Multikopterit.net keskusteluforum

Meteoriitin lentävät taivaankappaleet

Aloittaja VilleN, elokuu 16, 2015, 10:35:16 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

VilleN

No niin, Runcam tuntuu pelaavan hyvin. Tässä pikku pätkä eiliseltä

https://youtu.be/0Pxl3F3jp3k

VilleN

Tänään tuli taas vedettyä porttitreeniä 4 akullista. Joista kolme taisi mennä katkenneella varrella, kätevää tavaraa tuo kutistesukka, kun se pitää koneen kasassa ;D video tulee myöhemmin.

VilleN

https://www.youtube.com/watch?v=SgsQ2zK0KDE

Siinäpä taas pikku pätkä. Nuo lennot oli nykyisen kopterin viimeiset. Nyt Banggoodin qav250 kopio runko pääsee eläkkeelle ja Myrcmartin zrm250 korvaa sen. Jahka saan Diatonen pdb:n ensin postista.

VilleN

Banggoodin QAV250 runko pääsi nyt eläkkeelle. Suunnilleen 40 akullista tuli lennettyä, kaksi vartta katkesi. Nyt tulee tilalle myrcmartin ZRM250, jota täällä kehuttiin lujaksi.

Tässä vielä pari kuvaa QAV:stä ja kalustosta.


Ja vanhempi kuva parkkipaikasta

IleFPV

Mä oon saanu kaks armia myrcmartin zmr:stä (rcx) rikki, mutta rungot on toistaiseksi kestäny.

Kannattaa tilata 4mm armit tohon zmr:ään fpvmodelista  ;)
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

VilleN

Lainaus käyttäjältä: IL3 - syyskuu 16, 2015, 04:49:59 IP
Mä oon saanu kaks armia myrcmartin zmr:stä (rcx) rikki, mutta rungot on toistaiseksi kestäny.

Kannattaa tilata 4mm armit tohon zmr:ään fpvmodelista  ;)

Mulla on nyt 2 kpl noita runkoja ja 4 vara-armia. Eiköhän noilla hetken torppaile ;D Ajattelin tehdä ainakin yhden varren valmiiksi varalle, niin ettei tarvi kuin kolvata esc:n virtapiuhat pdb:hen ja nakata romut taivaalle, jos varsi katkeaa.

sjobbe

#36
ZMR250 on laminoitua lasikuitua ;) Joku Blackout tai QAV kestää ihan eri tavalla kun ovat ehtaa tavaraa mutta ovat kalliita.

Halvin 250 kokoluokan miniquadi joka oikeasti on hiilikuitua jonka olen löytänyt on Tarot TL250A (ja TL300A) mutta ne poikkeavat hieman totutusta miniquad sämpylästä.

Certi

Lainaus käyttäjältä: sjobbe - syyskuu 23, 2015, 08:52:44 AP
ZMR250 on laminoitua lasikuitua ;) Joku Blackout tai QAV kestää ihan eri tavalla kun ovat ehtaa tavaraa mutta ovat kalliita.

Halvin 250 kokoluokan miniquadi joka oikeasti on hiilikuitua jonka olen löytänyt on Tarot TL250A (ja TL300A) mutta ne poikkeavat hieman totutusta miniquad sämpylästä.

Kyllä ZMR:n runkoja saa hiilikuituisina. Tietää vaan mista ostaa.

sjobbe

Lainaus käyttäjältä: Certi - syyskuu 23, 2015, 09:16:20 AP
Lainaus käyttäjältä: sjobbe - syyskuu 23, 2015, 08:52:44 AP
ZMR250 on laminoitua lasikuitua ;) Joku Blackout tai QAV kestää ihan eri tavalla kun ovat ehtaa tavaraa mutta ovat kalliita.

Halvin 250 kokoluokan miniquadi joka oikeasti on hiilikuitua jonka olen löytänyt on Tarot TL250A (ja TL300A) mutta ne poikkeavat hieman totutusta miniquad sämpylästä.

Kyllä ZMR:n runkoja saa hiilikuituisina. Tietää vaan mista ostaa.

Totta! Pienen googletuksen jälkeen löyty http://www.fpvmodel.com/ sivulla luultavasti ehtaa kamaa. Jännää että hinta on suunnilleen sama kun ebay/banggood lasikuitu feikit.

Certi

Lainaus käyttäjältä: sjobbe - syyskuu 23, 2015, 09:30:51 AP
Lainaus käyttäjältä: Certi - syyskuu 23, 2015, 09:16:20 AP
Lainaus käyttäjältä: sjobbe - syyskuu 23, 2015, 08:52:44 AP
ZMR250 on laminoitua lasikuitua ;) Joku Blackout tai QAV kestää ihan eri tavalla kun ovat ehtaa tavaraa mutta ovat kalliita.

