Multikopterit.net keskusteluforum

Varsinais-Suomeen FPV 250 harrastajia ?

Aloittaja ulmanja1, elokuu 19, 2015, 01:50:37 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wierdo

Hei!

Pitäiskö käydä joku ilta porukalla jossain kentällä tai puistossa lennättämässä?
Voidaan samalla miettiä sitä liedon rataa. Minun pitäisi soitta sille traktorikuskille siitä pellon niittämisestä.
Impparin lähellä on se koirarata missä voisi esim nähdä...?
Ehdottakaa paikkoja ja aikoja.

marksu

Lainaus käyttäjältä: wierdo - kesäkuu 23, 2016, 09:18:55 IP
Hei!

Pitäiskö käydä joku ilta porukalla jossain kentällä tai puistossa lennättämässä?
Voidaan samalla miettiä sitä liedon rataa. Minun pitäisi soitta sille traktorikuskille siitä pellon niittämisestä.
Impparin lähellä on se koirarata missä voisi esim nähdä...?
Ehdottakaa paikkoja ja aikoja.

Hyvä idea! Itselle on ensimmäinen "oikea quadi" vasta tulossa kiinasta, mutta voisi sitä odotellessa tulla vähän tutustumaan muihin alan harrastajiin ja katsastamaan hyviä lentopaikkoja :)

Ja kyllähän tällä mun lelukoptereista tehdyllä "Frankenquad" viritelmällä voi hiukan Acro lentelyä LOS:na lennellä :)

wierdo

Pitäisikö yrittää oikeasti nähdä porukalla jossain?
Esim koiraradalla tai isiheikkilän puistossa vanhaa Vasan leipomoa vastapäätä.
Minulle käy oikeastaan mikä ilta vain.

Miksu

Ite kans lentelen turun alueella, suurimmaks osaks ilpoisten hiekkakentällä tai kupittaan hiekkakentällä ku sattuu olemaan lyhyimmän ajomatkan päässä. Kahdella akulla kun ei kovin kauaa lennellä. Muutenkin lentely on viel täl hetkel lähinnä tuntuman hakemista kontrolleihin ja sellasta perus leijuttelua losissa. Jos ette oo törmänny mun avunhuutoihin vielä tuolla muilla langoilla ni päätin kasata ekaks kopteriks tollasen lumenierin qav250 runkoon perustuvan kopterin, toistaseks ilman fpv välineistöä jonka aion hankkia myöhemmin.

wierdo

Hei!

Itse olin tänään testailemassa 6 akullista uusia nopareita ja Naze32 rev6.sta sekä Taranista.
Itsekkin olen aika aloittelija näissä racereissa vielä mut tästä se lähtee.
Tilasin juuri Banggoodista 2 Quadiksi Martinan 220.n et kun toinen on rikki niin voi käyttää toista.
Mennäänkö ensi viikolla lennättää porukalla jonnekkin????
Katsellaan vaikka su kelejä ja sovitaan aika!

Miksu

Mul on vielä kopterissa asetukset niin pielessä et pitäs niihin löytää jotain tolkkua ennen ku uskaltautuu mihinkään ihmistenilmoille tulla  ;D FPV gearin puuttuessa etupäässä ei oo painoa ollenkaan ja kopterini on hyvin takapainoinen, joka saa aikaan sen että se takapää kyykkää jostain syystä ja kopteri ei leiju paikallaan lainkaan jollei korjaa tilannetta tikuista. Myöskään telemetria ei näytä toimivan tällä hetkellä lainkaan.

hoeg

Lainaus käyttäjältä: Miksu - elokuu 14, 2016, 01:04:41 IP
Mul on vielä kopterissa asetukset niin pielessä et pitäs niihin löytää jotain tolkkua ennen ku uskaltautuu mihinkään ihmistenilmoille tulla  ;D FPV gearin puuttuessa etupäässä ei oo painoa ollenkaan ja kopterini on hyvin takapainoinen

Lisää puuttuvien kilkkeitten verran painolastia etupäähän, niin painopiste pysyy siinä missä pitääkin. Itse olen lennellyt satunniasesti ilman tallentavaa kameraa keulilla ja ei se ole kummoisesti kyllä vaikuttanut. Toisaalta taidan olla edelleen niin nyypiö itsekin, etten vaan huomaa.

Asetukset ja ongelmat saattaa hyvinkin siinä pellon reunassa selkiytyä, kun porukalla asiaa ihmetellään, joten eipä tuota kannattane ujostella.

Itselläni meni alkukesä työkiireiden merkeissä ns. plörinäksi ja lomalla tuli oltua paljon poissa mutta nyt ehkä elämä asettuu taas jonkinlaiseen aikatauluun ja voisi katsella sopivia iltoja/päiviä porukkalennätykselle. Lupasin tuosta Liedon spotistakin soitella jo taannoin, mutta niin vaan on jäänyt mukamas tärkeämpien asioiden jalkoihin. Paikkanahan se on vallan mainio. Monta hyvää puuta ripustaa kopu - vaikka vähän korkeammallekin. ;)

wierdo

Mukaan vaan Miksu!
Katsotaan sitä yhdessä mitä voidaan tehdä asialle.
Itse lennän pääsääntöisesti ilma GoProta enkä pahemmin katsele painopistettä kun vaihtelee siinä 2 cm haarukassa.
Tuossa vielä kuva mun möykystä.

