Multikopterit.net keskusteluforum

Ottaa pattiin

Aloittaja Ves@, kesäkuu 21, 2014, 08:08:10 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

jinx

Pitäiskö avautua ihan otsikon mukaisestikin...

Hommasin läppärin syksyllä. Palvelun, nopeuden ja mahdollisten tulevien ongelmien takia vielä vähän verkkokauppoja kalliimmalla paikallisesta kivijalkaliikkeestä. Koneeseen vaihdettiin samalla nopeampi kovo ja alkuperäinen telakassa mukaan ulkoiseksi asemaksi. Jossain vaiheessa se ulkoinen levy ei sitten enää tahtonut suostua yhteistyöhön koneen kanssa. No, eipä hätää, kun voi viedä liikkeeseen, jossa katsovat sitä takuun puitteissa. Sovittiin, että jos levy menee vaihtoon, siitä koitetaan pelastaa kaikki mitä pystyy.

Kesti kaksi viikkoa, eikä mitään kuulunut, eli soittelin sitten itse perään. Telakka kuulemma hajalla, uusi telakka pitäis tulla ihan lähipäivinä. Meni seuraavat kaksi viikkoa, eikä mitään kuulunut, joten luuria taas kouraan ja soittamaan itse. Nyt olikin sitten itse levy hajalla ja uuden pitäisi tulla päivänä minä hyvänsä. Eikä kuulemma saanut levyltä mitään pelastettua.

Voisko ajatella, että asiakkaalle ilmoitetaan tuollaisista asioista? Viikonlopun jälkeen levy ollu liikkeessä viis viikkoa. >:(
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

Oikosulkumies

Hankala kuvitella, että kovo on menny muka niin hajalle, ettei sieltä saa mitään ulos. Jopa mää sain pelastettua ison osan tyttökaverin tiedostoista ku sillä kyrvähti läppäristä kovo. Eikä mulla ollu ku hajonneen ulkosen kovon USB-sata -adapteri. Kertaalleen saivat kaikki tiedostot pelastettua tuossa läheisessä tietokone liikkeessä kun yhestä vanhemmasta läppäristä meni kovo sököksi (näitä näköjään on meillä päin liikkeellä.) Tuo kun ne pelasti liikkeessä niin piti olla semmonen keissi että ois saanu vakuutusyhtiöltä rahaa kotivakuutuksesta.. Mutta tais olla niin, että korjaukset meni 10e yli omavastuun niin ei jaksanu ruveta millekkään..

Mutta kannattaa ite koittaa pelastella jos on joku tommonen vanha ulkonen kovo, niin siihen vaihtaa sen rikkinäisen, niin sen saa toimimaan USBn kautta.
Väri väriin ja loput yhteen

Nurffe

Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - helmikuu 20, 2015, 03:32:28 IP
Hankala kuvitella, että kovo on menny muka niin hajalle, ettei sieltä saa mitään ulos. Jopa mää sain pelastettua ison osan tyttökaverin tiedostoista ku sillä kyrvähti läppäristä kovo. Eikä mulla ollu ku hajonneen ulkosen kovon USB-sata -adapteri. Kertaalleen saivat kaikki tiedostot pelastettua tuossa läheisessä tietokone liikkeessä kun yhestä vanhemmasta läppäristä meni kovo sököksi (näitä näköjään on meillä päin liikkeellä.) Tuo kun ne pelasti liikkeessä niin piti olla semmonen keissi että ois saanu vakuutusyhtiöltä rahaa kotivakuutuksesta.. Mutta tais olla niin, että korjaukset meni 10e yli omavastuun niin ei jaksanu ruveta millekkään..

Mutta kannattaa ite koittaa pelastella jos on joku tommonen vanha ulkonen kovo, niin siihen vaihtaa sen rikkinäisen, niin sen saa toimimaan USBn kautta.

Riippuu nyt kyllä ihan miten se kovo on sattunut levähtämään. Joistakin on oikeasti puolimahdotonta pelastaa yhtään mitään, lukupää nakuttaa ja raaputtelee levyn pintaa ;D Sitten on taas näitä tapauksia jossa ulkoisesta usbikovosta on joku usb-sata adapteri rikki ja homma skulaa kun kytkee suoraa koneeseen jne.. Hajoo muuten yllättävän usein juurikin se adapterikikkare noista.. Vissiin kolme ulkosta kovoa jo repinyt palasiksi ja heittänyt koneen uumeniin raksuttamaan

jinx mikäs liike muuten on kyseessä? Se toria vastapäätäkö oleva alan liike?

jinx

Sama liike.

Toi on siis läppärin alkuperäinen kovo ulkoisessa telakassa. Piti se aika hauskaa raksutusta kun sitä koitti koneeseen kytkeä. Ja puolet kerroista se löyty resurssienhallinnasta, mutta ei päässy käsiks ja puolet kerroista sitä ei näkyny ollenkaan.

