mikä kansio sinulla on näiden lisäksi:

1. RADIO SETUP
2. SD-HC CARD
3. TRAINER
4. VERSION
5. SWITCH TEST
6. ANALOG INPUTS
7. HARWARE
8. CALIBRATION
Taunu

"Sillä varmuudella, minkä täydellinen tietämättömyys asiasta antaa"

Iiro95


Oikosulkumies

Väri väriin ja loput yhteen

hukkis

Otx 2.1.7  ja mulla on siellä saman valikon takana missä tikkujen kalibroinnit yms. Kyllä sielä vaan tuo global functions on. Saa sieltä kätsysti esim. Joka malliin volume samaan nappiin.

Oikosulkumies

Lainaus käyttäjältä: hukkis - maaliskuu 18, 2016, 07:33:18 IP
Otx 2.1.7  ja mulla on siellä saman valikon takana missä tikkujen kalibroinnit yms. Kyllä sielä vaan tuo global functions on. Saa sieltä kätsysti esim. Joka malliin volume samaan nappiin.

Kaikkee sitä oppii. Pitääpä laittaa se volume nappi sinne sitte. Itekki meinaan päivitin joku viikko sitte ton OTxn radioon
Väri väriin ja loput yhteen

Waxwing

#84
Lainaus käyttäjältä: hukkis - maaliskuu 18, 2016, 07:33:18 IP
Otx 2.1.7  ja mulla on siellä saman valikon takana missä tikkujen kalibroinnit yms. Kyllä sielä vaan tuo global functions on. Saa sieltä kätsysti esim. Joka malliin volume samaan nappiin.
No, siinä yksi ero 2.0.19:n ja 2.1.17:n välillä. EDIT: No, siinä yksi ero 2.0.xx:n ja 2.1.xx:n välillä.

Minun yo. listani on OTX2.0.19:sta.
Itse OTX2.1.17:n "sielunelämä" ei sitten minulle olekaan tuttu.
Mutta onneksi löytyy muita, jotka tarvittaessa osaavat neuvoa.
Taunu

"Sillä varmuudella, minkä täydellinen tietämättömyys asiasta antaa"

hukkis

Toi global functions tuli 2.1.0 versiossa

Murgo

Mikähän voisi olla vikana kun Djt- moduli ( kiinni Turnigy 9X:ssä) vilkuttaa (jatkuvasti palavan punaisen lisäksi) nopeaan tahtiin keltaista ja piippaa aina muutaman sekunnin välein? Tämä tapahtuu ainoastaan silloin kun vastaanotinkin on päällä. Ohjeen mukaan tuo tarkoittaisi että RSSI on hiukan matala mutta vielä riittävä mutta kun tuo tekee tuota etäisyydestä riippumatta eli ihan " jaloista" ainakin parin sadan metrin päähän ja telemetrian mukaan RSSI on aina 60-100 eli pitäisi kai olla riittävä?

Range-check tilassa alkaa tulla kaksoispiippauksia n. 15 ja jatkuvaa piipitystä vajaan 30 metrin päässä kun kävelee kopterista poispäin eli on itse signaalin tiellä mutta kun kääntyy kohti kopteria niin palaa noihin yksittäispiippauksiin ja ohjaus toimii ainakin 30 metrin päästä normaalisti. Ohjauksessa ei myöskään lentäessä ole mitään häiriöitä, tuo piippaus vain häiritsee.

Pitänee kokeilla toisen vastaanottimen kanssa kun pääsen kotiin, onhan tuo jo saanut kolhuja ja kosteutta tuossa minissä joten voi olla vastarikin hajoamassa. Pitäisi varmaan kohta satsata Taranikseen mutta kun niidenkin kanssa tuntuu oleva kaikenlaista säätöä ja firmissekoilua.  ;D

robofly



Lainaus käyttäjältä: Murgo - maaliskuu 26, 2016, 08:13:45 AP
Mikähän voisi olla vikana kun Djt- moduli ( kiinni Turnigy 9X:ssä) vilkuttaa (jatkuvasti palavan punaisen lisäksi) nopeaan tahtiin keltaista ja piippaa aina muutaman sekunnin välein? Tämä tapahtuu ainoastaan silloin kun vastaanotinkin on päällä. Ohjeen mukaan tuo tarkoittaisi että RSSI on hiukan matala mutta vielä riittävä mutta kun tuo tekee tuota etäisyydestä riippumatta eli ihan " jaloista" ainakin parin sadan metrin päähän ja telemetrian mukaan RSSI on aina 60-100 eli pitäisi kai olla riittävä?

Punainen palaa ja jatkuvasti ja joku vilkkuu nopeasti, keltainen tai vihreä mullakin. Sellaista ei ole vielä sattunut että DJT piippaisi kun lähetin on lähellä. Viime viikolla V8R vastarin kanssa kävi niin että yhteys ei meinannut muodostua, pelkäsin jo että vastari on rikki. Yhtäkkiä vastariin syttyi virheä valo kun vein radion parin metrin päähän.

Taraniksen kanssa käy usein sama homma,  kun sitä pitää aivan vastarin vieressä kuuluu "Telemetry lost" Mun veikkaus on että tämä johtuu siitä miten DJT laskee rssin. Jos rssi menee yli 100, tulee overflow, arvo muuttuukin negatiiviseksi, ja DJT luulee että vastari meni hukkaan.

Asiaa sivuten, huomasin vasta että minissä ollut D4R-II näytti TXSSI 40 noin 10m etäisyydellä, samaan aikaan RSSI oli normaali 90. Vastari on saanut iskua ja kosteutta ja nyt ilmeisesti telemetrialähetin kyykähti.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk


Murgo

Vastaus löytyi googlella, olin ilmeisesti vahingossa räpeltänyt telemetrianäytöstä hälytystasoja. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1976908

Loppui se piippailu.

Murgo

Mites muuten, olenko käsittänyt oikein että Taraniksessa on sekä sisäinen lähetinosa että modulipaikka jotka ovat toisistaan riippumattomia eli jos sellaisen EU-mallin Tarzanin hommaisin niin voisin tuon DJT:n laittaa modulipaikkaan ja käskeä sillä vanhoja ei-EU-vastareitani ja sillä sisäisellä sitten taas EU-vastareita?

Vai pitääkö modulin firmis myös päivittää että sitä voisi käyttää EU-Taraniksessa? Huomaako lähetin jotenkin jos käytössä on ei-EU-moduli ja estää sen käytön?