Multikopterit.net keskusteluforum

PKS FPV - Pääkaupunkiseudun Fpv lentäjät

Aloittaja MikeK, kesäkuu 21, 2014, 06:48:54 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MikeK

Eilistä lentoa. Loppulentojen teemana oli korkeat puut :) mini antaa värinää kuvaan...

Mut tuon lopussa tuli testattua lähettimen kantomatkaa. Video oli täysin häiriötöntä siihen asti kunnes ohjaus katosi. Välissä oli hemmetin paljon puuta, eli videolla voi lentää huoletta. Samoilla kulmilla Petskun Boscam? 600mw antoi räpsyjä mun laseilla katsoessa. Eli taitaa olla hieman lisää lähetystehoa Immersionin vastaavassa 600mw:ssa. Itsellä oli ongelmia ohjauksen vastarin antennien kanssa ja ajattelin et siks tipahti, mutta kun Petskun mini tipahti samassa kohdassa, epäiltiin heti venäläisiä ja niiden agenttien salaista lähetysasemaa ;) Oli niin huvittavan näköistä kun tuli täysin yllättäen alas kun kivi :) Onneks olin vieressä ja säästyi toiselta rämpimiseltä...

http://youtu.be/4TM5EDUjBN4
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

aprepo

Lainaus käyttäjältä: MikeK - syyskuu 12, 2014, 12:52:17 IP
Nyt kun on 5.8 gigasilla enemmän lentäjiä, pitäis ottaa varmaan vähän "sääntöjä" käyttöön miiteissä. Ei sen kummempaa, että alussa jaetaan kanavat ja tsekataan kaikki ettei kenenkään kanavalle tule häiriötä toisten lähettimestä. Pyritään pitämään ainakin yksi kanava tyhjänä välissä. Jos on samalla kanavilla olevia, keskenään sopivat milloin lentävät. Ja kun on laittamassa akkuaan kiinni, hihkaistaan että oon laitamassa sekä milloin on kiinni. Tämä siksi, kuten ollaan huomattu, antaa pienen räpsyn ilmassa oleville kuvaan ja jos on paikassa jossa on jo huono signaali tai tarkoitus vetää flippiä jne., ei tule turhia ylläreitä ;)

Onko ok? Itse yritän sijoittaa lähettimen nyt niin että noiden kanavien säätöihin pääseen käsiksi.

Jep, tuo on hyvä muistaa aina nykyään kun laittaa virtoja. Yleensä se vain tekee räpsyn joka ei haittaa kunhan tietää että se tulee eikä säikähdä :D Joku kuuluva "Video päälle" ilmoitus ennen kuin laittaa virtoja päälle riittänee.

Ja jos tulee lentämään kun muita on jo ilmassa, ei vTX:ää päälle ennen kuin kaikki on maassa.

Olisiko muuten ideaa sijoittaa LHCP antenneihin, pääsisikö niiden kanssa vaikka viereisillekin kanaville? Nyt ei montaa saa yhtä aikaa ilmaan ennen kuin alkaa tulla päällekäisyyksiä.
"Ei tää kulje kovempaa!"

MikeK

Totta juu. Myöhemmin tulevat joutuvat venaamaan et saa tsekattua taajuudet. Mä mietin kanssa jos ois ottanut left handit, mut toisessa on jo right, niin ei viittis ostaa uusia.

Ja yks "sääntö" vois olla lentopaikkojen nimeäminen. Eli Arealla esim. kiitorata/keskellä, tie, oikeapuoli, vasenpuoli ja takaosa. Lisäksi voi sanoa jos lentää korkealla että "tuun oikealta takaosaan korkealla". Vermossa kun tuuttasin Antin perään, numeroitiin jokainen suora ja lentäminen oli iisimpää kun ties missä kukakin suunnilleen oli.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Petsku