Miksu

Nii no kai sitä voi tulla jos vaan aikataulut mätsää. Missä ootte yleensä käyny lentämässä?

wierdo

Itse olen käynyt kupittaalla Puolukkatien päässä olevan tenniskentän vieressä.
Sit välillä käyn Iso-Heikkilän tien varressa olevassa puistossa.
Ruissalon leirintäalueella olen käynyt ja Pansion koulua vastapäätä olevalla kentällä.

hoeg

Omat vähät lennot on lennelty Koroisten pelloilla, langan alkupuolen spotilla Liedossa ja sitä ~vastapäätä olevan soramontun viereisellä tyhjällä kentällä (https://goo.gl/maps/PphB925TjeM2). Koroisissa on kyllä teoriassa hyvin tilaa, mutta sähköjohtoja risteilee peltojen päällä melkoisesti. Viikonloppuisin tuolla soramontun vieressä on ollut hiljaista, mutta arki-iltaisin saattaa työkoneita vielä pörrätä.

Omalta kohdalta tämä viikko on niin täynnä kaikenlaista, etten ehtine mukaan, mutta ensiviikko pitäisi olla jo parempi.

marksu

Itsekin on tässä nyt tullut hiukan FPV Lentelyä jo harjoiteltua. Kyllä tuo alkaa jo jotenkin sujumaan, kun ensin on harjoitellut FPV Freeriderillä :) Acrolla tietysti normaalisti mennään.

Mulla on vähän ongelmia radion kanssa eikä tuo radion kantomatka tahdo olla kuin n. 140m. Alueella joissa on paljon Wifi häiriötä tuo kantomatka sitten tipahtaa entisestään :( Uusi FrSky radio-moduuli ja vastaanotin on tulossa kiinasta, mutta siihen asti pitää mennä tällä.

Itse käyn lentelemässä missä nyt sattuu hyvää tilaa olemaan :) Koska tuo kantomatka on tällä hetkellä vielä niin arvaamaton pitää nuo lentopaikat valita niin että sen kopterin löytää hyvin jos/kun se tipahtaa kesken lennon alas.

Mutta, akkujakin on nyt 6kpl joten kyllä tämän kanssa nyt voisi johonkin rauhalliseen paikkaan tulla porukalla lentelemään :)

hoeg

Lainaus käyttäjältä: marksu - elokuu 19, 2016, 12:56:37 IP
Mulla on vähän ongelmia radion kanssa eikä tuo radion kantomatka tahdo olla kuin n. 140m. Alueella joissa on paljon Wifi häiriötä tuo kantomatka sitten tipahtaa entisestään :( Uusi FrSky radio-moduuli ja vastaanotin on tulossa kiinasta, mutta siihen asti pitää mennä tällä.

Miten kopterin päässä on vastaanottimen antennit sijoiteltu? Mahdollisimman kauas ja eri suuntaan kuin johdotukset, muut metalliosat tai hiilikuiturunko.

Tänään ratkeaa vekaroiden harrasteaikataulu, joten alkuviikosta voitaisiin yrittää sopia lentoaikoja. Portteja ei ole, mutta pieni retkipöytä löytyy säätöä helpottamaan.

wierdo

Olisiko kenelläkään aikaa tulla esim la tai su esim Kaarinaan Hovirinnan rannan puistoon?
Siellä on iso ajeltu nurmi ja kivan näköistä kierrettävää.
Saa myös ehdottaa paikkoja tuo ylempänä oli vain ehdotus.

Toki ensi viikollakin käy iltaisin.

marksu

Lainaus käyttäjältä: hoeg - elokuu 19, 2016, 01:57:15 IP
Lainaus käyttäjältä: marksu - elokuu 19, 2016, 12:56:37 IP
Mulla on vähän ongelmia radion kanssa eikä tuo radion kantomatka tahdo olla kuin n. 140m. Alueella joissa on paljon Wifi häiriötä tuo kantomatka sitten tipahtaa entisestään :( Uusi FrSky radio-moduuli ja vastaanotin on tulossa kiinasta, mutta siihen asti pitää mennä tällä.

Miten kopterin päässä on vastaanottimen antennit sijoiteltu? Mahdollisimman kauas ja eri suuntaan kuin johdotukset, muut metalliosat tai hiilikuiturunko.
Antennit on liitteen kuvan mukaisesti n. 90 asteen kulmassa toisiinsa nähden nippusiteillä ja kutistesukalla... Ei pitäisi minusta aiheuttaa häiriöitä?

Vastaanotin on DSMX-protokollan FSFLY F701 jolle luvataan n. 1500m kantomatka.

Radiona toimii Devention firmwarella varustettu Devo 7E johon on tehty Range Mod, jolla saadaan 150mW lähetysteho käyttöön ja lisäksi vakio antenni on vaihdettu vanhasta WLAN reitittimestä napattuun antenniin, jolloin antennin suuntaustakin saadaan vaihdettua.

Kaiken järjen mukaan kantomatkan luulisi olevan enemmän kuin tuo n. 140m...