Multikopterit.net keskusteluforum

Naza-M V1 (V2) ja pari kysymystä.

Aloittaja WhoopeR, elokuu 05, 2015, 09:46:01 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

WhoopeR

Jees, eli tommosen Tarot680Pro runkoon on nyt sit tungettu kaikennäköstä kilkettä mukaan lukien tämä Naza-M V1 joka on päivitetty V2 firmikseen.

Kysymyksiin:

1. Kaasu käyttäytyy oudosti. Videolta vähän osviittaa mistä puhun tässä. eli kun Nazan armaa ja ja antaa kaasua niin tikku täytyy työntää yli puolenvälin ennenkuin antaa tuosta idlespeedistä yhtään korkeemmalle kierroksia.
https://youtu.be/UlnmClaj2KQ

2. Naza Assistant herjaa jatkuvasti tuota kompassin kalibrointia. kokeilin sen tehdä muutaman kerran tässä sisällä ja pariin otteeseen takapihalla mutta ei ota onnistuakseen, 2 vaiheen eli kun konetta pyöräytetään vertikaali akselin ympäri 360, alkaa punainen ledi vilkkumaan joka ilmeisesti kertoo että homma failed! Vähän tuosta koitin lueskella ja löysinkin jotain infoa että muutaman kerran kun gps:n ympäri pyöräyttää magneettia niin pitäisi kalibroinnin onnistua, niin ja kävelee koneen kanssa ilman MITÄÄN magneettista/elektroniikkaa ns keskelle ei mitään. Tämä täytyy nyt vielä myöhemmin kokeilla mutta jos jollain muilla olisi vinkkejä tuohon kalibrointiin niin antaa tulla.

3. Naza modet: Oliko niin että ATTI pyrkii pitämään nazan tietyssä korkeudessa Barometrin avulla ja GPS atti taas pyrkii pitämään täysin paikallaan sivu ja eteenpäin liikkeenkin?

peekoo82

Kaasu homma: Veikkaan että on ATTI/GPS atti päällä jolloin nousu alkaa tosiaan vasta yli puolen kaasun. Käyttäytyy vähän oudosti silloin..

Kompassin kalibrointi: Vähän tuntuu olevan välillä tuuripeliä.. Onko FPV kamoja kiinni? Saattaa tulla häiriötä. Kannattaa tosiaan ottaa se kännykkäkin pois taskusta kalibroidessa. Pitäisi kyllä onnistua kun häiriölähteet poistettu.

Moodit: Juuri näin. Mutta jos GPS signaali heittää niin siirtyminen manuaalin suositeltavaa. GPS ja barometritilat ovat Nazassa naimisissa joten jos GPS sekoaa niin ATTIkin saattaa heittää.
HMF U580 Pro ,Pixhawk, FPV-romut
FPV250, CC3D, Mini OSD, FPV-romut
FPV250 low hung cc3d, FPV-romut
HK GoDiscover
Devo7 FR, 7" monitori+Quanum DYI goggles
Turnigy 9xr Pro + Orange OpenLRS

MikeK

Lainaus käyttäjältä: WhoopeR - elokuu 05, 2015, 09:46:01 IP
1. Kaasu käyttäytyy oudosti. Videolta vähän osviittaa mistä puhun tässä. eli kun Nazan armaa ja ja antaa kaasua niin tikku täytyy työntää yli puolenvälin ennenkuin antaa tuosta idlespeedistä yhtään korkeemmalle kierroksia.
Tuohan on ihan normaali take off lähtö Nazalla. Tuli jossain vaiheessa V2 softaan.

https://www.youtube.com/watch?v=Iu5daRzYpY0
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

WhoopeR

OK tämähän selvensi huomattavasti tätä kapistusta. Voi olla että tässä meillä on aika paljon häiriöö kaikesta kun tuntuu että kännykänkin kompassi vähän sekoile omiaan. Täytyy varmaan lyödä propellit kiinni ja lähteä vaan johonkin kokeilemaan tuota.

