Multikopterit.net keskusteluforum

PKS FPV - Pääkaupunkiseudun Fpv lentäjät

Aloittaja MikeK, kesäkuu 21, 2014, 06:48:54 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

varis

Lainaus käyttäjältä: Petsku - heinäkuu 13, 2014, 10:12:25 AP
Lainaus käyttäjältä: varis - heinäkuu 13, 2014, 10:04:22 AP
Eli ma ilta sit... mitäs niitä oli golfkenttiä ja sellasia? Maskun aseman vieri ym?

Eikö se area 51 kelpaa yhtälailla?

Vähän turhan epätasainen eikä joka kohdasta pehmeä? Ei hyvä torppeja ja laskeutumisia ajatellen. Mulla on nyt samantapainen laskuteline kun mielestäni oli rotomotolla flame wheelissä, mutta vähän huterompi. Se on vähän tarkkaa sen suhteen minne tulee alas.

On toi Kirkkonummi pikkasen kaukanakin, mutta jos sinne meette nyt niin kyllä mä tuun  :)

MikeK

Jätkä rakensi kopterin joka tarvii lentokentän nousuun ja laskuun ;) Mut siis eihän disco tarvitse laskutelineitä? Tai en ole ainakaan nähnyt käyttävän.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Petsku

:D Mites Mikko pääsee lentää? Olisko se area vai se lampi?

MikeK

Ma ja ti menee grilliä kasaillessa, ilmakiväärillä ammuskellessa ja saunoessa :) Pitää vähän lepäillä välillä. Mulla on toi jalka vielä(kin) leikkaamatta :) Työkalut on ollut möksällä ja tänään muistin ottaa mukaan himaan. Loppuviikko on aikaista aamua ja töiden jälkeen pääsis lentää.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Petsku

Lainaus käyttäjältä: MikeK - heinäkuu 13, 2014, 03:50:59 IP
Ma ja ti menee grilliä kasaillessa, ilmakiväärillä ammuskellessa ja saunoessa :) Pitää vähän lepäillä välillä. Mulla on toi jalka vielä(kin) leikkaamatta :) Työkalut on ollut möksällä ja tänään muistin ottaa mukaan himaan. Loppuviikko on aikaista aamua ja töiden jälkeen pääsis lentää.

Katotaan sit loppuviikosta uudestaan :)

EM

Lainaus käyttäjältä: varis - heinäkuu 13, 2014, 12:32:24 IP
Lainaus käyttäjältä: Petsku - heinäkuu 13, 2014, 10:12:25 AP
Lainaus käyttäjältä: varis - heinäkuu 13, 2014, 10:04:22 AP
Eli ma ilta sit... mitäs niitä oli golfkenttiä ja sellasia? Maskun aseman vieri ym?

Eikö se area 51 kelpaa yhtälailla?

Vähän turhan epätasainen eikä joka kohdasta pehmeä? Ei hyvä torppeja ja laskeutumisia ajatellen.

Kyseessä Disco? Mulla kulkee mankka tuommosessa bauhausin pienessä laatikossa, discon kokoselle pörriäiselle oli just passeli lähtö- ja laskeutumisalusta :)

varis

#66
Lainaus käyttäjältä: MikeK - heinäkuu 13, 2014, 12:47:08 IP
Jätkä rakensi kopterin joka tarvii lentokentän nousuun ja laskuun ;) Mut siis eihän disco tarvitse laskutelineitä? Tai en ole ainakaan nähnyt käyttävän.

Se on high end! Mutta on se hieno kyl  ;D Tota laskutelinettä mä kans vähän ihmettelen, onko lentäjien mielestä ihan oikeesti OK että gimbaali hakkaa itteään maata vasten 3 min ennen lähtöä ja sit samat laskun jälkeen, no mitäs jos sattuu olemaan pieni kivi juuri siinä kohtaa mihin gimbaali laskeutuu, jne.

