Multikopterit.net keskusteluforum

PKS FPV - Pääkaupunkiseudun Fpv lentäjät

Aloittaja MikeK, kesäkuu 21, 2014, 06:48:54 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Japilord

Heips.
Jos meinaatte jotn treffejä pitää ModelExpon jälkeen, tulisin mielelläni mukaan jos aikataulut sen sallii. Olen siis messuilla itsekkin, mutten pääse lähtemään ennen sulkemisaikaa(näytteilleasettaja)
Itellä on Qav250 kiinan kopukka.

Olettekos te esillä ModelExpossa? On toi FPV touhu kumminkin sen verran kiinnostavaa touhuu et siellä pääsisitte kivasti näyttään porukalle ja mahollisesti uusia innokkaita kuskejakin vois ilmaantuu. Lentonäytöksiä kalustoesittelyitä ja videoita aiemmilta lennoilta ois kiva nähä.

Terkuin
Jarno

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Japilord - helmikuu 12, 2015, 02:38:46 IP
Heips.
Jos meinaatte jotn treffejä pitää ModelExpon jälkeen, tulisin mielelläni mukaan jos aikataulut sen sallii. Olen siis messuilla itsekkin, mutten pääse lähtemään ennen sulkemisaikaa(näytteilleasettaja)
Itellä on Qav250 kiinan kopukka.

Olettekos te esillä ModelExpossa? On toi FPV touhu kumminkin sen verran kiinnostavaa touhuu et siellä pääsisitte kivasti näyttään porukalle ja mahollisesti uusia innokkaita kuskejakin vois ilmaantuu. Lentonäytöksiä kalustoesittelyitä ja videoita aiemmilta lennoilta ois kiva nähä.
Messiin vaan :) ME ei olla esillä, mutta ajateltiin Aprepon kanssa mennä lentämään FPV:tä. Kopterit ry on esillä ja siellä kuulemma on joku lentopaikka. Mutta saa nähdä onnistuuko. Eiköhän joku "sääntö" löydy joka estää moisen harrastamisen siellä ;)
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Japilord

Moikka.

Siellä on verkotettu lentopaikka, jossa saapi kyllä lentää. Se ei ole ongelma. Toki ois komeeta jos siellä ois rivi koneita ja näyttöjä, joista näkis kameroiden kuvat. Näkis ihmiset mitä se on. Jos on halukkaita kertomaan tästä harrastuksesta muillekkin ni se järjestyy kyllä. Meillä ei resursseja ole järkätä moisia näytöksii, hienoo se ois semmottista iloa ihmisille järkätä ihmeteltäväks ja kattottavaks.

-Jarno

aprepo

Mites iso se lentämiseen varattu alue on, muistelisin että jotain luokkaa jäkiskaukalo joskus vuosia sitten? Toki lentäminen on sillä varauksella, että edes osa kalustosta on lennettävässä kunnossa :D
"Ei tää kulje kovempaa!"

MikeK

Pari vuotta sit oli jotain tota luokkaa. Tai aika neliö. Joku lupas tuoda isompaa töllöä mestoille ja siihen oli ajatus laittaa yks videovastari kiinni.

Ootko Japilord millä ständillä paikalla?
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Japilord

Moikka.

Lainaus käyttäjältä: aprepo - helmikuu 12, 2015, 09:10:20 IP
Mites iso se lentämiseen varattu alue on, muistelisin että jotain luokkaa jäkiskaukalo joskus vuosia sitten? Toki lentäminen on sillä varauksella, että edes osa kalustosta on lennettävässä kunnossa :D

Toi alue on aikas iso, mut ei kait ihan jäkis kaukalon kokonen. Vois silti olla et se niinkin iso on, en kyl osaa ihan tarkkaan sanoo. Korkeuttakin siin on jonkin verran.

Mä olen RcKaupan Ständillä, kauppias kun olen ;)


Lainaus käyttäjältä: aprepo - helmikuu 12, 2015, 09:10:20 IP
Mites iso se lentämiseen varattu alue on, muistelisin että jotain luokkaa jäkiskaukalo joskus vuosia sitten? Toki lentäminen on sillä varauksella, että edes osa kalustosta on lennettävässä kunnossa :D

Kait kalustoo on maailma pullollaan. Ei se siitä ainakaan voi jäädä kiinni ;)

Terkuin
Jarno

aprepo

Lainaus käyttäjältä: Japilord - helmikuu 12, 2015, 09:37:49 IP
Kait kalustoo on maailma pullollaan. Ei se siitä ainakaan voi jäädä kiinni ;)

On, mutta myös harmillisen usein rikki :)
"Ei tää kulje kovempaa!"

Certi

Alla suomessa sallitut taajuudet. Koitetaan pitää se 20MHz ylös ja alaspäin tilaa niin ei häiritä toisiamme :)

5725   rotomoto
5733   
5740   Mikek
5745   
5752   
5760   
5765   
5771   
5780   Ntthhtl
5785   
5790   
5800   
5805   
5809   
5820   Petsku
5825   
5828   
5840   
5845   
5847   
5860   Certi
5865   
5866   
5880   

IleFPV

Minkä mukaan noita kannattaisi miettiä?
Eli oliko niin että tiettyjen valmistajien laitteilla voi laittaa vain tietyt taajuudet käyttöön vai oliko muita vaikuttavia asioita?

Jos ei, niin buukkaa mulle 5800 :)
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

Petsku

Lainaus käyttäjältä: IL3 - helmikuu 18, 2015, 09:04:47 IP
Minkä mukaan noita kannattaisi miettiä?
Eli oliko niin että tiettyjen valmistajien laitteilla voi laittaa vain tietyt taajuudet käyttöön vai oliko muita vaikuttavia asioita?

Jos ei, niin buukkaa mulle 5800 :)

Riippuu millä vehkeillä meinaat lentää. Jos imemrsionin lähettimellä niin sitten se on tuo ch. 4 eli 5800MHz. Rupee menee vaan niin lähelle muita taajuuksia että voi tulla häiriöitä. Jos mahollista niin hommaa LHCP antennit, eli vasenkätiset. Vähentää sitä häiriötä kun ollaan noin lähellä taajuuksissa. Mutta harvoimpa sitä taidetaan kaikki olla samaan aikaan lentämässä :)

Certi

Ficora vaikuttaa aika lailla ;)

Mutta tosiaan. Riippuu ihan käytettävästä laitteistosta mitä voit käyttää. Mulla on (tulossa postissa) DalRC:n 32kan (suomessa 21) lähetin ja vastaanottimena 32 kanavainen FR632, joten kanavasurffailu onnistu.
Näitä taajuuksia ei saa EU:ssa käyttää:
5705
5685
5665
5645
5885
5905
5925
5945


MikeK

Taranis tuli ja pitää tarkemmin tutustua moiseen. Ekana tietenkin aloituskuva uusiks :D

"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

IleFPV

Hei, olisko halua jakaa tuota kuvaa?
Upea se on joka tapauksessa!  8)
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

MikeK

"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

MikeK

Huomenna lauantaina olisi taas tarkoitus tavata lentelyn merkeissä Arealla. Kaikki mukaan vaan, katselemaan tai lentämään. Ja aikahan on klo 12.

Ja jos joku ei tiedä missä Area on, tästä lisää infoa.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"