Lainaus käyttäjältä: aprepo - syyskuu 12, 2014, 04:08:14 IP
Lainaus käyttäjältä: MikeK - syyskuu 12, 2014, 12:52:17 IP
Nyt kun on 5.8 gigasilla enemmän lentäjiä, pitäis ottaa varmaan vähän "sääntöjä" käyttöön miiteissä. Ei sen kummempaa, että alussa jaetaan kanavat ja tsekataan kaikki ettei kenenkään kanavalle tule häiriötä toisten lähettimestä. Pyritään pitämään ainakin yksi kanava tyhjänä välissä. Jos on samalla kanavilla olevia, keskenään sopivat milloin lentävät. Ja kun on laittamassa akkuaan kiinni, hihkaistaan että oon laitamassa sekä milloin on kiinni. Tämä siksi, kuten ollaan huomattu, antaa pienen räpsyn ilmassa oleville kuvaan ja jos on paikassa jossa on jo huono signaali tai tarkoitus vetää flippiä jne., ei tule turhia ylläreitä ;)

Onko ok? Itse yritän sijoittaa lähettimen nyt niin että noiden kanavien säätöihin pääseen käsiksi.

Jep, tuo on hyvä muistaa aina nykyään kun laittaa virtoja. Yleensä se vain tekee räpsyn joka ei haittaa kunhan tietää että se tulee eikä säikähdä :D Joku kuuluva "Video päälle" ilmoitus ennen kuin laittaa virtoja päälle riittänee.

Ja jos tulee lentämään kun muita on jo ilmassa, ei vTX:ää päälle ennen kuin kaikki on maassa.

Olisiko muuten ideaa sijoittaa LHCP antenneihin, pääsisikö niiden kanssa vaikka viereisillekin kanaville? Nyt ei montaa saa yhtä aikaa ilmaan ennen kuin alkaa tulla päällekäisyyksiä.

Jos oot ostamassa niin ota ne leftit, Antti ottaa kanssa. Niin on sopivasti left ja right hand settejä.

ntthhtl

Lainaus käyttäjältä: Petsku - syyskuu 12, 2014, 05:19:57 IP
Lainaus käyttäjältä: aprepo - syyskuu 12, 2014, 04:08:14 IP
Lainaus käyttäjältä: MikeK - syyskuu 12, 2014, 12:52:17 IP
Nyt kun on 5.8 gigasilla enemmän lentäjiä, pitäis ottaa varmaan vähän "sääntöjä" käyttöön miiteissä. Ei sen kummempaa, että alussa jaetaan kanavat ja tsekataan kaikki ettei kenenkään kanavalle tule häiriötä toisten lähettimestä. Pyritään pitämään ainakin yksi kanava tyhjänä välissä. Jos on samalla kanavilla olevia, keskenään sopivat milloin lentävät. Ja kun on laittamassa akkuaan kiinni, hihkaistaan että oon laitamassa sekä milloin on kiinni. Tämä siksi, kuten ollaan huomattu, antaa pienen räpsyn ilmassa oleville kuvaan ja jos on paikassa jossa on jo huono signaali tai tarkoitus vetää flippiä jne., ei tule turhia ylläreitä ;)

Onko ok? Itse yritän sijoittaa lähettimen nyt niin että noiden kanavien säätöihin pääseen käsiksi.

Jep, tuo on hyvä muistaa aina nykyään kun laittaa virtoja. Yleensä se vain tekee räpsyn joka ei haittaa kunhan tietää että se tulee eikä säikähdä :D Joku kuuluva "Video päälle" ilmoitus ennen kuin laittaa virtoja päälle riittänee.

Ja jos tulee lentämään kun muita on jo ilmassa, ei vTX:ää päälle ennen kuin kaikki on maassa.

Olisiko muuten ideaa sijoittaa LHCP antenneihin, pääsisikö niiden kanssa vaikka viereisillekin kanaville? Nyt ei montaa saa yhtä aikaa ilmaan ennen kuin alkaa tulla päällekäisyyksiä.

Jos oot ostamassa niin ota ne leftit, Antti ottaa kanssa. Niin on sopivasti left ja right hand settejä.