Halvin 250 kokoluokan miniquadi joka oikeasti on hiilikuitua jonka olen löytänyt on Tarot TL250A (ja TL300A) mutta ne poikkeavat hieman totutusta miniquad sämpylästä.

Kyllä ZMR:n runkoja saa hiilikuituisina. Tietää vaan mista ostaa.

Totta! Pienen googletuksen jälkeen löyty http://www.fpvmodel.com/ sivulla luultavasti ehtaa kamaa. Jännää että hinta on suunnilleen sama kun ebay/banggood lasikuitu feikit.

Juu, fpvmodel myy ilmeisen hyviä ZMRn runkoja. Itselläni on yksi tuntemattomasta paikasta (100% hiilaria) ja toinen myrcmartista (70% hiilaria, lasikuitua välissä).

VilleN

Kyllä nuo molemmat myrcmartin zrm-kloonit, jotka minulle tuli, vaikuttaisi ihan täydeltä hiilikuidulta. On noissakin eroja, varmasti jos ostaisi +100e hiilkuiturungon Jenkeistä, niin materiaali ja viimeistely olisi huomattavasti 20-30 euron kiinalaisia runkoja parempi. Hiilikuituakin on monenlaista, on eri kudoksia, hartseja jne ja kaikki vaikuttaa sekä lujuuteen että hintaan. Näihin halpoihin runkoihin laitetaan ristikudosta todennäköisesti vain pintaan ja välissä on halpaa yksisuuntaista kudosta, toki oikein laminoituna siitäkin saisi lujan. Noista rcmartin rungoista huomaa ettei reunojen viimeistely koneistuksen jälkeen ole kummoinen, kun kädet on täynnä tikkuja kun vähän aikaa pyörittelee osia.

bk_t

Itse hankin juuri fpvmodelilta zmr250_v2. Ei ole vielä saapunut. Vaikutti ihan pätevältä pelilitä. Ainoa mikä hieman mietityttää on virranjakolevy ja kuinka hemmetin paljon kumimaalia menee että saa sen kosteussuojatuksi. Alkaa jo olla aika kosteata, ja varsinkin kun taas on pitkä talvi edessä (pitäis muuttaa jonnekkin Singaporeen missä on sama hyvä lentosää läpi vuoden ;) )

Ei siinä että nykyinen zmr250_v1 olisi huono, mutta kun löyty kaapista noita muita osia niin ajattelin että rakennetepaan vielä yksi.

sjobbe

Hiilikuiturungon aitouden voi testata multimeterillä. Laite "resistance" asentoon ja sitten vaan rungon kylkeen kiinni anturit. Banggood ZMR ei piippaa muuten kun aivan pinnasta mihin on laminoitu ohut kerros hiilikuitua lasikuidun päälle.

VilleN

Lainaus käyttäjältä: bk_t - syyskuu 23, 2015, 11:20:00 AP
Itse hankin juuri fpvmodelilta zmr250_v2. Ei ole vielä saapunut. Vaikutti ihan pätevältä pelilitä. Ainoa mikä hieman mietityttää on virranjakolevy ja kuinka hemmetin paljon kumimaalia menee että saa sen kosteussuojatuksi. Alkaa jo olla aika kosteata, ja varsinkin kun taas on pitkä talvi edessä (pitäis muuttaa jonnekkin Singaporeen missä on sama hyvä lentosää läpi vuoden ;) )

Ei siinä että nykyinen zmr250_v1 olisi huono, mutta kun löyty kaapista noita muita osia niin ajattelin että rakennetepaan vielä yksi.

Mulla on just työn alla tuo rcmartin zrm250. Laitoin siihen Diatonen pdb:n ja kyllä siihen meni kumiliimaa. Aavistuksen huonoa suunnittelua tuossa rungossa/pdb:ssä, kun fpv-kamera osuu esc:n virtapiuhojen juotoksiin ja spacerit peittää kameran kiinnitysreiät, mutta mitä voi odottaa 30e rungolta ja 6 euron pdb:ltä.

Täytyypä huvikseen kokeilla tuokin runko yleismittarilla, vaikkei se kerro koko totuutta koska hiilikuitu johtaa sähköä, mutta hartsi ei. Banggoodin qav250 klooni piippasi joistakin paikoista ja joistakin ei.

sjobbe

Lainaus käyttäjältä: VilleN - syyskuu 23, 2015, 12:10:45 IP
Täytyypä huvikseen kokeilla tuokin runko yleismittarilla, vaikkei se kerro koko totuutta koska hiilikuitu johtaa sähköä, mutta hartsi ei. Banggoodin qav250 klooni piippasi joistakin paikoista ja joistakin ei.

Jep. Siksi kyljestä missä kiilikuitu on sahattu. Testaa runko ja käsivarret ja kerro miten kävi.