Multikopterit.net keskusteluforum

Radio hankinnassa, hyvät perus mallit?

Aloittaja hamatiju, syyskuu 13, 2015, 06:06:01 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-pauli

#15
Kiitos Petsku vastauksista. Löysin heti tuon kysymykseni jälkeen keskustelun Turnigyn radioista täältä, niin kerkesin jo poistaa sen:)

Kaipa sitä itsekin Taranikseen rahat sijoitan, jos vain riittää. Vielä pitää vaan vähän selvitellä lisää tuota kopterin kasaamista ennen kamojen tilaamista, sillä vähintään yhtä paljon kun lentäminen, mua kiinnostaa oppia miten nuo toimii ja rakentaa kaiken itse.

Oikosulkumies

Voihan sitä aina tehä niinku mää tein. Ostin käytetyn flyskyn x9:n ja lentelin sillä aikani ja sitte päivitin taranikseen. Ei siinä oikein mitään häviä jos noin viidelläkympillä sattuu käytetyn löytämään... saa varmaan omansa takasin ku laittaa myyntiin.

On tuo taranis kyllä ihan eri luokassa, mutta lentää sitä aluksi huonommallakin radiolla jos pitää edullisesti alkuun päästä.
Väri väriin ja loput yhteen

Divi

Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - lokakuu 26, 2015, 06:21:19 IP
Voihan sitä aina tehä niinku mää tein. Ostin käytetyn flyskyn x9:n ja lentelin sillä aikani ja sitte päivitin taranikseen. Ei siinä oikein mitään häviä jos noin viidelläkympillä sattuu käytetyn löytämään... saa varmaan omansa takasin ku laittaa myyntiin.

On tuo taranis kyllä ihan eri luokassa, mutta lentää sitä aluksi huonommallakin radiolla jos pitää edullisesti alkuun päästä.
+1

Itsekkin ostin 80 eurolla 9XR paketin: Lähetin, FrSky DJT moduuli, FrSky D8R-II Plus vastari, 2200mah 3S lipoakku, lisäksi kaulanauhaa yms tarviketta. Softaksi fläshäsin OpenTX joka taraniksessakin on, ja täysin tyytyväinen olen ollut. Taranis tulee varmasti päivitettyä nyt talvella ja tämä lähetin lähtee myyntiin. Hyvin on palvellut ja toivottavasti palvelee hyvin myös seuraavaa omistajaa.  :)

Iiro95


hamatiju

Ehdottomasti on hintansa väärti, todella hyvä radio.
On erittäin monipuolinen, saa ohjelmoitua tekemään lähes mitä vain, ainoastaan sim-kortti paikka puuttuu, ei saa tilaamaan pizzaa pellon reunalle  ;D

Iiro95

Paketti saapui jo tänään perille niin tarvihan sitä heti alkaa kokeilemaan  ;D Tässä varmaan kannattaa käyttää sbus kytkentää? Sain pienten ongelmien jälkeen pelaamaan ja sain toimimaan ohjauksen 4 kanavaa, mutta miten tässä asetetaan noi muut kanavat? Tartteeko mun tästä ohjaimesta asettaa että mikä namiskuukkeli ohjaa mitäkin kanavaa?  ;D

Certi

Lainaus käyttäjältä: Iiro95 - marraskuu 19, 2015, 05:26:00 IP
Paketti saapui jo tänään perille niin tarvihan sitä heti alkaa kokeilemaan  ;D Tässä varmaan kannattaa käyttää sbus kytkentää? Sain pienten ongelmien jälkeen pelaamaan ja sain toimimaan ohjauksen 4 kanavaa, mutta miten tässä asetetaan noi muut kanavat? Tartteeko mun tästä ohjaimesta asettaa että mikä namiskuukkeli ohjaa mitäkin kanavaa?  ;D

http://open-txu.org/

Saurus

Kertokaahan nopeasti mikä on esim Devo 7 heikkoudet ja erot vastaaviin esim. Turnigyn 9X. Vähän tuo Taraniksen hinta panee ajattelemaan jotain halvempaa ratiota alkuun, josta voi sitten päivitellä. :) Devoja ainaki tuntuu saavan halvalla käytettynä.

hukkis

#23
Meinasin itse hommata tuon devo7 mankan, ku on niin halpa. Siihen ei ainakaan niihin aikoihin saanu deviationtx firmistä ja aika heikko kantama. Taranis on halpisradio jos vertaa telemetrian ja kaiken ohjelmoitavuuden perusteella. Jeti on sitten se kunkku jos vaan rahaa löytyy. Mulla rahaa ei liikaa ole niin taranis on mun valinta.
Edit: mulla eka mankka oli tuo turnigy 9x. Siinä on tikuissa huonot potikat joihin kovin huonosti löytyy varaosia. Taraniksen gimbaalit sopii kyllä siihenkin, mutta se vaatii vähän kolvausta ja säätämistä. Vakio-ohjelmistollahan ei tee oikeestaan mitään tuossa turnigyssä. Sen vaihtaminen jo vaatii pikkusen kolvailuja.

IleFPV

Radio on kyl täs harrastuksessa semmoinen mistä en ensimmäisenä tinkisi.

Muista jutuista sitten oman lompakon ja mieltymysten mukaan.

Taranikselle ääni.

Kun ostat eka Devon (vaikka käytettynäkin) ja sitten vasta sen Taraniksen, ellet jopa siinä välissäkin jonkun muun vielä, niin noiden muiden verran kalliimmaksi se Taranis lopulta tulee sulle  ;D
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

MikeK

Miksiköhän Devoja on halvalla saatavilla, kun taas Taraniksia ei juuri käytettynä myydä ;)
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Saurus

Okei okei kävi selväksi ;D. Pakko se Taranis sitte vaan hankkia.. Onhan siinä se hyvä, että jos lopahtaa harrastus sen voi myydä ilman valtavaa häviötä.

Jufee

Lainaus käyttäjältä: MikeK - maaliskuu 10, 2016, 08:06:30 IP
Miksiköhän Devoja on halvalla saatavilla, kun taas Taraniksia ei juuri käytettynä myydä ;)

Kyllä niitä täälläkin on, mutta pitävät turhan kovaa hintaa, kun ei näy vaihtavan omistajaa.  ;)