+1 säännöille.
Tilasinkin jo itselleni lefti spirot ja uuden lähettimen. Sit pitäs kipsata vielä lehmän jalka kuosiin..

aprepo

Onkos kaikkien kopterit kipsissä vai olisiko viikonloppuna toimintaa? Sain uusia akkujakin niin ajattelin käydä kokeilemassa jossain. Halkolampi ja Area 51 on vähän kaukana mulle, mutta Halkolampi on vielä kokeilematta ja proximity on aina kivaa. Tai sitten käyn bongaamassa jonkin paikan täällä itäpuolella.

Olen muuten laittanut noita spotteja kartalle ihan omaksi iloksi ja muistin virkistykseksi: https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zwdQzayvt6Ws.kNRdIWU2PeRY
"Ei tää kulje kovempaa!"

Petsku

Maanantaina oli tarkotus seuraavan kerran mennä :)

MikeK

Eli maanantaina olis tarkoitus taas lennellä. Paikkana Area51:sen metsikkö. Alue on harvaa puuta ja hienoa pujottelurataa. Maastossa muutamia kosteampia osuuksia. Alustavasti klo 17-18.

Huom! Rukkasin vähän pelisääntöjä, joita käytetään näissä fpv lentämisissä. Ei mitään tiukkapipomeininkiä, mutta pidetään homma turvallisena kaikille ja niin ettei kalustoa tuhoudu turhaan. Noita saa kommentoida jos tulee jotain mieleen tai tarvitsee muuttaa.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Petsku

Lainaus käyttäjältä: MikeK - syyskuu 13, 2014, 09:16:55 AP
Eli maanantaina olis tarkoitus taas lennellä. Paikkana Area51:sen metsikkö. Alue on harvaa puuta ja hienoa pujottelurataa. Maastossa muutamia kosteampia osuuksia. Alustavasti klo 17-18.

Huom! Rukkasin vähän pelisääntöjä, joita käytetään näissä fpv lentämisissä. Ei mitään tiukkapipomeininkiä, mutta pidetään homma turvallisena kaikille ja niin ettei kalustoa tuhoudu turhaan. Noita saa kommentoida jos tulee jotain mieleen tai tarvitsee muuttaa.

Jos jättäis auton kumminki vakio puomille, ja siitä kävelee vaan tien toiselle puolelle. Siinä ollaan Antin kanssa käyty, pikkasen ylempänä ku se eka paikka. Ei niin paljoo vettä. Ja lyhyempi kävely :)

MikeK

Tahtoo kävellä, tahtoo vettä... ;) No joo mennään sinne. Eli unohtakaa toi edellinen kartta.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Pursi

Jos sää sallii niin voisin tuoda 3D TBS:n kokeiltavaksi... Otan myös QAV250:sen matkaan. Millä 5.8 kanava-alueella yleisesti lennätetään? Mun VTX toimii kaikilla 32 kanavalla. Voisin käyttää vapaata aluetta...

Petsku

Lainaus käyttäjältä: Pursi - syyskuu 14, 2014, 09:35:58 AP
Jos sää sallii niin voisin tuoda 3D TBS:n kokeiltavaksi... Otan myös QAV250:sen matkaan. Millä 5.8 kanava-alueella yleisesti lennätetään? Mun VTX toimii kaikilla 32 kanavalla. Voisin käyttää vapaata aluetta...

Fat Sharkin taajuudet on hyvin pitkälti jokaisella. Paitsi antilla ku pysyy vielä 1.3Ghz:ssä :P

bk_t

Mä voisin yrittää mukaan takapiruksi. Mitkä oli kordinaatit?

Petsku

Lainaus käyttäjältä: bk_t - syyskuu 14, 2014, 10:12:24 AP
Mä voisin yrittää mukaan takapiruksi. Mitkä oli kordinaatit?

Sundbergintie 209 tai 210. portin eteen auto ja tien toiselle puolelle metsään :)
Parkki
Lennätyspaikalle

PS: Oma retkituoli kannattaa ottaa mukaan niin ei tarvii seistä koko aikaa ;)

Petsku

Onko aikataulu pysyny saman? Mulle käy aikasemminkin.