Mutta tän liikkeen aktiivisuuden huomioon ottaen mä veikkaan, ettei sitä ihan kauheasti ole yritetty edes pelastaa. Pyysin mailissa, että saisin senkin sitten mukaan, mutta ei ole yllättäen vastausta kuulunut...
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

perleh

Posti toi runcam 650 kameran ja aromipesiin uuden näytön sekä linssin. Plussaa runcamin kotelosta, melko jämäkässä pahvilootassa oli. Kiinan poika oli vaan kytkenyt johdot liittimeen väärinpäin, jolloin keltainen olikin +12v ja punainen video. Enkä tietenkään huomannut ensin vaan kytkin iloisesti värien mukaan. Meinasi kirosanat lennellä kun ei kuva näy ja huomasin +12v menevän video ulostuloon... Ei muuta kuin johdot toisinpäin ja kokeilemaan... Toimii yhä! On kyllä huomattavan paljon parempi kuva tuossa verrattuna gopro 2:sen live outtiin.

Sitten näyttöä vaihtamaan. Vanhan näytön reso oli 320x240 ja uuden 800x600. Kuvittelin maailman kirkastuvan huomattavasti uudella näytöllä mutta ainakin sisätiloissa ero oli todella pieni kuvan laadussa. Linssin vaihdon jälkeen tuntuu vain että alkaa vähän silmiä särkemään, ei välttämättä sattunut ihan optimaaliseen kohtaan. Voikohan aiheuttaa pitempiaikaistakin häiriötä silmiin vai jääköhän vain hetkeksi jomottamaan? Toki kellonaikakin voi vaikuttaa siihen ettei kuva tunnu täysin selkeältä.  ::)

Antinen

RCtimerilta tuli 16 gemfanin 5030 propsia. 6 silmämääräisesti suoria, loput 10 enempi vähempi kuvassa ylempänä olevan kaltasia...


UberL

Tjaahans. X4R ei sitten bindaa tuon Taraniksen kanssa. Kiva. Villi veikkaus on että pitäs päivittää vastarin fw. Lähettimessä on viimeisin fw. Ei muuten niin harmittais mutta kun piti saada siipi lentoon huomiseksi ja nyt uupuu vastari. Kaiketi on alettava ftdi:llä flashaamaan.

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Antinen - helmikuu 24, 2015, 08:31:24 IP
RCtimerilta tuli 16 gemfanin 5030 propsia. 6 silmämääräisesti suoria, loput 10 enempi vähempi kuvassa ylempänä olevan kaltasia...


Noi on vähän tollasia lerppuja. Oon väännelly takas ja hyvin on lennelly :D
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Jantunen

Mikähän Hobbykinkulla mättää kun kohta kuukauden odotellut osia,en ole kyllä mitään kysellyt vielä.
Rassaa vain kun olisi kiva päästää leijuttamaan tuota kopua.

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Jantunen - maaliskuu 02, 2015, 03:13:52 IP
Mikähän Hobbykinkulla mättää kun kohta kuukauden odotellut osia,en ole kyllä mitään kysellyt vielä.
Rassaa vain kun olisi kiva päästää leijuttamaan tuota kopua.
Kiinalainen uusivuosi...
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Andrimus

Lainaus käyttäjältä: MikeK - maaliskuu 02, 2015, 04:00:13 IP
Lainaus käyttäjältä: Jantunen - maaliskuu 02, 2015, 03:13:52 IP
Mikähän Hobbykinkulla mättää kun kohta kuukauden odotellut osia,en ole kyllä mitään kysellyt vielä.
Rassaa vain kun olisi kiva päästää leijuttamaan tuota kopua.
Kiinalainen uusivuosi...
Jep niillä noin kuukauden juhla  ja lomailu menossa.

Jantunen

Eli toisin sanoen ryyppäävät kuukauden :P

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Jantunen - maaliskuu 02, 2015, 07:26:39 IP
Eli toisin sanoen ryyppäävät kuukauden :P
Ryyppäävät pari päivää ja toipuvat siitä kuukauden... Amatöörit... ;)
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Oikosulkumies

Onko sulla vielä tilana prosessing?

Mulla on vieläkin yks HKn tilaus prosessing tilassa vaikka akut on  tullu jo pari viikkoa sitten... Ei noista aina tiiä..

Mua taas tympäs päivän sää. Tarkotus oli vähä pörrätä tässä ympäristössä ja koittaa saaha jonkinlaista ilmakuvaa aikaseksi, mutta koko päivän satanu rakeita lukuunottamatta kaikki sateen olomuodot. Jos sitä ehtis vielä huomenna ennen lähtöä pörrätä..
Väri väriin ja loput yhteen

Jantunen

Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - maaliskuu 02, 2015, 07:47:57 IP
Onko sulla vielä tilana prosessing?

Mulla on vieläkin yks HKn tilaus prosessing tilassa vaikka akut on  tullu jo pari viikkoa sitten... Ei noista aina tiiä..

Mua taas tympäs päivän sää. Tarkotus oli vähä pörrätä tässä ympäristössä ja koittaa saaha jonkinlaista ilmakuvaa aikaseksi, mutta koko päivän satanu rakeita lukuunottamatta kaikki sateen olomuodot. Jos sitä ehtis vielä huomenna ennen lähtöä pörrätä..
Mulla muuttui aika äkkiä Shipped tilaan.Seurantakaan ei näytä mitään.