Tänään tuli oivallus, että jos sahaisin noi alkuperäiset HAL laskutelineen varret lyhyemmiksi, niin sekä pienenisi paino että vakautuisi huomattavasti se laskeutuminen. Pitää vaan tehdä varovasti hiilikuitupölyn vuoksi. Mutta maksaako vaivaa, joku vika noissa mun protoiluissa varmasti on, tulee paino aika pienelle alueelle laskeutuessa.

Mun laskeutumistarkkuus on varmaan samaa luokkaa kuin gepsi-RTH Baseflightissä  :D Mutta on tollainen laatikko ensiarvoisen tärkeä laskeutuessa kyllä, löytää sen oikean pellon johon tömähtää, nimim. kokemusta on, milloin saadaan kaikille fullHD-videolinkit?  :o

To ja Pe olis ainoot mahdollisuudet tällä viikolla, ja tiukkaa kyl jo tekis niittenkin kanssa.

Petsku

Joko nyt lähtis joku lentelee? Tänään, huomenna tai viikonloppuna.

rotomoto



rotomoto

Pitäisi päästä testaamaan isompaa konetta. Eli avoin maasto sopii.
Lisäparametri :tuuleton.

Pitäisi hakea siis vaihtoehto tuolle Area 51. (espoo -kirkkonummi)

ehdotuksia

varis

#71
Koitan ehtiä ton huomisen klo 17.

Vähän enemmän Helsingin suunnalla, mutta tollasia paikkoja mitä vois käydä testaamassa:

Notkärr-Vantinpuisto

Tuolla olis myös jotain istutettua metikköä pieniä pätkiä...

Laajaranta

Otaniemestä pohjoiseen, ei ole tuttu alue.

Vermosta etelään

Jotain frisbeegolfia taitaa kyl olla tuolla alueella, laajahko mäki + ulkoilualue.

Malminkartanon mäki

Tosta pohjoiseen näyttäs olevan kans joku joutomaa.

Tullisaari

https://www.google.com/maps/place/60%C2%B019%2735.4%22N+24%C2%B039%2743.3%22E/@60.1790672,25.0358164,591m/data=!3m1!1e3!4m7!1m4!3m3!1s0x0:0x0!2zNjDCsDE5JzM1LjQiTiAyNMKwMzknNDMuMyJF!3b1!3m1!1s0x0:0x0?hl=fi

Savelasta etelään Vantaanrantaan

Täällä on puistoa, peltoa ja vähän mettääkin, melko laaja mielenkiintoinen alue.

Uutela

Iso ulkoilualue, en ole tainnut edes käydä koskaan.

Petsku

Lainaus käyttäjältä: varis - heinäkuu 17, 2014, 07:34:17 IP
Vähän enemmän Helsingin suunnalla, mutta tollasia paikkoja mitä vois käydä testaamassa:

Notkärr-Vantinpuisto

Tuolla olis myös jotain istutettua metikköä pieniä pätkiä...

Laajaranta

Otaniemestä pohjoiseen, ei ole tuttu alue.

Vermosta etelään

Jotain frisbeegolfia taitaa kyl olla tuolla alueella, laajahko mäki + ulkoilualue.

Malminkartanon mäki

Tosta pohjoiseen näyttäs olevan kans joku joutomaa.

Tullisaari

https://www.google.com/maps/place/60%C2%B019%2735.4%22N+24%C2%B039%2743.3%22E/@60.1790672,25.0358164,591m/data=!3m1!1e3!4m7!1m4!3m3!1s0x0:0x0!2zNjDCsDE5JzM1LjQiTiAyNMKwMzknNDMuMyJF!3b1!3m1!1s0x0:0x0?hl=fi

Savelasta etelään Vantaanrantaan

Täällä on puistoa, peltoa ja vähän mettääkin, melko laaja mielenkiintoinen alue.

Uutela

Iso ulkoilualue, en ole tainnut edes käydä koskaan.

Talin frisbeegolf rata on tuossa vermon vieressä, ja sinne ei tosiaan kannata mennä lennättelemään. Paljon liikennettä, niin ihmis kuin hevos. Menee hevosura tuon talin huipun ympärillä.

Mitä vähemmän ihmisiä sen parempi.