Tosiaan tuolla futaba 6ex radiolla on kovin hankala saada nii flightmodet vipuihin. Manuaali modee en onnistunut saamaan tuohon. Mutta hommaan varmaan jossain vaiheessa uutta radioo niin sitten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

WhoopeR

Noniin, kompassi kalibroitu ymsyms. takeoffissa skippaa koko vehkeen ympäri, miten päin tämä V1 (V2) vehje pitää asentaa. V1 ohjeessa sanotaan että "motor"portit kulkusuuntaan mutta V2 ohjeessa ja laitteessa on taas nuoli joka näyttää mihin suuntaan on keula.

Tämä siis V1 ja päivitettynä V2:eks

Next

Motorportit just menosuuntaan.

Tai minä mistään tiedä mutta mun päivitetty v1/ v2 on niin.

SiB77

Sama. Vastarinpiuhat persettä kohti.

WhoopeR

Miten päin teillä toimii gyro, mulla menee niin että kun nostaa esim perästä niin y lukema muuttuu ja sivusta niin x. Täytyy vielä tarkastaa että moottorit on kytketty oikein....


Sent from my iPhone using Tapatalk

WhoopeR

Ne oli ne moottorit -_-


Sent from my iPhone using Tapatalk

WhoopeR

Sitten seuraavaan ongelmaan. Kompassi ei ota suostuakseen järkeviin mod lukemiin, vilkuttaa punaista ja keltaista vuorotellen vaikka mitä tekis. Lukema jossain 4070 paikkeilla. Pyörittelin tänään magneettia vajaan tunnin verran ympärillä välillä kalibroiden mutta ei tunnu auttavan. Kalibrointi onnistuu ja saattaa vilauttaa vihreitä valoja GPS modessa mutta sitten alkaa taas tuo keltanenpunanen vilkuttelu. Magneettina ollu käytössä sellainen 5x5mm neodyymikuutio.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Certi

Lainaus käyttäjältä: WhoopeR - elokuu 24, 2015, 09:20:12 IP
Sitten seuraavaan ongelmaan. Kompassi ei ota suostuakseen järkeviin mod lukemiin, vilkuttaa punaista ja keltaista vuorotellen vaikka mitä tekis. Lukema jossain 4070 paikkeilla. Pyörittelin tänään magneettia vajaan tunnin verran ympärillä välillä kalibroiden mutta ei tunnu auttavan. Kalibrointi onnistuu ja saattaa vilauttaa vihreitä valoja GPS modessa mutta sitten alkaa taas tuo keltanenpunanen vilkuttelu. Magneettina ollu käytössä sellainen 5x5mm neodyymikuutio.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ööö. Älä nyt mene sohimaan millään magneetilla!?!

Tuolleen kalibroit sen:
https://www.youtube.com/watch?v=OxMjTjywbYc

Mutta ulkona! Sisällä liikaa sähköä sekä magenettista metallia, joka aiheuttaa ongelmia.

WhoopeR

Taisin kirjoittaa vähän huonosti :D

Eli siis homma menee näin MOD 4070 -> pyöritä magneettia muutaman kerran GPS/kompassin ympärillä jotta kompassi demagnetoituu ja MOD lukeman pitäis tulla alas. Done
Virrat pois ->  muutama sec odotus -> virrat päälle ja kalibrointi niinkun ohjeessa ja ylläolevassa videossa kerrotaan.
Kalibroinnin eka vaihe Check! vihree valo sammuu, keltanen syttyy 2 vaihe Check! keltanen sammuu ja alkaa vilkuttaan punasta ja keltasta vuorotellen. Tämä ymmärtääkseeni tarkoittaa että kompassin kalibrointi onnistui mutta magneettista häröö vaan on yksinkertasesti liikaa.

Täytyy varmaan käydä kokeilemassa jossain autiomaassa tuota kun tuo metodi ainakin aikaisemmin on onnistunut. (eli kerran sain sen tehtyä mutta tosiaan oli eri paikka silloin)